Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 73

Discussie: F1 Brasil

  1. #21
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    En hij hing een ronde achter.... Toch wel een belangrijk detail ?
    Yep, een belangrijk detail. Het feit dat Ocon geen blauwe vlaggen kreeg is trouwens nog zo een belangrijk detail.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Stel u het eens anders voor. Je neemt deel aan een kart wedstrijd of een online simulatierace.
    Je gaat pitten en je komt uit de pits en je ziet net de leider langs je door rijden. Door je nieuwe banden ben je sneller

    Wat doe je ?

    a. Ik probeer de leider in te halen. Ik laat me duidelijk zien en probeer hem zo veilig mogelijk in te halen. Ik wil hem zeker niet raken. Als ik zie dat de leider me niet onmiddellijk wil doorlaten staak ik mijn actie.
    b. Ik doe alsof het een race om positie is. Ik haal hem in zoals ik een concurrent zou inhalen. Als het nodig is rij ik 3 bochten langs elkaar met de leider.


    Tuurlijk a. Maar ik denk niet dat ik zou remmen in bocht 2 moest ik in de positie van Ocon zitten. Ik zou trouwens al helemaal niet verwachten dat Verstappen naar rechts zou blijven komen. Ik zou verwachten dat hij me de plaats laat, net als ik hem liet in bocht 1 en ik zou mezelf dan helemaal ontdubbelen op het rechte stuk naar bocht 4. Ik denk dat ik ook Verstappen zou geraakt hebben, al zou ik naar mijn gevoel alles gedaan hebben om een aanrijding te vermijden. Natuurlijk wel binnen de reglementen, die zeggen dat ik altijd met 2 wielen binnen de witte lijnen moet blijven.

    Nu, dit alles gebeurt natuurlijk in een fractie van een seconde. Achteraf alles gaan zitten analyseren in eenvoudig. Maar dat geldt voor beide partijen. Zowel voor Max als voor Esteban. Ik verwijt Max die botsing ook helemaal niet. Max is nog jong en dit is leergeld. Ik verwijt Max eerder zijn reactie achteraf en zijn reactie wanneer de FIA hem een straf geeft.

    Hamilton had dit echt niet voor gehad. Hamilton is veel meer ervaren. Naar mijn gevoel had Hamilton gewoon rechts blijven rijden voor bocht 1 en die had Ocon gewoon voorbij gelaten nog voor bocht 1. Op het rechte stuk naar bocht 4 had hij dan nog even kunnen profiteren van een slipstream en had hij de verloren tijd gewoon terug goed gemaakt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Wat Ocon doet is gewoon 100% fout.
    Wat Max doet is 100% lomp. Maar het blijft Ocon zijn fout.

    Ik vind niet dat Ocon een fout maakt. Jij geeft Ocon hier 2 keuzes :
    1. de reglementen overtreden en buiten de piste gaan rijden
    2. Niet racen en Max voorbij laten. En dat terwijl hij niet eens een blauwe vlag gekregen heeft en dus wel degelijk mag racen. Hij moet dus maar aan de kant want de leider zit dicht bij hem.

    Wat Max doet is wel degelijk lomp. Daar zijn we het toch al over eens

    Laatst gewijzigd door _Pe_; 12 November 2018 om 14:28
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #22
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Ocon's visie op het hele geval : https://twitter.com/OconEsteban/stat...682309/photo/1

    Blijkbaar heeft Ocon 7 (!!!) keer ingehaald op die manier gisteren. Enkel bij Verstappen liep het mis. Kijk nu eens naar wat Max doet tussen de foto rechtsboven en de foto linksonder. Wie rijdt hier wie van de baan ?
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #23
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Tuurlijk a. Maar ik denk niet dat ik zou remmen in bocht 2 moest ik in de positie van Ocon zitten.
    Met 100% zekerheid in T1 afgegeven.
    Als je daar links ziet dat de leider nog altijd langs u zit en niet wil dat je hem inhaalt dan moet je gewoon onmiddellijk lossen.


    Hamilton had dat niet aan de hand gehad nee.
    Volgens de (al zijn ze ongeschreven) reglementen is Ocon 100% in fout. Hij krijt daarom van de stewards ook een zware straf.
    Maar wat Max doet is ook fout, zoiets dom doe je niet als leider. Lijkt Vettel wel. Maar de schuldige is gewoon 100% Ocon.

  4. #24
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Met 100% zekerheid in T1 afgegeven.
    Als je daar links ziet dat de leider nog altijd langs u zit en niet wil dat je hem inhaalt dan moet je gewoon onmiddellijk lossen.
    Waarom ? Mag Ocon niet racen dan ?
    Nogmaals, Ocon had nog altijd geen blauwe vlag gehad. Bijgevolg had hij op dat moment nog altijd Max niet moeten voorbij laten. Hij liet Max de plaats. Meer moest hij volgens de reglementen niet doen, een wagenbreedte plaats laten. Dat was alles.

    Ocon moest zo snel mogelijk voorbij Verstappen. Hij was een pak sneller. Wilde hij zijn strategie laten lukken, moest hij er voorbij en wel zo snel mogelijk.
    Ocon zit ook een race hé. Ik denk niet dat hij nog in de punten was geraakt, maar wil dat zeggen dat hij het niet mag proberen ? Ik denk dat de Verstappen fans de eerste zijn om te roepen dat ze fan zijn van Max omdat hij er altijd voor gaat, zelfs wanneer hij in een verloren positie zit. Awel, gisteren zat Ocon in een verloren positie. Maar hij wilde er wel nog voor gaan. Alles wat Max had moeten doen, was hem laten passeren. Het was niet zo dat Ocon een bedreiging was voor de eerste plaats denk ik.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Volgens de (al zijn ze ongeschreven) reglementen
    Met ongeschreven reglementen ga je niet ver raken in een rechtbank...
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 12 November 2018 om 14:58
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #25
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    We komen er blijkbaar niet over uit of Ocon in fout was of niet. Maar eigenlijk is dat niet belangrijk. Ocon heeft een straf gehad, en een zware ook nog. Onterecht volgens mij, terecht volgens jou. Goed, so be it.
    Kan je me even uitleggen wat Verstappen daar in godsnaam aan het doen was aan de weegschaal. Is het Verstappen tegenwoordig die de straffen uitdeelt of is het de FIA ? Verstappen mag van mij best verhaal gaan halen, geen enkel probleem mee. Maar je handjes hou je thuis. Ik vind dat Verstappen er heel licht van af komt met 2 dagen gemeenschapswerk. Een race (of enkele) van aan de zijlijn toekijken had een veel correctere straf geweest. Maar ja.. dat doen ze bij de FIA niet hé. Ze weten ook wel dat het Verstappen is die er voor zorgt dat de tribunes vol zitten.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #26
    Member
    Geregistreerd
    29 October 2009
    Locatie
    Gingelom
    Berichten
    46

    Standaard

    Hamilton had dit idd niet voorgehad, want in dat geval had Ocon nog voor hij dacht in te halen uit zijn box mogen horen dat hij er maar beter achter bleef...

  7. #27
    Member
    Geregistreerd
    29 October 2009
    Locatie
    Gingelom
    Berichten
    46

    Standaard

    Nog een oplossing voor het probleem: er is toch maar 1 bandenleverancier: laat die bepalen welke band (ja enkelvoud) er dat weekend gebruikt wordt.
    Dan moet een rijder toch al geen rekening houden met verschillende strategiën: er is maar één beste strategie dan: de snelste zijn op de baan, rechtstreeks tegen je concurenten!

    Dat is misschien niet wat de 0,05% F1 fijnproever wil zien, maar wel wat die andere 99,95 willen. En daar ben ik ook bij!

  8. #28
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Waarom ? Mag Ocon niet racen dan ?
    Tegen iemand die een ronde voor hangt niet nee.
    Als je een ronde achter zit verlies je nu eenmaal wat rechten en moet je rekening houden met de leiders...


    Dat na de race had ik al aangehaald:
    Over het gedoe na de race. Daarvoor mogen ze Max van mij wel een schorsing voor geven, van meerdere races zelfs.


    Nu Senna heeft ooit ene op zijn oog geklopt. Volgens mij zonder straf. Piquet heeft ook eens gevochten langs het circuit, maar toen was je dan nog cool, of een held.

  9. #29
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Niet echt een oplossing Begems. Het zijn de fans die gevraagd hebben om zo veel mogelijk verschillende banden zodat er zoveel mogelijk verschillende strategieën kunnen toegepast worden. Dit om het gevreesde treintje rijden en bijgevolg saaie races te voorkomen. De fan vraagt, de FIA draait. Ik vond het een gewaagde strategie van ocon. Hij was de enige die vertrok op de hardste band. In het begin van de race had hij het serieus moeilijk. Het was ook daarom dat hij zo ver achter de leiders hing. Maar op een bepaald moment kan hij wel overstappen naar de supersofts en toen was zijn moment aangekomen. Hij haalde de ene na de andere wagen in in die bochtencombinatie 1, 2 en 3 en dat lukte allemaal perfect, totdat hij Max Verstappen moest inhalen tenminste.

    Ik vraag me trouwens af hoeveel inhaalmaneuvres er geweest zijn in die bochtencombinatie 1, 2 en 3. Ocon alleen heeft er al 7 op zijn naam staan. Zou het op houden met 50 ? Ik betwijfel het eerlijk gezegd. Ik denk dat zo ongeveer elke piloot een inhaalmaneuvre in die bochtencombinatie heeft moeten slikken. En elke piloot die een andere wagen heeft moeten voorbij laten in die bochtencombinatie is heelhuids op het rechte stuk richting bocht 4 geraakt. Elke piloot, op 1 piloot na tenminste. Max. Die is er niet in geslaagd. En als je naar de lijn kijkt die Max volgt is het heel duidelijk wie wie hier van de weg wou drummen. Nu kan je hier zitten roepen dat Max wel een ronde (2 zelfs geloof ik) voor hing, maar uiteindelijk blijft dat hetzelfde. Het blijven 2 wagens die zij aan zij een bocht induiken en elke keer slagen ze er in om er zij aan zij terug uit te komen. Behalve bij Max. Elke piloot heeft het talent om de andere piloot een wagenbreedte plaats te laten. Enkel Max kan dat blijkbaar niet. Eens te meer stond Max zijn ego een overwinning in de weg. Het is niet de eerste keer, en het zal niet de laatste keer zijn ook niet. Andere piloten leren van hun fouten. Bij Max begin ik dat stilletjes aan te betwijfelen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #30
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Tegen iemand die een ronde voor hangt niet nee.
    Als je een ronde achter zit verlies je nu eenmaal wat rechten en moet je rekening houden met de leiders...
    Hij heeft rekening gehouden met de leiders. Hij heeft exact gedaan wet de geschreven regels hem zeggen. Hij heeft Max de plaats gelaten in bocht 1. Max had hem ook best de plaats kunnen laten in bocht 2. Of niet soms ? Heeft Max het recht om iemand van het circuit te duwen omdat hij een ronde voor hangt ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Nu Senna heeft ooit ene op zijn oog geklopt. Volgens mij zonder straf. Piquet heeft ook eens gevochten langs het circuit, maar toen was je dan nog cool, of een held.
    Inderdaad, different times. Bij ons werd op het werk ook wel eens geregeld een robbertje gevochten. Maakt het ook alllemaal wat interessant. Maar ik denk niet dat je dat nu nog moet doen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 8
    Laatste bericht: 30 November 2011, 14:38
  2. Reacties: 11
    Laatste bericht: 8 November 2010, 10:20
  3. Formula 1 grande premio petrobras do brasil 2009
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 43
    Laatste bericht: 19 October 2009, 18:35

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •