Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 73

Discussie: F1 Brasil

  1. #1
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard F1 Brasil

    Op naar Interlagos voor de voorlaatste race van het seizoen. Normaal gezien zal deze een pak beter zijn dan de laatste want Abu Dhabi kan mij echt niet bekoren. FP1 en 2 zijn reeds gedaan en Mercedes lijkt er teug bovenop te zijn. In Mexico was het wat minder, maar deze keer zijn ze terug bovenaan de tabellen te vinden. Wie vooral verrast is Sauber, die echt gaan als een trein. Natuurlijk kunnen ze niet mee met de top 3, maar daarachter lijken ze wel het 4de team te zijn.
    Voor Stoffel was het opnieuw huilen met de pet op. Wederom een vrijdag met een massa problemen zoals met de versnellingsbak. Gevolg is dat hij in FP1 werd afgetroefd door zijn vervanger Norris en in FP2 door Alonso. Het is duidelijk dat ze bij McLaren 2018 al lang opgegeven hebben. De wagen zou zelfs sinds Barcelona geen update meer gehad hebben. Een pijnlijk einde voor Stoffel in het meest pijnlijke seizoen ooit van McLaren. Het is te hopen dat het zondag nog eens een echte regenrace wordt want ik heb het gevoel dat, in de 2 jaar dat Stoffel in de F1 zit, we geen echte regenrace gehad hebben. Ik zou eens willen weten of Stoffel dan iets kan laten zien.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #2
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Enkele rare incidenten in de kwalificaties.
    Hamilton die Sirotkin leek te hinderen. Maar beiden bleken in een out-lap te zitten. Hamilton liet een gat vallen vooraleer aan zijn ronde te beginnen en Sirotkin reed dan weer veel en vele malen sneller omdat zijn banden nog te koud waren. Waardoor Hamilton zich dus compleet verkeek op het snelheidsverschil.

    En dan Vettel die de weegbrug molt....
    Hij komt er dan eigenlijk nog goedkoop vanaf met een boete van 25.000 euro'kes. En een reprimand.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #3
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Beetje vreemd dat Hamilton geen straf krijgt.

    Ik vind de straffen bijna altijd overdreven, maar dit ?

  4. #4
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Ik vond het ook eerst vreemd. Maar eens je alle feiten weet is het eigenlijk niet zo abnormaal.
    Geen van beiden zat in een snelle ronde. Beiden moesten die nog starten en Hamilton laat een gat vallen naar de wagen voor hem, wat logisch is.
    En dan kun je je beginnen afvragen waarom Sirotkin daar met een rotvaart komt voorbij gestoven.....

    Akkoord, Hamilton hindert. Maar enkel en alleen omdat hij zich miskijkt op de rotvaart van Sirotkin.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #5
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Het blijft eigenlijk gelijk of Sirotkin in zijn outlap zit of in zijn snelle ronde. Hamilton ging hier serieus in de fout. Levensgevaarlijk. Bij de snelheid met motoren hebben ze dat heel simpel opgelost. Er bestaat een maximum rondetijd waar ze gewoon niet boven mogen komen. Rijden ze langzamer, dan volgt een gridstraffen. Gedaan met die flauwe zever van zulke gaten te laten vallen. En een pak veiliger.

    En Vettel gedroeg zich als een verwend rotjoch. Maar ja, dat is nu ook weer geen groot nieuws hé
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #6
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Oh ja, nog iets vergeten te vermelden van de qualifs. Iemand Leclerc in de gaten gehouden ? Hij lag er uit in Q2 en ging terug uit toen het begon te regenen. Hij vertelde ook dat het te nat was maar ging er toch voor en kwalificeerde zich voor Q3. Vettel zal volgend jaar zijn handen vol hebben met die kerel.

    Net een mooi artikel met Toto Wolff op RTBF. Natuurlijk over Stoffel. Maar nu eerst race kijken
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #7
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Jawadde, Interlagos zorgt altijd voor spektakel. Niks Herman Tilke toestanden, gewoon een prachtig racers circuit. Waarschijnlijk niet het mooiste circuit ter wereld, maar het levert altijd opnieuw prachtige races op. Het enige dat mij wat stoorde was het gezaag over regen. Al van voor de start van de race kreeg ik de belofte op regen en bijna elke ronde kreeg ik het nieuws dat de lucht er dreigender en dreigender uit zag en dat het elk moment kon beginnen te regenen. Ik had graag Stoffel eens een echte regenrace zien rijden, maar dat zit er dus niet in. De kans dat het in Abu Dhabi zal regenen lijkt me niet echt groot te zijn. In elk geval heeft Stoffel geen regen nodig gehad om een ijzersterke race te rijden. Hij zet hier wel zijn ploeggenoot, van wie toch wordt beweert dat hij bij de sterkste 3 piloten van de F1 grid gerekend mag worden, volledig te kijk. Spijtig dat zijn wagen er voor zorgt dat het allemaal in de achterhoede gebeurde. Regen had hier verandering in kunnen brengen, maar dat zal bij ijdele hoop blijven.

    Hamilton wint, misschien wel verdiend, maar het grote nieuws is dat Mercedes opnieuw kampioen is bij de constructeurs. En dat is oververdiend. Het speerpunt van Ferrari zakt hier nog maar eens door hij ijs want zijn race was echt niet om over naar huis te schrijven.

    Maar het moment van de race was ongetwijfeld de crash tussen Verstappen en Ocon. Een moeilijk geval. Ocon kreeg een straf, volgens mij volledig onterecht. Ik ga direct akkoord met de stelling dat een gedubbelde piloot voorrang moet geven aan de leiders. Maar wat indien de gedubbelde piloot sneller is ? Ocon is vertrokken met medium banden en had net gepit voor supersofts. Op dat moment in de race was hij sneller dan Verstappen, dus wou hij zich ontdubbelen. Hij deed dat dan ook maar Verstappen haalde hem direct terug in en deed de deur dicht waardoor de 2 elkaar raakten. Ocon heeft op dat moment geen blauwe vlag gehad, dus ik zie niet in waarom hij Verstappen door moest laten. Ocon was ook aan het racen hé. Hij heeft het recht om zich te ontdubbelen om zelf voor een beter resultaat te gaan.
    Moest Verstappen Ocon aan het dubbelen geweest zijn, zou ik de schuld zonder twijfelen bij Ocon leggen. Maar in dit geval... ik weet het niet. Ik zou dit eerder een raceincident noemen. Verstappen had maar beter moeten nadenken. Moesten ze voor positie aan het vechten geweest zijn, zou ik de schuld bij Verstappen leggen want het was Verstappen die de deur dicht deed.

    Wat er ook van zei, de reactie van Verstappen is wat we ondertussen van hem gewend zijn. Zijn reactie na de race toen hij Ocon tegen kwam, beneden alle peil : http://www.autosportwereld.be/2018/1...de-race-video/
    Kinderachtig ventje
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #8
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    De race was niet slecht. Helemaal niet.
    Ook niet bijzonder spectaculair, maar toch wel bovengemiddeld dit jaar.

    Dat incident tussen Ocon en Verstappen hangt inderdaad af van de situatie, wie nu wie inhaalt. Aanvankelijk dacht ik dat Verstappen Ocon op een ronde zette en dan is een straf voor Ocon op zijn plaats. Maar bij nader inzien heb ik dus begrepen dat Ocon zich ontdubbelde (of toch probeerde) en dan vind ik het rijgedrag van Verstappen toch wat aan de wilde kant. Dan weet ik niet of die straf voor Ocon wel terecht is.

    Dit is een circuit dat van mij op de kalender mag blijven. Die laatste in Abu Dhabi mogen ze voor mij schrappen. Maar nu lees ik berichten dat Chase Carey gesprekken met de teams is begonnen over het oprekken van de kalender tot 25 races.....
    Ik vind 21 al veel. Te veel. Ideaal is 16 tot 18 races. Maar 25???? Dat is wel erg veel. Dat neigt naar overkill.

    Om nog even terug te komen op dat incident tussen Sirotkin en Hamilton in de kwalificaties. Zo'n minimum tijd waar jij van spreekt bestaat wel degelijk. Zo mogen niet onnodig traag rijden, zowel tijdens de trainingen als tijdens de kwalificaties.
    En Hamilton reed sneller dan die tijd. Op dat punt deed Hamilton niets verkeerd.
    Het punt was dat Hamilton gewoon niet verwachtte dat er iemand hem met hoge snelheid zou voorbijsjezen. Ook Sirotkin zelf heeft al toegegeven dat de situatie ongewoon was en dat Hamilton weinig te verwijten valt. Sirotkin moest gewoon zo snel rijden omdat ze niet verwacht hadden dat hij in Q2 ging geraken en daardoor had hij ook geen verse banden meer. Hij reed dan maar met een gebruikte set maar omdat die niet in de bandenwarmers had gezeten was hij te koud (27 graden onder het optimale) en daardoor moest hij veel sneller rijden dan normaal in een outlap om de temperatuur in zijn banden omhoog te krijgen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #9
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Dat incident tussen Ocon en Max is gewoon 100% Ocon zijn fout. Hij hangt een ronde achter. Daar is gewoon geen discussie over.
    Ocon was ook helemaal niet sneller. Hij pakt daar een DRS, met zijn Merc motor om Verstappen in te halen. Dat is gewoon belachelijk ten opzichte van de leider.

    Maar wel een grote maar. Wat Max doet is gewoon dom. Hij rijdt op kop. heeft een gaatje. Dan moet je niet als de onaantastbare gaan rondrijden. Hiermee gooi je een hoop punten weg. Maakt niet uit dat Ocon fout is, uw punten zijn gewoon weg.

    Over het gedoe na de race. Daarvoor mogen ze Max van mij wel een schorsing voor geven, van meerdere races zelfs.

  10. #10
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Ocon was sneller. De rondetijden bewijzen dat overduidelijk. Wat moet Ocon doen ? Achter Verstappen blijven en zijn eigen race maar opgeven ?
    Logisch trouwens dat hij daar inhaalde. DRS overtakes zijn nu eenmaal het eenvoudigst.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 11 November 2018 om 21:58
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 8
    Laatste bericht: 30 November 2011, 14:38
  2. Reacties: 11
    Laatste bericht: 8 November 2010, 10:20
  3. Formula 1 grande premio petrobras do brasil 2009
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 43
    Laatste bericht: 19 October 2009, 18:35

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •