Vooraleerst ben ik zeer tevreden dat er hier terug een paar zijn die het Formule 1 gedeelte van de forum ietwat in leven houden en zoals te verwachten viel doolt good old Grungie hier ook nog steeds rond.

Enfin, de F1 dus.
Het was al een tijdje geleden dat ik nog eens naar de race heb gekeken en het is blijkbaar nog steeds hetzelfde als vroeger.
Vettel is nog steeds ne blijter en er word van alles gemanipuleerd om Lowie aan de zege te helpen.

Meneer Vettel, als ge beweerd aan uw pitmuur dat ge ne seconde rapper zijt …. awel, steek hem dan voorbij in plaats van te blijven janken. Reactie van Kimi vond ik trouwens grandioos

En dan Hamilton, tja …..

Zeer rap van P14 naar P5 en dan begon het.
Bottas moest ook van 't gas …. dan stonden zeer toevallig Bottas zijn banden niet klaar bij een pitstop ….. niemand die ingreep bij dat vreemd gedoe van Hamilton aan 't begin van de pitstraat. Als een piloot tegenwoordig een scheet laat in zijn bolide dat word geroken door zijn voorganger grijpt de wedstrijdleiding al in, hier rijd Lowie de pitstraat in en bedenkt zich op laatste nippertje en niemand heeft dat blijkbaar gezien …. staat dat legendarisch paaltje daar misschien niet meer ?
Bij de herstart dringt Bottas even aan en onmiddellijk word hij aan zijn van de week getekend nieuw contract herinnert. "kleine lettertjes niet gelezen Bottas ?"


Nee, Vettel en Hamilton worden aanschouwd als de 2 vedetten tegenwoordig maar in mijn ogen zijn 't 2 jankers als ze hun goesting niet krijgen.
Nen tip van den Dead_Man aan die 2 ….. zoek op you tube eens de race op tussen Arnoux en Villeneuve, begin jaren 80, ik dacht de Franse GP ….. maar ja, als ze dat tegenwoordig nog maar proberen krijgen ze onmiddellijk de zwarte vlag denk ik.

De paniekpitstops toen er een zwerm muggen eventjes pisten op het circuit vond ik ook hilarisch, jammer voor Verstappen dat Red Bull beslisten om mee te doen.


en McLaren …. wat is daar allemaal aan de hand?
2 zeepkisten die gene meter vooruit gaan. Alleen valt het bij Alonso iets minder op wegens zijn ervaring maar bij Stoffel valt het erg op. Maar als zelfs Alonso toegeeft dat er iets fundamenteel mis is aan de bolide van Stoffel en het niet kunnen vinden. Een renstal die miljoenen uitgeeft aan allerlei hoogtechnische snufkes, een renstal die kan zien op hun tientallen schermen wanneer er een vlieg op een van de banden heeft gescheten maar ze kunnen niet zien wat er mis is met hun bolides. Ik begin me al zeer de vraag te stellen dat het voorgaande jaren Honda hun schuld wel was.
Of hoe een topteam compleet in verval is geraakt. dat ze maar rap Ron Dennis terug van onder 't stof halen samen met Adrian Newey …. waar hangt deze trouwens tegenwoordig uit ?


Enfin, ik heb vandaag nog eens gekeken en het zal weer ff duren voor ik nog eens zal kijken denk ik.
Belgie en Monza kijk ik wel maar daarna, op al die moderne dingen die ze durven een circuit te noemen kijk ik al zeker niet meer tot ze in Brazilie zijn.