Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: GP Japan

  1. #11
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    En Verstappen kan wederom zijn fout niet toegeven.
    Vettel blijkbaar ook niet.
    Volgens hem is de aanrijding met Verstappen volledig de schuld van Verstappen zelf.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  2. #12
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Mooie GP eigenlijk. Vooraan niet zozeer, maar er achter was veel actie te beleven. Wel heb ik enkele keren gezien dat piloten hun inhaalactie net voor de chicane aborteerden om vlak erna gebruik te maken van de DRS zone om een andere piloot in te halen. Ik blijf het vreemd vinden dat DRS zones altijd op plaatsen zijn waar inhalen zowiezo mogelijk is.

    Vettel verprutste het inderdaad alweer. Gelukkig hebben ze bij Ferrari het licht gezien en luisteren ze niet meer naar hem om Raikkonen naast hem te laten zitten. Gelukkig zetten ze Leclerc naast hem. Het is wel zo dat Leclerc inderdaad nog wat jong is. Alonso was een betere keuze geweest. Die zou Vettel serieus rijles gegeven hebben.
    Ik hou wel van het format van de F1, waarmee ik bedoel dat niet alle wagens gelijk zijn. Ik vind het leuk dat de ene wagen beter is dan de andere. Maar het verschil tussen de top 3 en de rest van het veld is veel en veel te groot. Ik bedoel, Vettel verprutst zijn qualificatie en vecht zich dan naar voor. Hij verprutst dan zijn race door tegen Max te rijden, spint en moet allerlaatste terug vertrekken. Om dan uiteindelijk nog 6de te finishen. Dat is er gewoon over. Normaal gezien zou je na 2 van zulke blunders niet eens in de punten mogen finishen.

    Met Max heb ik ook nog moeten lachen toen hij samen met de 2 Mercedes piloten in dat kamertje zat net voor ze het podium op moesten. Zijn crash met Kimi was net in beeld en Max zei : "Kan je geloven dat ik hiervoor 5 seconden straf gekregen heb ?" . Lewis en Valtteri zeiden niks, maar het was duidelijk dat zij het niet meer dan normaal vonden. Max ging in de fout. Hoeveel te sneller dat hij door heeft dat hij niet niet altijd de waarheid in pacht heeft, hoeveel te beter hij kan worden als piloot. Ik vond de 5 seconden straf zelfs heel mild. Kimi heeft veel meer dan 5 seconden straf gekregen. Ik vraag me af hoeveel seconden hij verloren heeft gedurende de GP door schade aan zijn wagen berokkend door Max. Het zal veel meer dan 5 seconden geweest zijn.

    Verder heb ik Stoffel nog wat gevolgd vandaag en opnieuw is duidelijk geworden wat zijn probleem is. Hij is veel te braaf. In de eerste bocht zat hij op een veel betere lijn dan Alonso en plots laat hij zijn gas los. Er was een gat, maar hij ging er gewoon niet voor. Schrik om schade op te lopen denk ik.
    Verderop in de race werd dan nog heel duidelijk hoe braaf Stoffel wel niet is. Vanaf ronde 35 begonnen de McLarens wat beter te rijden en raakten de beide Williams wagens in de problemen. Stoffel hing op 1 seconde achter Alonso en vlak achter de beide McLarens kwamen de Mercedes wagens en Max aan om de langzameren te dubbelen. Na 3 rondes was alles voorbij. de McLarens waren voorbij de Williams wagens, en Lewis, Valtteri en Max waren voorbij de McLarens. Het verschil tussen Fernando en Stoffel bedroeg... 10 seconden !!! . Stoffel verloor meer dan 9 seconden omdat op Fernando omdat hij 2 wagens voorbij moest en 3 wagens voorbij hun moesten. Stoffel reed daarna die 10 seconden op Fernando wel terug dicht, maar dan nog. 10 seconden verliezen op 3 ronden. Dat maak je gewoon niet meer goed.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #13
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Wat een stomme beginnersfout. Mocht Verstappen dat maneuver gemaakt hebben een jaar 2 gelden, iedereen zou het roekeloos noemen.
    Vettel heeft het gewoon voor zichzelf verprutst.
    Nu vind ik eerlijk gezegd wel dat Max heel weinig plek liet. Hij liet genoeg, maar het was wel het absolute minimum. Het minste wat er dan mis gaat en de wagens raken elkaar. Iedereen weet ondertussen wel dat Vettel geen held is wanneer hij in het verkeer moet rijden en het kleine beetje plek dat hij kreeg was niet genoeg voor hem. Ergens heeft Verstappen deze botsing een beetje aan zichzelf te danken, alhoewel hij volgens de reglementen helemaal niks verkeerd gedaan heeft.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Verstappen/Kimi is dan weer volledig Max zijn schuld, terechte straf. Vettel/Verstappen wordt als een race-incident beschouwt, terwijl het wel degelijk Vettel is die tegen Verstappen rijdt. Vettel krijgt dus geen straf. 2 maatstaven, 2 gewichten?
    Of mag ik beide incidenten niet vergelijken?
    Je kan beide incidenten niet vergelijken omdat Vettel zichzelf gestraft heeft. Het was niet nodig om hem nog eens extra te straffen. Hij was al terug gezet naar de allerlaatste plaats. Straf genoeg me dunkt.
    Bij het incident tussen Max en Kimi verloor Max niks. Daarom dat hij een straf kreeg.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #14
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Het verschil tussen de top 3 wagens en de rest is inderdaad veel en veel te groot.

    Dat zijn bijna allemaal Minardi's geworden...

Soortgelijke discussies

  1. [Prono] Grand Prix van Japan 2008
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 55
    Laatste bericht: 12 October 2008, 20:12
  2. Rally Japan 2007
    By Boucles in forum Rally buitenland
    Reacties: 114
    Laatste bericht: 28 October 2007, 21:27
  3. [Prono] Rally Japan 2007
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 68
    Laatste bericht: 28 October 2007, 16:36
  4. GP Japan - Fuji 2007
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 132
    Laatste bericht: 6 October 2007, 19:57
  5. [Prono] Grand Prix van Japan 2007
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 75
    Laatste bericht: 1 October 2007, 22:49

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •