Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Aparte GPS of is GSM gelijkwaardig als GPS?

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    14 July 2018
    Berichten
    3

    Standaard Aparte GPS of is GSM gelijkwaardig als GPS?

    Hee, ik heb nog een hele oude gps, een garmin novi. Nu heb ik een kortsluiting in de aansluiting op mijn sigarettenaansteker. Hij doet het dus soms wel, soms niet. Ik dacht, ik koop wel even een universele aansluiting, maar dat werkt dus niet! Blijkbaar heeft garmin daar een beveiliging ingebouwd, zodat je dus enkel met hun aansluiting kunt werken. De nieuwere aansluitingen werken ook niet (is echt nog een oude). Bon, ik moet me dus aanpassen... Nu heb ik net een Nokia 7 plus gekocht via mijn gsm-abonnement (eh, 9 euro per maand afbetalen, da valt nog mee he!). Dat is ook volledig nieuw voor mij, maar je kunt dat blijkbaar ook gebruiken als gps. Is dat even interessant als een aparte gps? Want hoe werkt dat? Ik zit veel in de Ardennen, en kan bijvoorbeeld regelmatig niet bellen omdat er gewoon geen netwerk is. Valt mijn gps op de gsm dan ook uit?

  2. #2
    Senior Member riesjaar's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 March 2007
    Berichten
    311

    Standaard

    OsmAnd adviseer ik, het is wel in het begin wennen maar deze is super nauwkeurig. Hier staat werkelijk elk weggetje op ook de zandpaden. Is ook offline te gebruiken. Je kan de landen per stuk downloaden. Het enigste nadeel is geen gesproken begeleiding
    zou wel moeten kunnen maar is mij nog niet gelukt, ik mis dit nu niet meer. Ik zou dan ook GPS Compass downloaden dan reageert OsmAnd net wat vlotter
    Winnaar WRC Prono Finland '07 , Winnaar WRC Prono Spanje '09 , WRC Prono Criterium Vice Kampioen '09
    Winnaar WRC Prono Finland '10 , Winnaar WRC Prono Japan '10 , Winnaar WRC Prono Frankrijk '10
    Kampioen WRC Prono '10 , Kampioen WRC Prono Criterium '10

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 April 2015
    Berichten
    676

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PVH Bekijk bericht
    Hee, ik heb nog een hele oude gps, een garmin novi. Nu heb ik een kortsluiting in de aansluiting op mijn sigarettenaansteker. Hij doet het dus soms wel, soms niet. Ik dacht, ik koop wel even een universele aansluiting, maar dat werkt dus niet! Blijkbaar heeft garmin daar een beveiliging ingebouwd, zodat je dus enkel met hun aansluiting kunt werken. De nieuwere aansluitingen werken ook niet (is echt nog een oude). Bon, ik moet me dus aanpassen... Nu heb ik net een Nokia 7 plus gekocht via mijn gsm-abonnement (eh, 9 euro per maand afbetalen, da valt nog mee he!). Dat is ook volledig nieuw voor mij, maar je kunt dat blijkbaar ook gebruiken als gps. Is dat even interessant als een aparte gps? Want hoe werkt dat? Ik zit veel in de Ardennen, en kan bijvoorbeeld regelmatig niet bellen omdat er gewoon geen netwerk is. Valt mijn gps op de gsm dan ook uit?
    Gewoon GPS gebruiken via Google Maps. De internetverbinding (4G) kan ook wegvallen. Maar ge kunt alle kaarten ook gratis downloaden zodat je geen internetverbinding nodig hebt. Is ook goedkoper, nadeel: je bent niet meer op de hoogte van files en andere verkeersomstandigheden. Als je kaarten download schaf je wel best een sdcard aan (+/- 20€).

Soortgelijke discussies

  1. Terratrip via GPS
    By Saabist in forum Rittensport
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 18 July 2016, 00:09
  2. welke gps?
    By Beamer in forum Café
    Reacties: 27
    Laatste bericht: 6 January 2008, 13:56
  3. GPS coördinaten van spektakelpunten
    By on4cet in forum Rally binnenland
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 10 October 2007, 23:05
  4. Reacties: 21
    Laatste bericht: 19 April 2007, 12:49

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •