Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Gp usa

Hybrid View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #1
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard Gp usa

    De GP in Austin Texas, de 18de van dit jaar. Opnieuw een GP waar track limits centraal staan. Ik begrijp dit niet. Dat ze daar bij de FIA geen oplossing voor vinden. De FIA heeft beloofd van een beleid van 0 tolerantie te voeren. En ze waren in Q1 dan ook direct zeer streng want Gasley zijn eerste snelle ronde werd direct geschrapt. Mooi, maar ik vraag me af waarom de tijden van Verstappen en Ricciardo dan niet geschrapt werden, want die gingen veel verder buiten de piste dan Gasley.
    Het kan toch allemaal veel eenvoudiger. Zorg er voor dat iemand die buiten de piste komt gestraft wordt. Gooi die asfalt uitloopstroken weg. Zorg ervoor dat de banden van degene die buiten de piste gaan vuil worden zodat die in de volgende bochten minder grip heeft. Moeilijk kan het toch niet zijn.

    Soit, het is wat het is. Voor mij mag het seizoen stilletjes aan er op zitten. Ik ben nog iemand van de oude stempel. Een GP seizoen bestaat uit 16 GP's voor mij. We zitten ondertussen aan de 18de, en we kennen de pikorde ondertussen wel. Mercedes en Ferrari staan voorop, op ongeveer een seconde gevolgd door Red Bull. Dan moet je nog een seconde verder kijken en daar zie je Renault, Haas en Racing Point Force India. Een halve seconde verderop Sauber en Toro Rosso en dan nog een halve seconde verderop McLaren en Williams. Dat alles zit natuurlijk een beetje variatie op afhankelijk van circuit tot circuit, maar dit zijn zo een beetje de grove lijnen. Ik zie dat dit jaar ook niet meer veranderen ook niet.

    Gisteren in Austin was ik vooral aangenaam verrast door Romain Grosjean. Die kende een heel zwak begin van het seizoen maar heeft zich ondertussen serieus herpakt. Voor de rest valt er weinig te vertellen buiten dat Max pech had dat zijn Red Bull het begaf (en het lag niet aan Renault deze keer) en dat Stoffel weeral allerlaatste was. Hopelijk wordt het een mooie race, maar met de straf voor Vettel twijfel ik hierover.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #2
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Mooi, maar ik vraag me af waarom de tijden van Verstappen en Ricciardo dan niet geschrapt werden, want die gingen veel verder buiten de piste dan Gasley.
    Dat vroeg ik me ook af... Ben toen maar gestopt met kijken ook toen die 2 echt geen straf kregen.

    Ben die uitloopzones echt zo beu als koude pap. Dat je in de F1 fouten mag maken zonder enig probleem dat maakt heel de sport kapot.
    Vroeger als je een foutje maakte, dan lag je uit de race (zoals Vettel in Duitsland). Zo zou het moeten zijn.

  3. #3
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Mooi voor Kimi. Ik had het niet verwacht toen hij zijn pitstop maakte want ik was er van overtuigd dat hij te vroeg binnen ging. Volgens mij moest hij buiten blijven totdat Hamilton langs hem door was. Hij moest, volgens mij, Hamilton zo lang mogelijk afblokken. Aangezien hij nog steeds voor Hamilton ging toen hij pitte, was het volgens mij te vroeg. En dan wint hij . Zie je direct wat ik er van ken lol.

    Straffe race van Max. Verdiend driver of the day. Well spijtig voor Ricciardo. Het zit hem echt niet mee dit jaar.

    De verliezer van de dag is weeral Vettel. Weeral zelf in de fout gegaan. Met zijn 4de plaats heeft hij er uiteindelijk wel voor kunnen zorgen dat Hamilton nog niet zeker is van de titel, maar dat is maar uitstel van executie.

    Volgend weekend Mexico...
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #4
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Best wel een leuke race gezien.
    Kimi wint nog eens. Altijd tof.

    Ik vraag me af wat er zou gebeurd zijn als Ferrari hun centen op Kimi hadden gezet ipv Vettel.
    Want Vettel.... Gaat T1 buitenom helemaal door het vuil, haalt Ric in nog eens helemaal door het vuil. In de harde remzone verliest hij dan zijn auto waarschijnlijk omwille van vuile banden. Dan zit hij weer wat van de ideale lijn. Tot slot mist hij dan de volgende bocht ook wat waardoor hij overstuurt tegen Ric, en dan zegt hij dat Ric wat meer plaats kon geven
    Het aantal fouten dat is niet meer op 2 handen te tellen denk ik dit sezoen.

    Max, wat een race wederom... Afgrijselijk aan het seizoen begonnen, maar ondertussen heeft hij gewoon Bottas in het vizier in het klassement.


    Goed nieuws voor Stoffel. Hij is volgend seizoen de officiele simulatorpiloot (of 1 van de ?) bij Mercedes.
    Maar ik wil vooral zien wat Stoffel in die FE tegen andere talenten laat zien. In die lagere klasses was hij goed, maar tegen andere junioren. Eens benieuwd tegen gevestigde waarden, zoals Massa die eigenlijk dezelfde auto rijdt als Stoffel. Ik heb er niet veel hoop in. Hopelijk heb ik ongelijk.

  5. #5
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    In Valencia was hij in elk geval meer dan 1 sec/ ronde sneller dan zijn teamgenoot Paffet. En dat terwijl hij meer problemen had. En net dat zou wel eens de achilleshiel van HWA kunnen worden, betrouwbaarheid. Alles is nagelnieuw aan dat team en aan die wagen. Het is niet voor niets dat Mercedes zijn naam dit jaar nog niet aan dat team wil linken.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #6
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Niet dat er veel over te lezen valt maar er zijn ook nog 2 diskwalificaties geweest gisteren na de race.
    Esteban Ocon is gediskwalificeerd omdat de 'fuel flow" van zijn wagen in de eerste ronde tijdelijk meer dan 100 kg/u was.
    En Kevin Magnussen heeft teveel brandstof verbruikt. De limiet is 105 kg voor de ganse race en hij zat er boven.

    Ocon was 7e en Magnussen 8e maar doordat alle achterliggende wagens opschuiven zijn Hartley en Perez nog in de punten terecht gekomen. Stoffel is pechvogel, hij is uiteindelijk als 11e geklasseerd.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. USA Grand Prix 2012
    By SpillieWRC in forum Formule 1
    Reacties: 22
    Laatste bericht: 19 November 2012, 20:48
  2. [Prono] USA Grand Prix 2012
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 35
    Laatste bericht: 19 November 2012, 20:46
  3. USA votes...
    By NewTown in forum Café
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 5 November 2008, 21:50
  4. [Prono] USA Grand Prix 2007
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 95
    Laatste bericht: 21 June 2007, 11:53
  5. USA Grand Prix 2007
    By Dead_Man in forum Formule 1
    Reacties: 141
    Laatste bericht: 20 June 2007, 11:59

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •