Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 73

Discussie: F1 Brasil

  1. #61
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Als je op een kruispunt komt. Je ziet dat er iemand van links komt, en je dus voorrang moet geven, je ziet dat die niet kijkt naar u, maar je rijdt er lompweg tegenop omdat je vindt dat je je voorrang hebt.

    Wie is dan in fout ?
    Ik ben mij aan het proberen voor te stellen wie van de 2 dan Max moet zijn en wie Ocon. Sorry, ik kan even niet volgen. Leg me eens even uit of Max degene is die van links komt of degene is dan van rechts komt.

    Maar door over het verkeer te beginnen geef je me wel een heel mooie voorzet. Ik ga een ander voorbeeld geven over het verkeer. Een voorbeeld waarbij 1 van de 2 wagens er eigenlijk niet mag zijn, dat lijkt me duidelijker dan dat voorbeeld over voorrang van rechts want dan mogen beide wagens er zijn maar neemt gewoon 1 van de 2 aan dat hij voorrang geeft.
    Je weet waar ik werk. Eigenlijk heeft op die straat niemand iets te zoeken aangezien het havengebied is. Maar toch komen daar elke dag een massa auto's door, sluipverkeer die de grote ring willen vermijden. Neem nu dat ik gewoon buiten rij bij mij op het bedrijf zonder links of rechts te kijken en ik krijg daar een botsing. Enig idee wie er dan in fout is ? Ikke, want ik heb aan die andere wagen geen voorrang gegeven alhoewel die wettelijk gezien daar niet eens mocht zijn. Het kan wel zijn dat die andere wagen een boete krijgt voor het negeren van een verkeersbord dat hij die straat niet in mocht, maar uiteindelijk ben en blijf ik in fout.
    Net hetzelfde hier. Max heeft niet tegen Ocon op te rijden. Zelfs indien Ocon daar niet mocht zijn, blijft Max in fout. Het kan, net als in het verkeer, zo zijn dat Ocon een straf krijgt, maar dat zou dan een straf zijn voor het negeren van de blauwe vlag (bij Hamilton).Maar dat zou wel een veel lichtere straf zijn dan dat hij nu gekregen heeft. Het is niet Ocon zijn schuld dat Max zo dom is van tegen hem op te rijden. De botsing is en blijft Max zijn schuld. Of Ocon daar mocht zijn of niet heeft daar niks mee te maken.

    De hele stelling dat Ocon daar niet mocht zijn vind ik trouwens ook bullshit. Nogmaals, de hele race reden daar auto's zij aan zij door. Zonder enig probleem. Het was bijna alsof het een gewoon recht stuk was want ook op een recht stuk reden de hele race auto's zij aan zij. Moest het nu gewoon 1 linkse bocht geweest zijn en daarna een recht stuk en op dat rechte stuk gaat Max plots naar rechts en rijdt gewoon tegen de wagen van Ocon op. Was Ocon dan ook in fout geweest ? Nee toch hé. Net hetzelfde hier. Max had die bocht makkelijk kunnen nemen zonder Ocon te raken. Ocon rijdt verdorie zo goed als naast het circuit. Max had alle plaats van de wereld. Maar met zijn dikke nek dacht hij waarschijnlijk dat iedereen wel voor hem zou wijken. Mis gedacht. En indien Max niet leert dat er nog andere racers pur sang op het circuit rondrijden, racers die ook niet graag aan de kant gaan, zal Max nooit wereldkampioen worden. Want met de attitude waarmee hij rond zit te rijden zal hij een ook in de toekomst nog een pak punten nodeloos wegsmijten.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 16 November 2018 om 16:55
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #62
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Ik ben mij aan het proberen voor te stellen wie van de 2 dan Max moet zijn en wie Ocon. Sorry, ik kan even niet volgen. Leg me eens even uit of Max degene is die van links komt of degene is dan van rechts komt.
    Max komt van rechts. Heeft voorrang. Ziet de andere auto aankomen, maar weigert te stoppen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    de hele race reden daar auto's zij aan zij door.
    Ik begrijp niet goed waarom er steeds wordt weg gelaten dat Ocon 2 ronden achterhing... Er is geen enkele auto zij aan zij door eender welke bocht gereden die een ronde achter hing.
    In de beslissing van de FIA staat toch héél duidelijk dat die straf er is omdat hij een ronde achterhing, en dat hij daarom na T1 moest afgeven ?

    The Stewards determined that he failed to complete the pass at turn one, and as a lapped car, fought the leader for track position,


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    En indien Max niet leert dat er nog andere racers pur sang op het circuit rondrijden, racers die ook niet graag aan de kant gaan, zal Max nooit wereldkampioen worden. Want met de attitude waarmee hij rond zit te rijden zal hij een ook in de toekomst nog een pak punten nodeloos wegsmijten.
    Daar ben ik het helemaal mee eens.

  3. #63
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Je post #60 klopt niet denk ik. Je zegt : "Je ziet dat iemand van links komt dus je moet voorrang geven" . Iets klopt er niet. In elk geval ben ik van mening dat geen van beiden voorrang moest geven. Er was meer dan plaats genoeg voor 2 wagens. Geen enkele van de 2 moest remmen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #64
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Ik begrijp niet wat het feit dat Ocon 2 rondes achter hing er mee te maken heeft. Zelfs indien hij 20 ronden achter hing heeft Max nog altijd niet tegen hem op te rijden. Zelfs indien die auto daar niet mocht zijn, zoals de FIA beweert, heeft Max nog altijd niet tegen hem op te rijden.

    Heel die uitspraak van de FIA stinkt. Ik ben er niet mee akkoord dat hij de leider bevocht voor track positie. Hij hield gewoon zijn lijn. Meer zelfs, hij ging zo ver mogelijk over de witte lijn als mocht, enkel om een ongeval te vermijden. Hij vocht helemaal niet voor track positie.
    Bovendien vraag ik me af waarom hij voor T2 helemaal voor Verstappen moet hangen. Nergens in de reglementen staat hoe lang een inhaalmanoeuvre maximum mag duren. Op Interlands, op die plaats, hebben we vaak gezien dat er inhaalmanoeuvres alle 3 de bochten duurden. Waarom moet Ocon zijn manoeuvre dan op 1 bocht voltooid hebben ? Dat klopt voor geen meter.

    Ik ben er eerlijk gezegd zelfs van overtuigd dat er bij de FIA lang doorhebben dat Max minimum evenveel fout heeft gedaan als Ocon en dat deze laatste zijn straf veel te zwaar was. Maar dat zullen ze nooit toegeven. Ze zeggen dat de zaak afgehandeld is en dat was het dan. Die straf kwam veel te snel. Nog niet alle aspecten waren gekend. Nogmaals, mijn eerste reactie was ook dat Ocon in fout was, en dat enkel en alleen omdat Ocon een ronde of 2 achter hing.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #65
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Ocon mocht daar helemaal niet zijn, die moest al lang gelost hebben...
    Er dan lompweg tegenop rijden is wel heel stom natuurlijk.
    Ik heb de vraag al eens gesteld maar geen antwoord gekregen. Waar juist moest Ocon gelost hebben?
    Bocht 1 en 2 liggen heel kort bij elkaar, dus waar ligt het punt dat Ocon moest opgeven?

    En bovendien, zelfs al zou Ocon gelost hebben, dan nog acht ik de kans groot dat Max minstens de voorvleugel van Ocon zou aangetikt hebben, gezien zijn rijlijn.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  6. #66
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Ocon zou, zowel volgens Knarf als de FIA, gelost moeten hebben van het moment de voorvleugel van Max terug op gelijke hoogte kwam van zijn voorvleugel. Ik ben het daar niet mee eens. Ik zie niet in waarom. Het is niet dat Ocon daar Max plots begint te hinderen. Ocon vervolgd gewoon zijn rijlijn, wat hij volgens mij ook mag ook.

    Ik ben het helemaal niet eens met de uitspraak van de FIA dat Ocon vocht met Max om track position. Het was Max die vocht om track position, niet Ocon. Die laatste behield gewoon zijn lijn. Al op het rechte stuk voor T1 wilde Max zich niet laten inhalen en ging een verdedigende lijn rijden. Volledig onnodig, maar Max kon het blijkbaar niet verkroppen dat hij ingehaald werd, ook al was iemand die zich wilde ontdubbelen. Ocon had op dat moment geen andere keuze dan aan de rechterkant van het circuit te gaan rijden en hij is daar ook gebleven ook, tot op het moment van de botsing. Het was Max die weeral het circuit kruiste, opnieuw omdat hij niet wilde dat Ocon hem passeerde. Max vocht om track position. Ocon niet, die behield gewoon zijn lijn. De eerste reactie van Max zijnde : "What a f*cking idiot" sloeg bijgevolg meer op zichzelf dan op zijn tegenstander. Al had Max dat toen nog niet door
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 16 November 2018 om 21:39
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #67
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Op Formula1.com geven de stewards meer info over het hele incident : https://www.formula1.com/en/latest/a...coComYs0o.html

    Zij blijven daar hameren op het feit dat Ocon in gevecht ging, waar ik dus niet mee akkoord ga.
    Maar, en dat verwondert mij, zij geven ook hun idee wie er in fout was wanneer de beide piloten echt voor positie aan het knokken waren. In dat geval zou het 50-50 geweest zijn volgens hun. Maar omdat Ocon een ronde achter hing, gaven ze dus Max gelijk.
    Hier verschil ik dus serieus van mening met de FIA. Indien ze voor positie zouden aan het vechten zijn, geeft ik Max 100% de schuld. Maar omdat Ocon een ronde achter hangt heeft Max wel wat meer rechten en geef ik het 50-50. Maar Max gelijk geven, no way. Max had plaats genoeg. Hij had gewoon niet tegen Ocon moeten opgereden zijn en hij had de race gewonnen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #68
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Op dit moment los je naar mijn mening als achterligger. Omdat je dan ziet dat de raceleader u echt niet wilt voorlaten. Ocon kiest er dan voor om het gevecht aan te gaan. Dat doe je niet als achterligger.


    https://ibb.co/bNTnFL

  9. #69
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Ik ben het helemaal niet eens met de uitspraak van de FIA dat Ocon vocht met Max om track position. Het was Max die vocht om track position, niet Ocon.
    Awel, dat was nu ook mijn gedacht toen ik die uitspraak van de FIA las.
    Eigenlijk is het Max die vecht en niet Ocon. Of Max vecht toch veel meer dan Ocon.

    Hoe meer ik er dus over nadenk, hoe minder ik me kan vinden in de FIa (wat betreft deze zaak). Mijns inziens is het meer een race-incident dan dat Ocon een aanrijding veroorzaakt.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #70
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Op dit moment los je naar mijn mening als achterligger. Omdat je dan ziet dat de raceleader u echt niet wilt voorlaten. Ocon kiest er dan voor om het gevecht aan te gaan. Dat doe je niet als achterligger.


    https://ibb.co/bNTnFL
    Tja.. dat is jouw mening. De mijne niet. Ik zie niet dat de raceleader mij echt niet wil voorlaten. Ik zou eerder denken "Ten eerste ben ik sneller, ten tweede heb ik heb de raceleader plaats gegeven in T1 dus ik zal wel plaats krijgen in T2 en ten 3de heeft de raceleader niks te winnen met mij te blokken. We zij niet in gevecht om positie" Bovendien zie ik geen blauwe vlag dus heb ik geen enkele reden om op de rem te gaan staan."

    Dan wil ik er nogmaals aan toevoegen dat Max dit soort reacties zelf uitlokt. Zowel door zijn acties op als naast de baan. Hij is niet de properste piloot en dat zal zich uiteindelijk wreken. Al is het zo dat achterblijvers het jou voor expres wat moeilijker zullen maken.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 8
    Laatste bericht: 30 November 2011, 14:38
  2. Reacties: 11
    Laatste bericht: 8 November 2010, 10:20
  3. Formula 1 grande premio petrobras do brasil 2009
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 43
    Laatste bericht: 19 October 2009, 18:35

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •