Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 73

Discussie: F1 Brasil

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #21
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    En hij hing een ronde achter.... Toch wel een belangrijk detail ?
    Yep, een belangrijk detail. Het feit dat Ocon geen blauwe vlaggen kreeg is trouwens nog zo een belangrijk detail.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Stel u het eens anders voor. Je neemt deel aan een kart wedstrijd of een online simulatierace.
    Je gaat pitten en je komt uit de pits en je ziet net de leider langs je door rijden. Door je nieuwe banden ben je sneller

    Wat doe je ?

    a. Ik probeer de leider in te halen. Ik laat me duidelijk zien en probeer hem zo veilig mogelijk in te halen. Ik wil hem zeker niet raken. Als ik zie dat de leider me niet onmiddellijk wil doorlaten staak ik mijn actie.
    b. Ik doe alsof het een race om positie is. Ik haal hem in zoals ik een concurrent zou inhalen. Als het nodig is rij ik 3 bochten langs elkaar met de leider.


    Tuurlijk a. Maar ik denk niet dat ik zou remmen in bocht 2 moest ik in de positie van Ocon zitten. Ik zou trouwens al helemaal niet verwachten dat Verstappen naar rechts zou blijven komen. Ik zou verwachten dat hij me de plaats laat, net als ik hem liet in bocht 1 en ik zou mezelf dan helemaal ontdubbelen op het rechte stuk naar bocht 4. Ik denk dat ik ook Verstappen zou geraakt hebben, al zou ik naar mijn gevoel alles gedaan hebben om een aanrijding te vermijden. Natuurlijk wel binnen de reglementen, die zeggen dat ik altijd met 2 wielen binnen de witte lijnen moet blijven.

    Nu, dit alles gebeurt natuurlijk in een fractie van een seconde. Achteraf alles gaan zitten analyseren in eenvoudig. Maar dat geldt voor beide partijen. Zowel voor Max als voor Esteban. Ik verwijt Max die botsing ook helemaal niet. Max is nog jong en dit is leergeld. Ik verwijt Max eerder zijn reactie achteraf en zijn reactie wanneer de FIA hem een straf geeft.

    Hamilton had dit echt niet voor gehad. Hamilton is veel meer ervaren. Naar mijn gevoel had Hamilton gewoon rechts blijven rijden voor bocht 1 en die had Ocon gewoon voorbij gelaten nog voor bocht 1. Op het rechte stuk naar bocht 4 had hij dan nog even kunnen profiteren van een slipstream en had hij de verloren tijd gewoon terug goed gemaakt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Wat Ocon doet is gewoon 100% fout.
    Wat Max doet is 100% lomp. Maar het blijft Ocon zijn fout.

    Ik vind niet dat Ocon een fout maakt. Jij geeft Ocon hier 2 keuzes :
    1. de reglementen overtreden en buiten de piste gaan rijden
    2. Niet racen en Max voorbij laten. En dat terwijl hij niet eens een blauwe vlag gekregen heeft en dus wel degelijk mag racen. Hij moet dus maar aan de kant want de leider zit dicht bij hem.

    Wat Max doet is wel degelijk lomp. Daar zijn we het toch al over eens

    Laatst gewijzigd door _Pe_; 12 November 2018 om 13:28
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 8
    Laatste bericht: 30 November 2011, 13:38
  2. Reacties: 11
    Laatste bericht: 8 November 2010, 09:20
  3. Formula 1 grande premio petrobras do brasil 2009
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 43
    Laatste bericht: 19 October 2009, 17:35

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •