Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 39

Discussie: F1 Spa

  1. #11
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Stoffel in goed beter gezelschap in Spa.


    Bijgevoegde miniaturen Bijgevoegde miniaturen Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Capture.jpg‎
Bekeken: 216
Grootte:  38,5 KB
ID: 25355  

  2. #12
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Een praatje slaan met Fred Vasseur. Kan iets betekenen, maar misschien ook niet. Die mannen kennen elkaar natuurlijk dus is het normaal dat ze een praatje slaan als ze elkaar tegenkomen. Dat wil daarom nog niet zeggen dat Stoffel een zitje aan't zoeken is.
    Hij moet in elk geval niet bij Sauber zijn als hij wil winnen in de F1. Maar ja, bij McLaren ook niet.

    In elk geval heeft Stoffel vandaag niets meer kunnen doen dan dat hij gedaan heeft. Degene die op zijn plekje uit was (Ocon) heeft het in elk geval niet beter gedaan want die werd afgedroogd door zijn teamgenoot. Waarom zou die kerel Stoffel dan moeten vervangen. Jo Bossuyt had daar gisteren een prachtig artikel over geschreven. Zak Brown moet gewoon aan de aandeelhouders laten zien dat hij volle bak bezig is met het team te veranderen, met het team terug naar de top te brengen. Daarom rollen er koppen (Bouillier) en worden er andere mensen aangetrokken (Key) . Ook bij de piloten moet er van alles gebeuren zoals Stoffel vervangen door Ocon. Is die beter ? Vandaag was ik in elk geval toch niet onder de indruk.

    De race zelf was nogal saai. Live op het circuit viel het wel mee. Er valt van alles te beleven. Op tv denk ik dat het serieus saai was. Ik voelde de bui al hangen toen Vettel voor Les Combes Al naar de leiding ging. Ik hoopte nog dat Hamilton of een Force India (sorry... Racing Point) nog voorbij hem zou raken maar dat is ijdele hoop gebleken. Soit... Op naar Monza
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #13
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Op TV was er niet veel aan te zien....

    Veel meer valt er ook niet over te zeggen.

  4. #14
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Op TV was de race na ronde 1 inderdaad al gereden.
    Al de actie gebeurde in de eerste bocht. Het spectaculaire ongeval van Hulkenberg/Alonse/Leclerc. Een contact tussen Ricciardo en Kimi en blijkbaar ook een contact tussen Bottas en Sirotkin waarvoor Bottas nog 5 seconden straft heeft gekregen.
    Hulkenberg heeft 10 plaatsen op de grid in Monza gekregen voro de crash, niet geheel onterecht.

    En Pe, je hebt hier nog niet zo heel lang geleden een uitspraak gedaan over de halo. Ik zou moeten opzoeken waar je ze precies hebt neergepend maar ik denk wel dat je zelf weet over welke uitspraak ik het heb. En dan moet je maar eens kijken naar foto's van de halo van Leclerc.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #15
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Ik heb in de vluchte op het groot scherm een beeld gezien van een beschadigde witte halo. Zal wel die van Leclerc geweest zijn. Ik weet niet wat er precies gebeurd is dus wil ik er niet echt veel over kwijt. Ik moet eerst meer beelden zien, maar dat zal niet voor vandaag zijn.
    Wel wil ik even vermelden dat een beschadigde halo niet direct wil zeggen dat de helm van Leclerc geraakt zou geweest zijn indien er geen halo zou zijn. De verhoogde zijkanten van de cockpit hebben tot nu toe altijd het hoofd van de piloot beschermd. Die verhoogde zijkanten beschermen de halo niet, want die is hoger dan de verhoogde zijkanten en hoger dan de helm.
    Ik geef je geen ongelijk hé. Het kan goed zijn dat de halo Leclerc beschermd heeft. Ik zeg enkel dat ik eerst meer beelden wil zien en dat een beschadigde halo niet dadelijk wil zeggen dat het hoofd van de piloot ook geraakt zou geweest zijn. Wanneer ik de beelden gezien heb laat ik je zeker weten wat ik er van denk.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #16
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Kon niet wachten en heb ondertussen de beelden van alle mogelijke hoeken bekeken. Natuurlijk heb ik ook de foto's van de halo bekeken en wat reacties van piloten en anderen gelezen.

    Natuurlijk lees ik een pak over het feit dat de halo Leclerc zijn leven gered heeft. Wat mij echter opvalt is dat dat meestal komt van piloten die altijd al pro halo geweest zijn. Van piloten die er van in het begin tegen waren (Max Verstappen en Kevin Magnussen bijvoorbeeld) lees ik niks. Worden zij niet gevraagd of wordt hun reactie nergens neergepend ?
    Ook de FIA prijst natuurlijk de halo. Verwondert me niks als je weet wat voor een reacties er gekomen zijn toen de halo verplicht werd. Natuurlijk willen ze nu laten zien dat ze gelijk hadden met het verplcihten van de halo.

    Maar ik lees ook de reactie van Charlie Whiting, die op vlak van veiligheid toch heel wat te zeggen heeft in de F1. Hij betwijfelt of de halo Leclerc wel gered heeft. Hij vindt dat er eerst meer onderzoek moet gebeuren vooraleer die conclusie mag getrokken worden.

    Nu mijn gedacht hierover...
    Volgens mij, en dit ga je niet graag horen denk ik, heeft die halo helemaal niks gedaan. Ja, de halo werd geraakt, klopt als een bus. Maar de vraag is of de helm van Leclerc geraakt zou zijn indien de halo er niet was geweest. En dit denk ik niet. De helm (en het hoofdà van Leclerc werd in dit geval beschermd door de airbox van de Sauber. Alonso's wagen kwam langs achter en landde net bovenop de halo. Moest die er niet geweest zijn zou de wagen van Alonso voor de helm op de neus van de Sauber geland zijn, want de McLaren gaat op dat moment sneller dan de Sauber.
    Dat de halo geraakt wordt is niet verwonderlijk. Dat ding staat op die plaats met de bedoeling van geraakt te worden. Dat ding moet brokstukken opvangen dus is het nogal logisch dat die geraakt wordt. De piloot zelf zit zo diep mogelijk verborgen in de cockpit zodat zo weinig mogelijk objecten hem zouden raken. Vanuit die hoek kan de helm volgens mij niet geraakt worden.

    De halo helpt enkel bij dingen die groot genoeg zijn om gedeflecteerd te worden (dus de veer bij Massa was te klein) en klein genoeg om net in de cockpit te passen. Ik weet niet meer precies wie maar ik heb eens een onboard video gezien van een wagen die gewoon over de neus van een andere wagen rijdt en recht op de cockpit af komt. Op dat moment denk je echt dat de piloot van de eerste wagen onthoofd zal worden maar de zijkanten van de cockpit liften de 2de wagen een beetje en dat is genoeg. Er staan schrammen op de helm van de 1ste piloot, maar hij zelf heeft niks. Zelfs in dat geval had de halo helemaal niks uitgehaald, omdat een hele auto te groot is. Je moet echt iets hebben dat precies in de cockpit past. Een wiel bijvoorbeeld.

    De halo heeft in elk geval geen kwaad gedaan vandaag. Maar nut heeft het ding volgens mij (en ik ben echt niet de enige) dan ook weer niet gehad. In elk geval, en dat heb ik in post#1 al gezegd, valt het in het echt beter mee dan op tv. Misschien dat het went, maar een fan er van zal ik nooit zijn.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #17
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Oh ja, nog iets...
    Nadat ik de race bekeken heb. Ik vind ronde 1 van Vettel over Kemmel straight niet echt proper te noemen. Hoe vaak wisselt hij van rijlijn ? Houdt het op met 4 keer ? Het is allemaal maar miniem, maar met die brede wagens op een smal circuit als Spa is miniem genoeg om een wagen achter je te houden. Het is misschien muggenziften maar ik vind wel dat Vettel daar eens mag op aangesproken worden.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #18
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Ik zou het moeten nakijken, ik heb het enkel live gezien en daarna niet meer. Ik heb er op gelet hoeveel keer hij van rijlijn is veranderd. Maar wat me wel opviel is de SC, of de timing ervan, Dat ongeval was al in La Source gebeurd en het was vrij duidelijk dat het een SC ging worden.
    Waarom dan nog wachten tot de leiders bovenaan de Kemmel Straight zijn? Die SC kon bijna meteen uitgeroepen zijn.
    Nu heeft Vettel nog mogen racen en aanvallen, terwijl de race heel zeker toch ging geneutraliseerd worden. Enerzijds mooi voor de wedstrijd en het publiek. Maar aan de andere kant vraag ik mij ook af waarom ze wachten met de SC tot Vettel voorbij Hamilton is?

    Pas op, ik wil daarmee niet zeggen dat ze Vettel bevoordeelt hebben. Als ze de SC vroeger hadden uitgeroepen en Vettel de eerste 4 ronden onder SC achter Hamilton had moeten blijven, dan was Vettel er wel voorbij gegaan eens de race terug groen ging.
    Ik stel me gewoon vragen bij die timing.


    Wat de halo betreft, zo in detail heb ik de beelden niet bekeken. Het is wel duidelijk dat de halo de wagen van Alonso van richting heeft veranderd. Maar ik heb onvoldoende opgelet welke richting de wagen zou gevolgd hebben mocht hij niet zijn afgeketst.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #19
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ik zou het moeten nakijken, ik heb het enkel live gezien en daarna niet meer. Ik heb er op gelet hoeveel keer hij van rijlijn is veranderd. Maar wat me wel opviel is de SC, of de timing ervan, Dat ongeval was al in La Source gebeurd en het was vrij duidelijk dat het een SC ging worden.
    Waarom dan nog wachten tot de leiders bovenaan de Kemmel Straight zijn? Die SC kon bijna meteen uitgeroepen zijn.
    Nu heeft Vettel nog mogen racen en aanvallen, terwijl de race heel zeker toch ging geneutraliseerd worden. Enerzijds mooi voor de wedstrijd en het publiek. Maar aan de andere kant vraag ik mij ook af waarom ze wachten met de SC tot Vettel voorbij Hamilton is?
    Dat gevoel had ik ook wel. Aan 1 kant zou je inderdaad zeggen dat de race geneutraliseerd ging worden en dat er dus al gele vlaggen hadden moeten zijn, maar aan de andere kant zie ik ook wel niet in waarom er daar gele vlaggen hadden moeten zijn aangezien het ongeval ver achter hun gebeurt was.
    In elk geval heeft dat moment er voor gezorgd dat er vanaf dan een saaie race gekregen hebben. De snelste wagen reed voorop, de 2de snelste het tweede. Het had nog mooi kunnen zijn tussen Max en de 2 roze wagens, maar Max maakte het zich makkelijk met 2 eenvoudige drs overtakes en dat was het dan. Op Kemmel moet er van mij echt geen drs zone zijn. Het maakt het inhalen veel te makkelijk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Wat de halo betreft, zo in detail heb ik de beelden niet bekeken. Het is wel duidelijk dat de halo de wagen van Alonso van richting heeft veranderd. Maar ik heb onvoldoende opgelet welke richting de wagen zou gevolgd hebben mocht hij niet zijn afgeketst.
    De wagen van Alonso heeft de halo geraakt, dat is duidelijk. Of de halo van Leclerc de richting van de wagen van Alonso verandert heeft weet ik niet, maar ik twijfel of dat er iets toe dat. Alonso's wagen kwam langs achter en ging over Leclerc heen. Hij ging dus een pak sneller en zou dus altijd weg van het hoofd van Leclerc gegaan zijn. Nooit er naar toe.

    De FIA gaat het in elk geval onderzoeken. Whiting heeft er zijn twijfels over. Mij lijkt de kans dat de wagen van Alonso de helm van Leclerc zou geraakt hebben indien er geen halo geweest was heel klein tot nihil. Gewoon omdat de helm beschermd wordt door de verhoogde zijkanten van de cockpit en door de hoge airbox achter hem. In elk geval is het nog veel te vroeg om nu al te zitten roepen dat de halo een leven gered heeft. Laten we eerst het onderzoek afwachten en daarna zien we wel verder.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #20
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Stoffel begint dan toch haar op zijn tanden te krijgen. Hij zegt dat de wagen dit jaar er totaal niet op vooruitgegaan is.

    https://www.motorsport.com/f1/news/m...166195/?nrt=54
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. 22 maart Spa Super nieuws uit Spa.
    By dik in forum Circuit
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 17 March 2013, 19:10

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •