Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 73

Discussie: F1 Brasil

  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    29 October 2009
    Locatie
    Gingelom
    Berichten
    46

    Standaard

    Wa ne zever.

    Ge rijdt 1ste, met een paar seconden achter u een Mercedes.

    Ineens hangt er dan een racing point doos (met mercedesblok) voor u, die ge:

    Ten eerste gaat dubbelen na halfkoers: Da’s meestal geen teken dat die sneller is dan u.
    Ten tweede, een mercedesblok heeft dat op de rechte stukken altijd sneller is dan uw krachrbron waar ge niet al te hard in vertrouwd.
    Ten derde niet te lang voor u wilt zien, want uwen achtervolger zou de aansluiting kunnen maken.

    Wie van jullie gaat eerst een ronde wachten om te zien of die racing point misschien niet wel sneller is en van je gaat wegrijden?

    Ik had hem niet aan de kant geduwd, maar op zijn bek getimmerd na de race!

    En vanzelf kom je weer in de aloude discussie: met een handvol motorleveranciers en tig klantenteams die uit de hand van die groten eten, hoe garandeer je ooit de onpartijdigheid van zo’n klantenteam bij dit soort van incidenten?

  2. #12
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door begems Bekijk bericht
    Wa ne zever.

    Ge rijdt 1ste, met een paar seconden achter u een Mercedes.

    Ineens hangt er dan een racing point doos (met mercedesblok) voor u.....
    Kleine correctie :
    Die Racing Point doos reed niet voor hem maar achter hem en wilde zich ontdubbelen. Het was dus niet Max die Verstappen op een ronde zette. Het was wel degelijk Ocon die zich wilde ontdubbelen, wat is toegestaan.

    Ocon kreeg dus ook geen blauwe vlag en dus moet je het beschouwen als een gewoon inhaalmaneuver. En dan kan ik toch niet echt zeggen dat Verstappen vrijuit gaat. Hij kon meer ruimte gelaten hebben, dat is zeker.
    Ocon deed volgens mij niets verkeerd door zich te proberen te ontdubbelen. Misschien had hij wel wat geduldiger moeten zijn....

    Verstappen heeft overigens een werkstraf gekregen voor het "fysieke contact" met Ocon in de FIA garage na de race. Hij moet 2 dagen "public service" verrichten. Wat dat dan ook mogen inhouden.
    Een vrij goedkope straf vind ik want ik had hem minstens 1 race aan de kant gezet.
    Laatst gewijzigd door Grungie; 12 November 2018 om 07:32
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #13
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door begems Bekijk bericht
    Wa ne zever.

    Ge rijdt 1ste, met een paar seconden achter u een Mercedes.

    Ineens hangt er dan een racing point doos (met mercedesblok) voor u, die ge:

    Ten eerste gaat dubbelen na halfkoers: Da’s meestal geen teken dat die sneller is dan u.
    Ten tweede, een mercedesblok heeft dat op de rechte stukken altijd sneller is dan uw krachrbron waar ge niet al te hard in vertrouwd.
    Ten derde niet te lang voor u wilt zien, want uwen achtervolger zou de aansluiting kunnen maken.
    Grungie heeft het al gezegd, die racing point doos hing niet plots voor Verstappen. Die racing point Force India wou zich ontdubbelen. Punt 1 van je stelling klopt al niet dus valt je hele stelling in duigen.

    Ocon was als enige wagen vertrokken op medium banden. Zijn strategie was duidelijk. Zo lang mogelijk op het circuit blijven met die banden. Oftewel tot het begon te regenen en ze moesten switchen naar inters of full wets (op die manier zou Ocon een pitstop minder moeten maken) oftewel zo laat mogelijk overschakelen op supersofts met de bedoeling van op het einde nog wat plaatsen goed te maken). Ocon zat pas op die supersofts en was de laastste 2 ronden al sneller als Verstappen. Vooraleer hij zich ontdubbelde heeft hij zelfs via de radio gevraagd of hij zich mocht ontdubbelen en hij heeft daar de toestemming voor gekregen. Hij is ook aan het racen hé. Moest hij gewoon achter Verstappen gebleven zijn, dan had zijn strategie helemaal niet gewerkt. We willen toch allemaal wagens zien die met verschillende strategieën onderweg zijn, of niet soms ? Awel, gisteren was dat het geval.

    Het incident zelf dan eens nader bekijken. Het is nogal logisch dat Ocon net op dat punt voorbij Verstappen ging. De racing point Force India is op het rechte stuk een pak sneller dan de Red Bull van Max, zeker met DRS open. Op dat punt op het circuit hebben we gisteren trouwens tientallen inhaalmaneuvres gezien. Het is heel normaal dat Ocon net daar zijn inhaalmaneuvre plaatste. Moest het niet lukken, zou hij namelijk na bocht 3 opnieuw kunnen toeslaan. Waarom Max links gaat rijden en dus een verdedigende lijn reed om een gedubbelde achter zich te houden is mij een groot raadsel.
    In bocht 1 gaat Max opnieuw voorbij de Force India. Logisch dat Max dat sneller is. Zijn Red Bull creëert veel meer downforce dan de Force India en dus kan Max sneller door een bocht. Bovendien zit Max aan de binnenkant en moet hij minder meters afleggen. Logisch dat hij terug voor Ocon komt, maar ik begrijp niet waarom Max dat deed. Tijdens de qualifs doen de teams niks anders dan aan de piloten doorgeven wie in een outlap zit, wie in een snelle ronde zit, wanneer ze aan de kant moeten voor iemand, .... Hebben ze aan de pitmuur niet aan Max laten weten dat Ocon op nieuwe banden zat en bijgevolg sneller was. Of wist Max dat wel en kon hij gewoon niet verkroppen dat hij ingehaald werd, zelfs indien het niet voor positie was ? Ik weet het niet.
    En dan volgt bocht 2. Ook hier deed Ocon niks verkeerd volgens mij. Hij blijft op zijn lijn. Meer zelfs, hij gaat zo veel mogelijk naar binnen als maar toegelaten is. Kijk naar de foto op deze pagina : https://www.planetf1.com/news/merced...ed-a-race-ban/ Indien Ocon nog meer naar binnen was gegaan was hij met 4 banden over de witte lijn geweest en had hij een straf gekregen. Hij kon gewoon niet meer naar binnen. Het was Max die de deur dicht deed en verwachtte dat Ocon wel zou remmen. En waarom zou Ocon moeten remmen ? Ocon had op dat moment nog altijd geen blauwe vlag gekregen. Ocon wilde trouwens niet remmen want hij wachtte op het rechte stuk na bocht 3 waar hij opnieuw DRS zou gehad hebben en daar had hij zich dan kunnen ontdubbelen. Als hij geremd had was zijn kans verkeken geweest.

    Waarom Ocon een straf gekregen heeft is mij dan ook een compleet raadsel. Toegegeven, mijn eerste reactie was ook : "WTF doet Ocon daar ?" Maar toen ik het hele geval beter bekeek heb ik mijn mening serieus moeten herzien. Misschien dat de stewards hetzelfde voor gehad hebben want die straf was compleet onterecht.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door begems Bekijk bericht
    Wie van jullie gaat eerst een ronde wachten om te zien of die racing point misschien niet wel sneller is en van je gaat wegrijden?
    Ik. En ik ben niet de enige. Ook Hamilton heeft na de race tegen Max gezegd dat hij het heel anders zou aangepakt hebben. Hamilton heeft dan ook een pak meer ervaring dan Verstappen. In de kamer waar ze zitten voor ze het podium opgingen zei Hamilton letterlijk : "Ocon heeft het recht zich te ontdubbelen indien hij sneller is". Verstappens reactie was : "Klopt, maar hij heeft niet het recht van te crashen tegen mij". Verstappen ziet hier wel over het hoofd dat hij het was die tegen Ocon aan reed, niet visa versa.

    Moest Ocon trouwens trager geweest zijn had hij in bocht 5 al terug een blauwe vlag gekregen. Hij zou echt geen ronde lang voor Verstappen uit gereden hebben.
    Verstappen had gewoon in bocht 2 meer plaats moeten gelaten hebben. OP het rechte stuk na bocht 3 zou Ocon voorbij de Red Bull gegaan zijn en Verstappen had de race kunnen uitrijden en rustig een oververdiende overwinning in de wacht kunnen gesleept hebben. Spijtig genoeg voor hem zit zijn ego hem serieus in de weg.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door begems Bekijk bericht
    Ik had hem niet aan de kant geduwd, maar op zijn bek getimmerd na de race!
    Slechte reactie. Vader Jos staat ook bekend voor nogal losse handjes te hebben. De appel valt niet ver van de boom zeker. Het was Max zijn eigen stomme schuld dat die crash gebeurde. Dat hij kwaad is, goed. Dat hij daarna Ocon gaat opzoeken om een beetje te lopen duwen, is niet goed. Zijn reactie over het feit dat hij achteraf gestraft wordt daarvoor is nog slechter : https://nl.motorsport.com/f1/news/ma...zilie/3212324/ "Had ik hem dan een hand moeten geven ?" is zijn vraag. Nee Max. Je had het gewoon moeten laten. Je bent zelf in de fout gegaan. Ocon heeft al een onterechte straf gekregen. Het is goed geweest.

    De reactie van Helmut Marko na de race begrijp ik. Max is zijn oogappel en kan niks verkeerd doen. Marko is niet slimmer. De reactie van Horner stoot me wel tegen de borst. Van Horner had ik echt meer verwacht.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door begems Bekijk bericht
    En vanzelf kom je weer in de aloude discussie: met een handvol motorleveranciers en tig klantenteams die uit de hand van die groten eten, hoe garandeer je ooit de onpartijdigheid van zo’n klantenteam bij dit soort van incidenten?
    Ah ja... die zever heb ik ook gehoord. Mensen die Mercedes beschuldigen van Ocon de opdracht gegeven te hebben om Verstappen er uit te rijden en mensen die zeggen dat Ocon wel heel veel over heeft om bij Mercedes te mogen rijden.
    Belachelijke reacties, komende van fanboys van Ferrari en Verstappen. Mercedes heeft echt Force India niet nodig om de constructeurstitel binnen te rijven. Mercedes zelf is meer dan sterk genoeg om Ferrari te verslaan. En fanboys van Verstappen, die met oogkleppen op naar een race kijken, die zijn er meer dan genoeg. Met hun oranje t-shirts met de nederlandse 3 kleur er op met een glas bier in de hand voor een Belg staan te supporteren. Hun reacties zullen mij worst wezen. Ik zie hun niveau van intelligentie al van op een kilometer afstand. Daar moet ik eens heel hard mee lachen.

    Oh ja... een leuk weetje. Interlagos, 17 jaar geleden :
    Kijk... hier gaat de gedubbelde dus wel in fout
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 12 November 2018 om 09:12
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #14
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Als je een ronde achter hangt is het sowieso uw schuld.
    Ge hebt u niet te moeien met de raceleider. Tenzij die problemen heeft ofzo en ge echt 3 seconden per ronde sneller zijt.
    Ge kunt dan een zuivere DRS/Slipstream pass doen op het rechte stuk. Maar niet nog even nog in de bochten gaan liggen duelleren. Ocon had gewoon moeten lossen als achterligger. Daar bestaat gewoon geen enkele discussie over.

    Lewis zegt ook nergens dat het Verstappen zijn fout is. Hij zou het anders aangepakt hebben.
    En daar ben ik het volledig mee eens. Het is 100% Ocon zijn fout, maar Verstappen is gewoon lomp geweest en had die gewoon moeten laten gaan. Eigenlijk verdienen ze alle 2 een klap rond hun oren De ene omdat hij dingen doet die gewoon niet kunnen als achterligger, de andere omdat hij een koppige steenezel is en een achterlijke fout maakt.

    Ocon heeft ook een serieus zware straf gekregen, omdat het ook gewoon echt 100% zijn schuld is.
    Ocon heeft daarvoor 30 ronden de tijd gehad om te laten zien dat hij sneller was. Dat moet je niet gaan doen als je gedubbeld bent.

  5. #15
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Waar stel jij dan voor dat Ocon had moeten gaan rijden toen Max de deur plots dicht gooide ?

    Hoe ik het zie is dat Ocon gewoon op zijn lijn bleef. Meer zelfs, hij ging zo ver als de reglementen het hem toelieten over de witte lijn zodat hij Max niet zou hinderen. Het was Max die bleef insturen alsof Ocon er niet was.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #16
    Member
    Geregistreerd
    29 October 2009
    Locatie
    Gingelom
    Berichten
    46

    Standaard

    Het meeste is gezegd met:

    Ook Hamilton heeft na de race tegen Max gezegd dat hij het heel anders zou aangepakt hebben.


    Verstappen moet dat net iets sneller beslissen, en als leider van een race laat je een wagen die je kan hinderen er niet door.
    Vesrtappen komt honderden meters in vuile lucht terecht en kan onmogelijk inschatten hoeveel tijd hij verliest met een wagen te laten passeren, al is die sneller.

    En dan geldt voor mij: ja, je mag je ontdubbelen, maar zoals Knarf zegt: doe dat dan op een recht stuk waar je dankzij je DRS 50 km/h sneller bent...

    Nu neemt hier iemand het risico om de leider voorbij te gaan en diens race te verpesten.

    Gisteren ben ik voor de f1 nog rally gaan kijken. Er waren daar geen zatlappen, meer nog, ik stond daar zowat alleen...
    Neem bij het veldrijden, het voetballen, gewone koers en eender welke sport de fanatieke (en vaak net iets minder intelligente, maar ook zeer vaak veel 'passionelere') supporter weg en er schiet niks over.

    Naar welke race zou jij het liefst kijken? Eén met 20 Raikonens of één met 20 Verstappens?
    Ik moet niet lang nadenken...

    Ik heb het nog al eens gezegd: ik zou nog eerder 150 euro inkom betalen voor een kartwedstrijd met 20 Verstappens met gelijkwaardig materiaal, dan voor 150€ tegen den draad in slaap te vallen tijdens een F1 weekend.

    Het is een ongelooflijk straf figuur voor deze sport, waar sommige kenners uiteraard sterk tegen gekant zijn. Maar waar gaan ze in 2022 rijden denk je? In Assen of in Spa?

    Wij mogen hier blij zijn dat die Hollanders in drommen naar Francorchamps komen, maar toch draait de handel jaar na jaar miljoenen verlies. Ik denk dat ze in Holland niet lang moeten na-tellen om te zien of het 'rendabel' zou zijn: al hebben ze 200000 man nodig voor dat weekend...


    En nu dat ik toch zo aan't uitwijden ben, volledig of topick, kan ik maar beter nog een extra discussie-punt naar voor brengen. Daar doen we dit hier toch allemaal een beetje voor

    We spreken over een zogenaamde wereldsport: de allerbeste piloten ter wereld moeten daar in split seconds kunnen gaan bepalen of ze de 'Roze Doos' laten voorbijgaan of niet. (BTW, en dit is BJINA sluikreclame , heb ik een zeer grote sympathie voor Racing Point).

    Hoe is het dan mogelijk dat bij die twintig 'beste' rijders ter wereld, volgens de bevestigde plaatsen op heden voor 2019, 4 (VIER, dus 1 op 5 of 20 percent???) fransen zitten, 3 britten, 2 duitsers en 2 Finnen?

    En kom niet af dat het het lokale opleidingsprogramma is...

    Trek ik die lijn door naar het WK rally: (WK is WERELD kampioenschap): bevestigd voor 2019: FINNEN en BRITTEN bij de vleet. Om geen Noren, Denen en Letten te noemen, die uit dezelfde hoek komen dan de Finnen...

    Moet ik dan concluderen dat alles wordt bepaald door een aantal 'managers' (ik zal het om verwarring te voorkomen geen makelaars noemen), die keer op keer hun beste pionnetjes kunnen plaatsen. Hun beste pionnetjes dus, niet de beste ter wereld, terwijl ik dat van een WK verwacht.

    BTW (weer sluikreclame): ik ben een aantral weken thuis na een operatie, zit onder de verdoving en kan bijna niks: ik heb dus tijd om raar, onverwacht en op gekke tijdstippen te reageren

  7. #17
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door begems Bekijk bericht
    En dan geldt voor mij: ja, je mag je ontdubbelen, maar zoals Knarf zegt: doe dat dan op een recht stuk waar je dankzij je DRS 50 km/h sneller bent...
    euhmm... dat heeft hij gedaan. Er zijn 2 ideale plaatsen om iemand in te halen in Interlagos. Het rechte stuk van start finish en het rechte stuk voor bocht 4. Wil je echter iemand inhalen in het rechte stuk voor bocht 4, dan moet je voor bocht 1 al minimum langs je tegenstander zitten. Ocon zat voor bocht 1 voor Verstappen, maar het was Verstappen die in bocht 1 de Force India terug inhaalde. In bocht 2 gooide verstappen de deur dicht voordat hij volledig voorbij Ocon was. Had Verstappen nu gewoonweg plaats gelaten waren ze zij aan zij door bocht 2 gegaan. Ocon had dan, net als in bocht 1, plaats gelaten in bocht 3 en ze zouden zij aan zij door bocht 3 gegaan zijn. Ocon zou, dankzij DRS en een snellere Force India, op het rechte stuk voor bocht 4 een serieuze voorsprong genomen hebben en Max zou niet meer dan een paar tienden van een seconde verloren zijn bij dat inhaalmaneuvre.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door begems Bekijk bericht
    En nu dat ik toch zo aan't uitwijden ben, volledig of topick, kan ik maar beter nog een extra discussie-punt naar voor brengen. Daar doen we dit hier toch allemaal een beetje voor

    We spreken over een zogenaamde wereldsport: de allerbeste piloten ter wereld moeten daar in split seconds kunnen gaan bepalen of ze de 'Roze Doos' laten voorbijgaan of niet. (BTW, en dit is BJINA sluikreclame , heb ik een zeer grote sympathie voor Racing Point).

    Hoe is het dan mogelijk dat bij die twintig 'beste' rijders ter wereld, volgens de bevestigde plaatsen op heden voor 2019, 4 (VIER, dus 1 op 5 of 20 percent???) fransen zitten, 3 britten, 2 duitsers en 2 Finnen?

    En kom niet af dat het het lokale opleidingsprogramma is...

    Trek ik die lijn door naar het WK rally: (WK is WERELD kampioenschap): bevestigd voor 2019: FINNEN en BRITTEN bij de vleet. Om geen Noren, Denen en Letten te noemen, die uit dezelfde hoek komen dan de Finnen...
    De tijd dat in de F1 de beste piloten ter wereld zitten is lang voorbij. Het merendeel zijn rijkeluiszoontjes. Ik heb eens een interview met Jos Verstappen gezien en hoe fier hij was dat zij met weinig geld in de F1 geraakt zijn. Lmao.. weinig geld. Max is een kleinzoon van de Kumpens hé. Kumpen is een redelijk bekend bedrijf hier in Limburg. Kom anders voor de grap eens kijken naar de "huisjes" van deze "arme mensen". Ik herinner me nog hoe Jos vertelde dat Max tijdens de grote vakantie elke dag rondjes zat te draaien in Genk op de Horenbergsdam. Een dagje karten kost al snel zo een 200 euro schat ik. Dat maal 62 want zoveel dagen vakantie hebben de kinderen in juli en augustus. Inderdaad, echt arme mensen

    Rallypiloten zijn stukken beter dan F1 piloten. Iedereen die iets kent van autosport zal dat wel weten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door begems Bekijk bericht
    ik ben een aantral weken thuis na een operatie, zit onder de verdoving en kan bijna niks: ik heb dus tijd om raar, onverwacht en op gekke tijdstippen te reageren
    No problem Beterschap trouwens
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 12 November 2018 om 13:33
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #18
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Waar stel jij dan voor dat Ocon had moeten gaan rijden toen Max de deur plots dicht gooide ?.
    Ocon had daar helemaal niet mogen zijn.

    Toen hij zag dat hij er op het rechte stuk niet volledig voorbij was had hij onmiddellijk moeten lossen...

    Als je dit flikt in iRacing ofzo krijg je een ban van een paar dagen.

    Je gaat niet racen tegen de leider. Je mag die inhalen op een veilige verantwoorde manier.
    Laatst gewijzigd door Knarf; 12 November 2018 om 13:04

  9. #19
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Ocon zat voor Verstappen bij het ingaan van bocht 1. Geen volledige wagenlengte, maar hij zat voor Verstappen. Hij had, net als Verstappen uteindelijk deed in bocht 2, de deur kunnen dichtgooien. Had hij dat gedaan had ik hem wel degelijk de fout gegeven. Maar hij deed dat niet. Hij liet Verstappen de ruimte om bocht 1 te nemen. Verstappen is logischerwijze sneller in de bocht dan Ocon want ten eerste genereert de Red Bull meer downforce en ten tweede had Verstappen de binnenbocht. Verstappen moest minder meters afleggen. Ik vraag me af waarom Verstappen Ocon niet de plaats liet in bocht 2, want hij kreeg plaats in bocht 1. Nog slimmer was geweest had Verstappen Ocon gewoon voorbij gelaten voor bocht 1. Ter ere van welke heilige gaat Verstappen daar in godsnaam een verdedigende lijn rijden om een gedubbelde achter zich te houden.

    Ocon had zijn inhaalmaneuvre ingezet en moest gewoon doorzetten. Indien hij er achter was gebleven had hij een ronde achter de Red Bull moeten rijden en waren zijn supersofts naar de haaien geweest. Ocon kon inhalen op een veilige, verantwoorde manier. Maar het was Verstappen zelf die er voor gezorgd heeft dat dit niet mogelijk was.

    Wat mij vooral tegen de borst stuit is dat de Verstappen fans altijd zitten te roepen dat Verstappen nooit opgeeft. Dat hij er altijd voor gaat. Dat hij een racer pur sang is. Maar wanneer een andere racer er voor gaat mag die dat plots niet. Iedereen moet wijken voor Max blijkbaar, maar Max moet wijken voor niemand. Max is niet God de Vader hoor. Al denkt Max precies vaak van wel, en ook sommige van zijn fans hebben dezelfde mening. Max is maar een autocoureur hoor. Een verdomd goede, dat wel, maar hij is echt niet meer dan iemand anders.

    Dit gezegd zijnde... Ocon mag ook racen. Wat had Ocon meer kunnen doen dan wat hij gedaan heeft ? Hij heeft Max ingehaald omdat hij sneller was. Hij heeft geen blauwe vlaggen gekregen dus hij moest niet remmen. Het is Max zelf die gekozen heeft voor de binnenkant en Ocon heeft Max plaats gelaten in bocht 1. In bocht 2 gaf Max Ocon geen plaats. Ocon gaat zo ver mogelijk over de witte lijn als dat de reglementen hem toelieten en nog blijft Max insturen. Waar had Ocon naar toe moeten gaan ? Hij heeft al het mogelijke gedaan om volgens de reglementen te rijden, Max niet te hinderen en zelf nog iets van zijn race te maken. Of is het echt zo dat iedereen maar aan de kant moet omdat Max er aan komt ?
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #20
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Ocon zat voor Verstappen bij het ingaan van bocht 1. Geen volledige wagenlengte, maar hij zat voor Verstappen....
    En hij hing een ronde achter.... Toch wel een belangrijk detail ?


    Volgens mij zijt ge een beetje verblind omdat het Verstappen is...

    Stel u het eens anders voor. Je neemt deel aan een kart wedstrijd of een online simulatierace.
    Je gaat pitten en je komt uit de pits en je ziet net de leider langs je door rijden. Door je nieuwe banden ben je sneller

    Wat doe je ?

    a. Ik probeer de leider in te halen. Ik laat me duidelijk zien en probeer hem zo veilig mogelijk in te halen. Ik wil hem zeker niet raken. Als ik zie dat de leider me niet onmiddellijk wil doorlaten staak ik mijn actie.
    b. Ik doe alsof het een race om positie is. Ik haal hem in zoals ik een concurrent zou inhalen. Als het nodig is rij ik 3 bochten langs elkaar met de leider.


    Uit ervaring weet ik met 100% zekerheid dat je a kiest.




    Wat Ocon doet is gewoon 100% fout.
    Wat Max doet is 100% lomp. Maar het blijft Ocon zijn fout.

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 8
    Laatste bericht: 30 November 2011, 14:38
  2. Reacties: 11
    Laatste bericht: 8 November 2010, 10:20
  3. Formula 1 grande premio petrobras do brasil 2009
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 43
    Laatste bericht: 19 October 2009, 18:35

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •