Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 39

Discussie: F1 Spa

  1. #21
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    DRS zone daar vind ik ook niet nuttig. Of te lang.
    DRS zou moeten dienen om waar je niet kan inhalen dit toch mogelijk te maken. Niet om op het rechte stuk, voor de remzone al, volledig iemand voorbij te vliegen.

  2. #22
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    En die halo heeft volgens mij compleet niks gedaan.

  3. #23
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    @Grungie Inderdaad. En het begint hoog tijd te worden. Je kan blijven ja-knikken en er uiteindelijk uitkomen als degene die niet met de auto kan rijden en jou carrière naar de Filistijnen zien gaan, maar je kan ook laten blijken dat je er gewoon niet meer van kan maken.

    Neem Q1 bijvoorbeeld. Stoffel moest tot 2 keer toe Alonso een tow geven. Hoeveel heeft Stoffel er gekregen. Geen enkele. Erger nog. Indien Stoffel zelf een snelle ronde wilde rijden, moest hij dat maar doen in zijn 3de ronde op het circuit. Het goede is dan al van de banden af. Hoe kan je dan je rondetijden vergelijken met die van je teamgenoot. Dat is gewoon onmogelijk. Maar Stoffel is braaf, hij doet gewoon wat ze hem opdragen. Gelukkig begint hij eindelijk wel zijn mening te geven. Nu nog een gelijke behandeling eisen. Ik vraag me af of hij in Monza een tow zal krijgen van Alonso.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #24
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    DRS zone daar vind ik ook niet nuttig. Of te lang.
    DRS zou moeten dienen om waar je niet kan inhalen dit toch mogelijk te maken. Niet om op het rechte stuk, voor de remzone al, volledig iemand voorbij te vliegen.
    Vind ik dus ook. Op Kemmel kan je inhalen zonder DRS. Waarom dan daar nog een DRS zone van maken ? Op die manier zorg je er voor dat de piloten niet eens meer proberen van ergens in te halen maar gewoon wachten op Kemmel. Knopje induwen en hopla. Ik vind dat geen inhaalmanoeuvre.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #25
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Ik dacht wel dat Stoffel een tow heeft gekregen van Alonso. Maar niet op de Kemmel. Ik dacht dat het op Blanchimont was waar hij eerst een tow kreeg van Alonso en in de volgende ronde gaf Stoffel dan direct een tow aan Alonso op de Kemmel.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  6. #26
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Dat heb ik dan toch gemist. Ik zag steeds beide McLarens samen buiten komen en steeds zag ik in hun 2de ronde dat Vandoorne net voor Les Combes, waar ik toen stond, aan de kant ging. Dan zag ik Stoffel nog een snelle ronde afleggen terwijl Alonso bezig was aan zijn in lap.

    Ik kan mis zijn hé. Zo heb ik het gezien. Ik stond wel niet aan Blanchimont toen dus ik kon niet zien of Stoffel daar een tow kreeg. Maar ik zou niet weten wanneer, tenzij in hun outlap. Maar dan heb je niks aan een tow natuurlijk.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #27
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    https://youtu.be/tC6ZcYfH7FQ

    Dit is voor mij overtuigend genoeg dat die halo nut kan hebben.

    Halo maakt me niet zo veel uit. Maakt de races niet lelijker. Al die uitloopzones daarentegen... Daar zijn ze naar mijn mening te ver richting veiligheid gegaan.

  8. #28
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    McLaren heeft blijkbaar de foute gear ratios ingesteld. Op Spa zaten die gewoon tegen de limitter de helft van de tijd.

    Aangezien ze die gear ratios niet mogen aanpassen: Veel succes in Monza!




    Wat voor een team is dat eigenlijk geworden......

  9. #29
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    https://youtu.be/tC6ZcYfH7FQ

    Dit is voor mij overtuigend genoeg dat die halo nut kan hebben.
    Klopt ongeveer, maar ik zou er iets aan toevoegen. Ik zie deze beelden voor de eerste keer en inderdaad, de halo kan nut hebben. Ik zou er wel aan toevoegen dat cockpitprotectie nut heeft, maar de halo niet altijd.
    In dit geval denk ik wel nog altijd dat de helm van Leclerc ook nog altijd niet geraakt zou zijn indien er geen halo geweest was.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Halo maakt me niet zo veel uit. Maakt de races niet lelijker. Al die uitloopzones daarentegen... Daar zijn ze naar mijn mening te ver richting veiligheid gegaan.
    bwa... ik heb geen probleem met cockpitprotectie. Ik heb een probleem met de halo en de manier waarop die geïmplementeerd geweest is. Ik ben er heilig van overtuigd dat er veel betere cockpitprotecties voorhanden zijn, maar om onduidelijke redenen werden die gewoon compleet aan de kant geschoven.

    Wel ga ik direct akkoord met die uitloopzones. Dat is gewoonweg bullshit.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 28 August 2018 om 20:37
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #30
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    McLaren heeft blijkbaar de foute gear ratios ingesteld. Op Spa zaten die gewoon tegen de limitter de helft van de tijd.

    Aangezien ze die gear ratios niet mogen aanpassen: Veel succes in Monza!




    Wat voor een team is dat eigenlijk geworden......
    Erg.. heel erg..

    Zak Brown zou trouwens dit weekend op vakantie geweest zijn in de USA, al doet McLaren alles om dit tegen te spreken. Hij was voor zaken in de states. Waarschijnlijk voor Alonso zijn zitje bij IndyCar denk ik dan.

    Ik heb vandaag wel nog een artikel gelezen waar ik een beetje versteld van stond. Allessandro Bravi, de manager van Stoffel, is er 100% van overtuigd dat Stoffel volgend jaar nog altijd F1 rijdt (http://www.f1journaal.be/index.php/n...jaar-f1-rijdt/). Ik vraag me wel af waar dat dan wel niet zou zijn. Volgens mij schiet er buiten McLaren, waar het duidelijk is dat ze hem liever kwijt dan rijk zijn dus dat zie ik niet gebeuren, schiet er volgens mij enkel Sauber over. En het zou me serieus verwonderen moesten ze daar Ericsson met al zijn miljoenen aan de kant schuiven voor Stoffel. Oftewel... ziet er misschien iemand Stoffel bij Haas terecht komen. Ik denk dat Grosjean zijn liedje daar stilletjes aan uitgezongen is. En dan is er nog 1 team waar ze hopeloos op zoek zijn naar piloten en dat is Toro Rosso. Maar ik zou het wel heel vreemd vinden moest Stoffel daar plots opduiken.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. 22 maart Spa Super nieuws uit Spa.
    By dik in forum Circuit
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 17 March 2013, 19:10

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •