Pagina 17 van 19 EersteEerste ... 71516171819 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 185

Discussie: Formule E

  1. #161
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Race was wel leuk.

    Ik denk ook dat de circuits beter en beter gaan worden. Vorig jaar had je nog van die typische FE chicanes op Mexico. Volgens mij nodig voor regen, maar misschien dat de auto's beter en beter worden.

    Weer opvallend hoe snel DS is in race. Maar wat een strategie.....
    Hoe Lotterer daar een halve ronde rond rijdt mogen ze wel verbieden.

  2. #162
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht

    Weer opvallend hoe snel DS is in race. Maar wat een strategie..
    Vooral opvallend hoe sterk Da Costa is. Evans zijn race was foutloos maar hij hing vanaf de start voorop en moest gewoon een strak tempo aanhouden. Da Costa moest de hele tijd knokken. Eerst duwde hij De Vries in de fout, later Bird. Zijn teamgenoot JEV kon enkel maar volgen en toekijken. Voor mij is Dat Costa echt wel de sterkste piloot van dit kampioenschap. Niet te geloven dat Dieter Mateschitz hem nooit een kans gegeven heeft in de F1.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #163
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Leuke race in Marrakech vandaag. Een heel bleke race van Stoffel wel. Ik hoop dat er iets mis was met zijn wagen want dit was wel heel bleek. AF Da Costa stak er met kop en schouders boven uit vandaag. Straffe piloot en die DS Techeetah is wel een geweldige wagen. Maar de move van de race gaat toch naar Günther. Toegegeven, ik was helemaal geen fan van hem. Maar hoe hij Vergne in de laatste ronde te grazen nam voor de 2de plaats was gewoon subliem. Zelden zo een mooi inhaalmaneuvre gezien. Meer van dat graag.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #164
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    En Evans... Straf gereden.
    Ook Mortara een mooi resultaat.

    Stoffel naar P6. Dat is ook nog Q groep 1 zeker ? Zal toch eens een tandje mogen bijsteken. De Vries is eigenlijk al iedere race behalve de eerste de betere.

  5. #165
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Pfff... Al juni en nog steeds geen gemotoriseerde sport van betekenis te bekijken. Over de grote plas is er wel Nascar en Supercross, maar om eerlijk te zijn heb ik nog geen enkele van de 2 bekeken. Ik mis de auto- en motorsport hier in Europa. In het begin keek ik nog naar verschillende simraces, maar ook daar heb ik ondertussen wel een beetje genoeg van. Vooral het amateurisme begon me tegen te steken. Niemand heeft blijkbaar zijn zaakjes echt op orde. Niemand, behalve dan de organisatoren van het FE kampioenschap. Die zijn er blijkbaar wel in geslaagd om een deftig kampioenschap in het simracen op poten te zetten. Een kampioenschap voor simracers en een kampioenschap voor de "echte" piloten. Dat eerste bekijk ik trouwens niet, enkel het tweede. Het is mooi om te zien hoe de FE organisatoren er wel in slagen om hun voltallig deelnemersveld aan de start te krijgen voor een volledig kampioenschap.
    Dit weekend is het laatste weekend van het raceseizoen. Met een double header trouwens. Voor de race van gisteren was Stoffel Vandoorne leider in het kampioenschap met 1 luttel puntje voorsprong op Pascal Wehrlein. Günther, die 3de staat, kan je nog rekenen als outsider voor de titel. Maar gisteren pakte Wehrlein wel de pole. Iets waar Stoffel tot nu toe meester in was maar gisteren werd hij dus afgetroefd door Wehrlein. Een pole is in het FE kampioenschap 1 puntje waard dus stonden Stoffel en Pascal gisteren gelijk in het kampioenschap bij de start van de voorlaatste wedstrijd. Pascal won, Stoffel werd pas 4de. Pascal is dus de nieuwe leider in het kampioenschap met nog 1 wedstrijd te gaan. En die ene wedstrijd is vandaag en wordt, net zoals alle andere races trouwens, live uitgezonden op Eurosport Player, RTBF Auvio, Eleven sports, FE Youtube, FE facebook, FE website, FE twitter en Twitch. Als ik het goed voor heb om 16h30. Dingen als fanboost en attack mode zijn wel niet geïmplementeerd in de sim dus daar moet je al niet op zitten wachten (of je in zitten opjagen )

    Vorige keer is er trouwens iets heel ophefmakends gebeurd in dat FE kampioenschap. Audi rijder Daniël Abt is betrapt op het feit dat hij niet zelf reed maar een professionele simracer in zijn plaats liet rijden. Dit heeft verregaande gevolgen gehad voor beide piloten, maar vooral voor Abt. Hij is zijn zitje bij het officiële Audi team er door kwijt gespeeld. Een zitje dat hij al had sinds het begin van het kampioenschap. Wel een heel zware straf vind ik, maar wat een idee van Abt ook...

    Vandaag dus de finale van het FE kampioenschap. En volgend weekend staat er zo mogelijk nog een grotere race op het programma, de virtuele 24 uur van Le Mans. Dit evenement zit geweldig is blijkbaar echt geweldig in elkaar gestoken. 4 piloten per team waarvan minimum 2 "echte" piloten of maximum 2 simracers (hoe je het wil bekijken). Elke piloot moet een minimum van 4 uur gereden hebben en mag maximum 7 uur gereden hebben. Er zijn 2 klasses waarin gestreden wordt namelijk LMP2 (Oreca) en GT (Porsche, Corvette, Ferrari en Aston Martin)
    Het deelnemersveld is echt wel de moeite : https://nl.motorsport.com/esports/ne...-mans/4797236/
    De race start om op 13 juni om 15h00 en wordt non stop live uitgezonden op onderandere motorsport.com, motorsport.tv en gpupdate.net. Met commentaar trouwens.
    Dit is echt wel een evenement dat ik serieus zal volgen.

    En dan is het toch nog wel echt 2 lange weken wachten voor het echte werk. Dat het maar snel 3 juli is want nu duurt de winter wel heel lang vind ik.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #166
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    IndyCar is ondertussen ook al terug van start gegaan.
    Maar net als heb ik niet zoveel op met dat sim gedoe. Ik heb de eerste paar races gezien, maar daar heb ik meer dan genoeg gezien. Het spreekt me totaal niet aan. En is soms ook niet eens realistisch. Na een crash in de vangrails zonder schade terug op het circuit komen en verder racen alsof er niets is gebeurd?

    Voor de echt 24 uur zou ik wellicht mijne TV aanzetten (of een stram opzoeken) maar ook voor de virtuele heb ik weinig interesse.
    Dat het inderdaad maar rap een week of 4 verder is. Dan begint de F1 eindelijk weer. De echte F1. Ook al wordt het dan een korter seizoen dan aanvankelijk voorzien (al vind ik dat eigenlijk niet zo erg) en zijn er meerdere races op hetzelfde circuit (wat de TV zenders dan weer niet zo leuk vinden omdat ze een herhaling van de eerste race vrezen). Ook al wordt het dan een heel gecondenseerd kampioenschap met liefst 2 triple headers in de eerste 8 races en met waarschijnlijk nog meer triple headers daarna. Ook al zijn die eerste 8 races wellicht zonder publiek. Toch begin ik er naar uit te kijken.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  7. #167
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    IndyCar is ondertussen ook al terug van start gegaan.
    Wist ik niet eens. Net de race bekeken. Merci voor de tip

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Maar net als heb ik niet zoveel op met dat sim gedoe. Ik heb de eerste paar races gezien, maar daar heb ik meer dan genoeg gezien. Het spreekt me totaal niet aan.
    Al die F1 races op het Codemasters spel heb ik ook snel opgegeven. Ook die 1 off races waar enkele real life piloten het opnamen tegen simracers had ik snel gezien. Maar die FE race at home challenge was toch wel van een heel ander kaliber. Een echt kampioenschap met alle piloten van het echte kampioenschap aan de start. Je kon ook direct zien wie snel was en wie niet. Mij is wel opgevallen dat een heel snelle racer irl daarom niet direct een snelle simracer is. Ik vind altijd dat Sam Bird heel sterk voor de dag komt in het FE kampioenschap, maar in dit simracen was hij duidelijk niet bij de snelste. 4 namen sprongen er telkens uit. Wehrlein, Vandoorne, Muller en Rowland. Die 4 waren duidelijk sneller dan de rest.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    En is soms ook niet eens realistisch. Na een crash in de vangrails zonder schade terug op het circuit komen en verder racen alsof er niets is gebeurd?
    Het is niet omdat je de schade niet ziet dat die er niet is. Bij dat Codemasters spel is het inderdaad miniem, maar bij rF2, waar de FE race at home challenge mee gereden werd, is schade wel degelijk geïmplementeerd. Het kan zijn dat je wagen scheef trekt, het kan zijn dat je stuur plots scheef staat, het kan zijn dat je bandenslijtage plots hoger wordt, het kan zijn dat je banden warmer lopen waardoor het moeilijker is om grip te vinden,.... Ik wil maar zeggen, het is niet zo dat ze gewoon verder rijden alsof er niets gebeurd is.
    Natuurlijk is de schade minder dan irl. Er wordt gewoon meer gebotst (door lag etc). Als de schade zou overeenkomen met irl zou er niet 1 wagen aan de finish komen en dat kan nu ook weer niet de bedoeling zijn.

    In elk geval, ik heb net de finale van de race at home challenge bekeken. Leuk, met een verdiende kampioen. Om te weten wie zal je zelf moeten kijken
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #168
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht

    En volgend weekend staat er zo mogelijk nog een grotere race op het programma, de virtuele 24 uur van Le Mans.
    Het deelnemersveld is echt wel de moeite : https://nl.motorsport.com/esports/ne...-mans/4797236/
    Ik heb net dat deelnemersveld eens bekeken. Kan je ergens geld inzetten op dat evenement ? De Oreca #20 lijkt mij eerlijk gezegd onverslaanbaar. Max Verstappen, Lando Norris, Atze Kerkhof en Greger Huttu in 1 team
    Amai m'n voeten. Wie gaat daar iets aan kunnen doen ?
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #169
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Alonso al uit de virtuele 24 uur .... Damage is "on" maar je kan nooit uitvallen. Tenzij je zonder benzine valt. En dat is net wat Alonso overkomen is. Zijn teamgenoten (Rubens Barrichello en 2 simracers die we toch niet kennen) zullen niet tevreden zijn. Die hebben zelfs niet kunnen rijden want Alonso nam de 1ste stint voor zijn rekening.
    Voor de rest is het wel een prachtige race met een prachtige organisatie. Niet de crashfesten die we gewend zijn van het simracen (vooral bij de Codemasters races) maar racen met verstand. Mooi om te zien.

    Entry list : https://www.autosportwereld.be/wp-co...ers_290520.pdf
    Spotter guide : https://nl.motorsport.com/esports/ne...-mans/4803754/
    Live stream :

    Atze Kerkhof heeft een tijdje geleden het stuur van de #20 Oreca overgenomen van Max Verstappen en heeft de leiding van de race overgenomen. Voorlopig is er maar 1 wagen die kan volgen en dat is de #16 Orecavan Stoffel Vandoorne. Het gat naar de derde, het officiële Toyota Gazoo team met Kamui Kobayashi aan het stuur bedraagt al meer dan een halve minuut.

    Ook in de GT klasse is het nog heel spannend. De Porsches zijn het snelst, maar de Corvette's zijn een pak zuiniger. De Porsche verstopt zich bijgevolg graag achter een Corvette op het rechte stuk om ook een beetje benzine te sparen. De aanval van de Porsches moet nog komen. Wanneer weet niemand, maar komen zal die nog.

    Update : Na een smeekbede van Rubinho mag het Kimoa team toch nog mee doen. Plots een rode vlag omdat er een serverprobleem zou zijn en na die rode vlag situatie mag het team dus terug deelnemen. Ze krijgen hetzelfde aantal rondes als de laatste LMP2 wagen. Ik denk eerlijk gezegd dat er helemaal geen server probleem was maar deze rode vlag gewoon gedaan is om dat team terug aan de start te krijgen. Ergens begrijp ik het wel want het was door een glitch in het spel dat Alonso niet was kunnen gaan tanken.
    Soit.. voor de rest is het een heerlijke race. Geen echte race, maar deze race komt serieus dicht bij het echte ding. Heerlijk om terug een race te bekijken na al die corona flauwe.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 13 June 2020 om 20:30
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #170
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Alonso al uit de virtuele 24 uur .... Damage is "on" maar je kan nooit uitvallen. Tenzij je zonder benzine valt. En dat is net wat Alonso overkomen is. Zijn teamgenoten (Rubens Barrichello en 2 simracers die we toch niet kennen) zullen niet tevreden zijn. Die hebben zelfs niet kunnen rijden want Alonso nam de 1ste stint voor zijn rekening.
    Naar ik gelezen heb niet echt een fout van Alonso maar van van race control en zijn team.
    Alonso had een penalty gekregen en die werd uitgedeeld net op het moment dat die de pits binnenkwam. Zijn team had onvoldoende tijd om de setting aan te passen (ze kunnen altijd kiezen tussen een normale pitstop of de penalty nemen - maar beiden tegelijk kan niet) waardoor de software dus een penalty aan de broek smeerde van Alonso. En hij met onvoldoende brandstof terug buiten moest rijden. Het team kon de setting nog wijzigen naar een gewone pitstop maar er was wel niet veel tijd daarvoor.
    Nadien heeft race control er op gelet dat ze penalty's altijd uitdeelden op het moment dat de betreffende wagen net de pits was gepasseerd zodat het team meer tijd had.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. Formule 2
    By Mitchio in forum Circuit
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 27 May 2010, 17:45
  2. formule 1 de autobiografie
    By GioRallyReport in forum Kopen en verkopen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 7 September 2009, 15:09
  3. Formule 2
    By Jedi in forum Circuit
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 20 July 2009, 15:42
  4. Formule 1 Awards 2008!
    By Autosportweb.nl in forum Formule 1
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 16 December 2008, 16:58
  5. Formule Ford
    By WBmotorsport in forum Formule 1
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 15 March 2008, 05:15

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •