Pagina 5 van 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 73

Discussie: F1 Brasil

  1. #41
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Op Engelse fora vol Hamilton fans ? Dat lijkt me niet echt een neutrale mening....

    Kenners zeggen allemaal dat wat Ocon deed niet kan. En wat Max deed stom was. Zelfs Brundle vond het pure schande, en dat terwijl Hamilton naar P1 ging.


    Er zullen wel genoeg regels zijn dat je respect moet tonen voor uw tegenstander. Volgens mij staan in de motogp regels ook nergens vermeld dat je iemand anders zijn rem niet mag inknijpen. En dat wordt toch gestraft.

    Ocon heeft trouwens al een hele hoop incidenten op zijn naam staan. Een hele hoop conflicten met ploeg genoten ook. Daarom dat hij volgend jaar ook geen zitje heeft waarschijnlijk. Bij Mercedes houden ze liever Bottas en andere teams willen hem niet.

  2. #42
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Op Engelse fora vol Hamilton fans ? Dat lijkt me niet echt een neutrale mening....
    Klopt. Op een Engelstalig forum lopen redelijk wat Hamilton fanboys rond en inderdaad, die geven geen neutrale mening. Maar het voordeel van een Engelstalig forum is wel dat er fans van over de hele wereld terug te vinden zijn. Bijna iedereen die op deze wereld rondloopt spreekt tegenwoordig Engels. Je hebt dus inderdaad Engelse Hamilton fans, maar ook Duitsers, Fransen, Nederlanders, Finnen, .... Over het algemeen ben ik van mening dat je op een Engelstalig forum een meer algemeen beeld krijgt van de mening van fans dan op een Nederlandstalig forum, waar je vooral Verstappen fanboys terug vind. De reacties die je terugvind op Nederlandstalige artikels in de krant en dergelijke zijn soms hilarisch. Max heeft gezorgd voor een enorme boost in fans, maar spijtig genoeg kent 99% van die fans geen knijt van autosport.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Kenners zeggen allemaal dat wat Ocon deed niet kan. En wat Max deed stom was. Zelfs Brundle vond het pure schande, en dat terwijl Hamilton naar P1 ging.
    Ja... Villeneuve is nog zo een kenner

    Er zijn ook genoeg kenners die zeggen Max in fout was, zoals de kerel die naast Brundle in de commentatorcabine zat.
    En nu je het toch over Brundle hebt... Brundle heeft Max aangeraden van iets te doen aan wat Brundle 'the red mist" noemt. Op persconferenties journalisten bedreigen met ze een kopstoot te geven en andere piloten over de radio bedreigen wanneer je terugkeert naar de pits, zal zijn carrière meer kwaad dan goed doen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Er zullen wel genoeg regels zijn dat je respect moet tonen voor uw tegenstander. Volgens mij staan in de motogp regels ook nergens vermeld dat je iemand anders zijn rem niet mag inknijpen. En dat wordt toch gestraft.
    Inderdaad. Dat zal er ook niet instaan nee. Maar ik vind deze vergelijking nogal ver gaan. Ik blijf bij mijn mening dat Ocon Max helemaal niet gehinderd heeft. Hij reed verdorie zo goed als naast het circuit. Had Max nog voor bocht 1 Ocon voorbij gelaten door gewoon op de ideale racelijn te blijven in plaats van een verdedigende lijn aan te nemen, had Max niet eens 0.1 sec verloren. Het is Max zelf die Ocon in die positie gezet heeft. Eigen schuld, dikke bult.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Ocon heeft trouwens al een hele hoop incidenten op zijn naam staan. Een hele hoop conflicten met ploeg genoten ook. Daarom dat hij volgend jaar ook geen zitje heeft waarschijnlijk. Bij Mercedes houden ze liever Bottas en andere teams willen hem niet.
    Hoho.. ik ben zeker geen fan van Ocon hoor. Ik begrijp echt niet waarom Toto Wolff zo hoog op loopt met Ocon. Ik zie het echt niet. Ocon is niet half zo goed als Verstappen. Maar hij staat ook aan de start van een F1 race. Hij heeft recht om te racen. En wanneer hij geen blauwe vlag gekregen heeft, hoeft hij voor helemaal niemand aan de kant te gaan.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #43
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    .
    Kenners zeggen allemaal dat wat Ocon deed niet kan.
    https://youtu.be/OdQDnb8kkI0


    https://nl.motorsport.com/f1/news/ma...-2018/3213866/


    Marc Priestley, Ben Anderson en Kevin Turner. 3 kenners die alle 3 zeggen dat Ocon niet in fout was..... Vooral Priestley is hevig tegen de straf die Ocon gekregen heeft.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 14 November 2018 om 22:06
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #44
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    . En wanneer hij geen blauwe vlag gekregen heeft, hoeft hij voor helemaal niemand aan de kant te gaan.
    Hij heeft meer dan een halve ronde lang blauwe vlaggen gehad...

    Hoe meer ik van dat incident zie hoe schandaliger ik het vind.

    Zal straks eens wat filmpjes kijken.

  5. #45
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    ???? Wanneer dan ? Hij hing achter Max, hoe kan hij dan blauwe vlaggen gekregen hebben ?

    Ik denk dat we het er over eens zijn dat, moest het een gevecht om positie geweest zijn, Max in fout zou geweest zijn.
    Moest Ocon blauwe vlaggen gehad hebben, dan ga ik ermee akkoord dat Ocon in fout zou zijn.
    Zelfs indien Ocon zich nog met 4 wielen binnen de witte lijnen bevond en hij geen blauwe vlaggen kreeg zou ik het nog altijd op het randje gevonden hebben. Maar nu helemaal niet. Ocon deed alles om een aanrijding te voorkomen zonder zijn eigen race te hypothekeren.

    Dat hij na de race zat te grijnzen kan wel zijn. Het zal ook wel een smeerlapke zijn. Maar dan moet Max hem nog altijd niet gaan opzoeken na de race. Het is de FIA die de straffen uitdeelt, niet Max.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #46
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Marc Priestley begint met te zeggen: "Laten we niet in rekening houden dat Max 2 ronden voor lag".

    Voor mij is dan de rest van de uitleg al niet meer geldig. Misschien moeten we er vanuit gaan van hoe het echt is gebeurd ??? Met "als als als" geef je geen geldige uitleg.

    En dan "volgens de regels van de wet'. Dan kom ik terug op dat Moto2 incident. Iemand zijne rem inpitsen staat ook niks van in het reglement. Ook ongeldige straf dan. Er staat zo veel niet in het reglement.

    Ocon heeft overigens wel degelijk meer dan een halve ronde blauwe vlaggen genegeerd. Dat staat wel in het reglement.

    En tot slot zet hij het op 50/50.


    En nogmaals. Ik vind wat Max doet ook stom. Laat die gast gewoon door. Hij had veel meer te verliezen.

    Aan Ocon zijn grijns te zien in de interviews na de race is hij er trouwens heel trots op.

  7. #47
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    ???? Wanneer dan ? Hij hing achter Max, hoe kan hij dan blauwe vlaggen gekregen hebben ?
    Voor Hamilton...

    Als ze gewoon DRS afschaffen voor als ge achter een raceleader zit was heel dit probleem er niet geweest. Ocon hangt gewoon de DRS-hero uit. Zonder DRS was die denk ik niet sneller. Die FI is een raket op het rechte stuk.






    https://www.formula1.com/en/video/20...De3f2kNtsBIZIg

  8. #48
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Hamilton ging 5 seconden achter Ocon. Daarvoor hoeft Ocon echt niet aan de kant. Bovendien was ook Hamilton trager dan Ocon want het verschil in rondetijden was volgens veel kenners immens. Ocon wat net buiten met splinternieuwe supersoft terwijl zowel Verstappen als Hamilton op versleten mediums zaten en hun banden waren aan't managen om het einde van de race te halen.

    In elk geval ga ik straks via terugkijk-tv de 5 ronden voor die botsing eens heel goed opnieuw bekijken. Zien wat Ocon precies doet in die rondes en hoeveel de verschillen in rondetijden en de onderlinge verschillen precies zijn.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #49
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Hamilton ging 5 seconden achter Ocon. Daarvoor hoeft Ocon echt niet aan de kant.
    Bekijk dat filmpje wat ik heb gepost... Onboard van Ocon vanaf dat hij de pit in gaat tot aan de crash.


    Ocon heeft blauwe vlag vanaf het moment dat hij uit de pit komt, tot en met aan start/finish. Dus eigenlijk een volledige ronde op de Senna S na. Ocon moet wel degelijk aan de kant.....

    Op dat filmpje is hij volgens mij ook helemaal niet sneller. Die is gewoon 40km/h sneller op het rechte stuk dankzij DRS/Mercedes.



    Ge kunt misschien eens de rondetijden NA de crash bekijken. Als Ocon geen DRS voordeel meer heeft. Dan ben ik eens benieuwd of hij dan sneller was, en hoe veel, en voor hoe lang.
    Laatst gewijzigd door Knarf; 15 November 2018 om 10:39

  10. #50
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    https://nl.motorsport.com/f1/news/ma...-2018/3213866/
    Ben Anderson en Kevin Turner.... zeggen dat Ocon niet in fout was.....
    Die 2 zeggen letterlijk dat het Ocon zijn fout was. Maar dat Max een idioot is en daar de deur toe doet.
    ''ultimately it is Ocons fault''


    Die zeggen dus exact wat ik ook vind. Max is een stom kieken dat hij die niet gewoon door laat. Maar wat Ocon doet kan gewoon niet.

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 8
    Laatste bericht: 30 November 2011, 14:38
  2. Reacties: 11
    Laatste bericht: 8 November 2010, 10:20
  3. Formula 1 grande premio petrobras do brasil 2009
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 43
    Laatste bericht: 19 October 2009, 18:35

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •