Pagina 1 van 19 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 185

Discussie: Formule E

  1. #1
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard Formule E

    Niet iedereen zijne dada, maar ik kijk er wel naar uit.
    Twee Belgen aan de start. D'Ambrosio dit seizoen in een veel beter team dan vorige seizoenen. En Stoffel bij HWA, dus serieus gelinkt met Mercedes. En naast de Belgen nog een hoop toch wel heel serieuze piloten, en een héél pak constructeurs.


    Vandaag nog een leuk filmpke tegengekomen van iemand die de oude en de nieuwe Audi test :



  2. #2
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Leuk filmpje. Goed idee om een apart topic te maken voor FE. Ik kijk in elk geval uit naar deze series. Eerste keer dat het gebeurt dat ik uitkijk naar FE lol, maar soit. Zelfs indien het niet zo goed is als ik gehoopt had, zien we in elk geval nog wat racen tijdens de winter. Ik heb ergens gelezen dat BBC deze races zal uitzenden, al ben ik niet zeker of ze elke race zullen uitzenden.

    Even de kalender overlopen. De correcte starturen zullen we later wel eens bekijken :

    15 december : Ad Diriyah, Saudi Arabië
    12 januari : Marrakesh, Marokko
    26 januari : Santiago, Chili
    16 februari : Mexico City, Mexico
    10 maart : Hong Kong, Hong Kong
    23 maart : Sanya, China
    13 april : Rome, Italië
    27 april : Parijs, Frankrijk
    11 mei : Monaco, Monaco
    25 mei : Berlijn, Duitsland
    22 juni : Bern, Zwitserland
    13 juli : New York city, USA
    14 juli : New York city, USA



    En natuurlijk even de teams en piloten overlopen :

    Audi Sport ABT Schaeffler
    - Lucas di Grassi (BRA) : Voormalig testrijder van Renault F1. Heeft F1 gereden met Virgin in 2010. In FE sinds 2014. Werd kampioen FE in het seizoen 2016-2017
    - Daniël Abt (GER) : Voormalig GP2 en GP3 rijder maar kon daar geen potten breken. Kwam in FE in 2014 dankzij vaderlief. Beste seizoen was vorig seizoen toen hij 5de werdt

    BMW I Andretti motorsport
    - Antonio Felix da Costa (POR) : Voormalig lid van het Red Bull Junior program. Nadat hij naast de titel greep in F3.5 gedumpt en naar DTM gegaan. Sinds 2016 in FE
    - Alexander Sims (GBR) : Formule 3 en FIA GT gereden. Vorig jaar testrijden in FE.

    Envision Virgin Racing
    - Sam Bird (GBR) : Voormalig GP2 piloot en testrijder van Mercedes F1 team. Sinds 2014 in FE. Beste seizoen vorig jaar toen hij 3de werd
    - Robin Frijns (HOL) : Voormalig testpiloot van Caterham en Sauber F1. Reed al FE in 2015-2016 en 2016-2017 maar was er vorig jaar niet bij. Keert nu dus terug naar FE

    Geox Dragon
    - Jose Maria Lopez (ARG) : Reed heel lang geleden F3000 en GP2. Was in 2006 testrijder voor Renault. Veel Later ging hij WTCC rijden en werd 3 keer op rij kampioen. Hij gaat nu zijn 3de seizoen FE in
    - Max Guenther (GER) : Jong kereltje. Vorig jaar nog Formule 2, nu dus naar FE

    Panasonic Jaguar Racing
    - Nelson Piquet Jr (BRA) : Reed F1 tot aan de crashgate affaire. Daarna NASCAR en rallycross gereden. Sinds 2014 in FE. Dat seizoen werd hij trouwens kampioen
    - Mitch Evans (NZL) : Voormalig GP3 en GP2 rijder. In 2012 kampioen GP3. Sinds 2016 in FE bij Jaguar.

    Mahindra Racing

    - Jérome d'Ambrosio (BEL) : Voormalig F1 piloot bij Marussia. Sinds 2014 in FE en haalde dat seizoen met een 4de plaats ook zijn beste resultaat
    - Felix Rosenqvist (SWE) : in 2015 F3 kampioen, dan toerwagens gaan rijden. In FE sinds 2016 toen hij 3de werd in het kampioenschap

    Nio Formula E team
    - Oliver Turvey (GBR) : Tot GP2 geraakt maar zich daarna toegelegd op LMP2. Sinds 2014 in FE maar nog geen potten kunnen breken
    - Tom Dillmann (FRA) : GP2 en GP3 gereden zonder noemenswaardige resultaten. Sinds 2016 in FE maar ook daar gene vette

    DS Techeetah Formula E team
    - Jean-Eric Vergne (FRA) : Voormalig F1 piloot bij Toro Rosso. Sinds 2014 in FE. Kampioen in die klasse in seizoen 2017-2018
    - Andre Lotterer (GER) : Voormalig testrijder bij Jaguar F1 maar vooral bekend door 3 keer 24 heures du Mans te winnen. Sinds vorig jaar in FE

    Venturi Formula E team
    - Edoardo Mortara (CHE) : Voormalig GP2 rijder. Daarna DTM gaan rijden en 2de geworden in 2016. Sinds vorig jaar in FE.
    - Felipe Massa (BRA) : Voormalig F1 piloot bij Ferrari, Williams en Sauber. Vice wereldkampioen in 2008

    Nissan e-Dams
    - Sebastian Buemi (CHE) : Voormalig F1 piloot een veelvuldig winnaar 24 heures du mans. Sinds 2014 in FE met een heel sterk palmares. 2-1-2-4 in de einduitslag
    - Alexander Albon (THA) : Vorig jaar 2de in het Formule 2 kampioenschap, rookie in FE.

    HWA Racelab
    - Stoffel Vandoorne (BEL) : Legde het meest indrukwekkend palmares ooit voor in de lagere raceklasses, maar zakte in F1 door de mand. Nu dus naar FE
    - Gary Paffet (GBR) : Testrijder geweest voor Williams en McLaren, maar vooral bekend door zijn DTM carrière bij HWA. Kampioen DTM in 2005 en 2018



    Dit zijn de namen voor de eerste wedstrijd. De tweede wedstrijd valt pas in 2019 en dan zullen we misschien enkele nieuwe namen zien. Zo weten we bijvoorbeeld nu al dat Pascal Wehrlein de plaats van Felix Rosenqvist zal innemen bij Mahindra.

    Dan nog 1 dingetje. Vanaf 10 december kunnen we beginnen stemmen voor de fanboost. Hoe dat werkt heb ik eerlijk gezegd nog geen flauw idee van. Dat zal ik later eens bekijken
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #3
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Fanboost werkt via de app van de FE.
    Misschien ook via de website, dat weet ik niet. Maar wel zeker via de app.

    Alexander Albon is trouwens ook nog geen zekerheid bij Nissan. Red Bull zit op hem te jagen om hem in het 2e Toro Rosso zitje in de F1 te laten rondtuffen.

    Wehrlein zal inderdaad pas volgend jaar in actie komen. Dat heeft te maken met zijn banden met Mercedes. Tot eind dit jaar zit hij nog vast bij Mercedes, zit hij nog in hun junior programma.
    Daarom zal Rosenqvist voor de eerste race zijn plaats innemen. Hij kent het team want hij heeft een paar jaar voor het team in de FE gereden. Maar nu heeft hij een kans om in de IndyCars te rijden aangegrepen en daardoor kwam zijn stoeltje vrij. Wehrlein kreeg het maar mag er voor de eerste race dus nog niet op zitten.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #4
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Alexander Albon is trouwens ook nog geen zekerheid bij Nissan. Red Bull zit op hem te jagen om hem in het 2e Toro Rosso zitje in de F1 te laten rondtuffen.
    Misschien, maar ik denk dat Dan Ticktum daar ook in de picture is, maar die zijn superlicentie is nog niet in orde. Ze zouden trouwens veel strenger moeten zijn met het uitdelen van zo een superlicentie. Zoiets dat je kampioen moet zijn in Formule 2 of Formule Nippon vooraleer je naar de F1 mag. Dan is het direct gedaan met rijkeluiskinderen die zich een zitje kopen in de F1.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Wehrlein zal inderdaad pas volgend jaar in actie komen. Dat heeft te maken met zijn banden met Mercedes. Tot eind dit jaar zit hij nog vast bij Mercedes, zit hij nog in hun junior programma.
    Daarom zal Rosenqvist voor de eerste race zijn plaats innemen. Hij kent het team want hij heeft een paar jaar voor het team in de FE gereden. Maar nu heeft hij een kans om in de IndyCars te rijden aangegrepen en daardoor kwam zijn stoeltje vrij. Wehrlein kreeg het maar mag er voor de eerste race dus nog niet op zitten.
    Ze zouden beter het FE seizoen pas na nieuwjaar laten beginnen. Ik begrijp het wel dat Wehrlein nu nog niet kan racen omdat hij nog onder contract ligt bij Mercedes, maar hierdoor zijn zijn kansen om kampioen FE te worden natuurlijk een pak kleiner geworden. Heel het kampioenschap lijkt er daardoor ook wat amateuristisch door. Het FE seizoen pas in januari laten aanvangen zou dit probleem oplossen.

    Als ik zo de namen overloop vind ik toch wel dat het Nio FE team er veruit als zwakste uit komt.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #5
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Misschien, maar ik denk dat Dan Ticktum daar ook in de picture is, maar die zijn superlicentie is nog niet in orde. Ze zouden trouwens veel strenger moeten zijn met het uitdelen van zo een superlicentie. Zoiets dat je kampioen moet zijn in Formule 2 of Formule Nippon vooraleer je naar de F1 mag. Dan is het direct gedaan met rijkeluiskinderen die zich een zitje kopen in de F1.
    Hebben we het daar al niet over gehad?
    Er is een systeem voor het behalen van een superlicentie. Je moet over een periode van 2 jaar een bepaald aantal punten behalen in de opstapklassen. Elke eindklassering in een lagere klasse is een aantal punten waard, waarbij F2 meer punten scoort dan F3, en je hebt een aantal punten nodig om in de F1 te raken dacht ik. 40 of 50 over de laatste 2 jaar.
    Dat systeem is ook de reden dat Daniël ticktum nog niet aan een licentie geraakt. Door zijn schorsing van een jaar komt hij punten te kort. Hij heeft er op dit moment zelfs niet genoeg om een licentie te krijgen voor FP1.
    Waarmee ik je ook wil duidelijk maken dat Ticktum in de verste verte nog niet in de picture is. Zelfs nog niet met een telelens.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  6. #6
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Waarmee ik je ook wil duidelijk maken dat Ticktum in de verste verte nog niet in de picture is. Zelfs nog niet met een telelens.
    Ondertussen wel hoor.
    Macau winnen is 5 punten sinds kort.
    En ik ben er helemaal niet zeker van, maar blijkbaar met terugwerkende kracht die van vorig jaar ook (toen Ticktum ook won).
    Als ze hem dan nog één of ander kampioenschap kunnen laten rijden in de winter waar SL punten te verdienen zijn, dan zou het blijkbaar toch kunnen lukken om volgend seizoen F1 te rijden.

  7. #7
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Hebben we het daar al niet over gehad?
    Kan ik me in elk geval niet herinneren. Maar ik wil niet beweren dat het niet zo is. Ik herinner het me gewoon niet meer.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #8
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Ondertussen wel hoor.
    Macau winnen is 5 punten sinds kort.
    En ik ben er helemaal niet zeker van, maar blijkbaar met terugwerkende kracht die van vorig jaar ook (toen Ticktum ook won).
    Als ze hem dan nog één of ander kampioenschap kunnen laten rijden in de winter waar SL punten te verdienen zijn, dan zou het blijkbaar toch kunnen lukken om volgend seizoen F1 te rijden.
    Ik dacht van de week ook zoiets gelezen te hebben. En na wat zoekwerk : https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuw...ktum-na-macau/

    Ik vind dit in elk geval niet kunnen. Het lijkt meer een crèche te worden dan een kampioenschap voor de beste piloten ter wereld.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #9
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Ik vind dit in elk geval niet kunnen. Het lijkt meer een crèche te worden dan een kampioenschap voor de beste piloten ter wereld.
    Als die knulletjes snel genoeg zijn valt er niet veel tegen te zeggen natuurlijk.


    Blijkbaar is F1 fysiek niet meer zo zwaar als vroeger zou ik denken.
    Misschien stuurbekrachtiging enzo afschaffen.

  10. #10
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Ondertussen wel hoor.
    Macau winnen is 5 punten sinds kort.
    En ik ben er helemaal niet zeker van, maar blijkbaar met terugwerkende kracht die van vorig jaar ook (toen Ticktum ook won).
    Als ze hem dan nog één of ander kampioenschap kunnen laten rijden in de winter waar SL punten te verdienen zijn, dan zou het blijkbaar toch kunnen lukken om volgend seizoen F1 te rijden.

    Waarom met terugwerkende kracht?
    Ik heb toch al geschreven dat licentiepunten 2 jaar geldig blijven? Als hij dus vorig jaar Macau heeft gewonnen en ook dit jaar zijn dat 10 geldige punten voor zijn licentie. Daar is niets terugwerkends aan.

    Hij kan proberen om nog tijdens een winterserie wat SL punten te sprokkelen maar ik denk niet dat er kampioenschappen zijn waar er punten te verdienen vallen.
    Er is ergens een serie in Thailand en 1 in Australie, dacht ik maar geen van beide is goed voor SL punten.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. Formule 2
    By Mitchio in forum Circuit
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 27 May 2010, 17:45
  2. formule 1 de autobiografie
    By GioRallyReport in forum Kopen en verkopen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 7 September 2009, 15:09
  3. Formule 2
    By Jedi in forum Circuit
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 20 July 2009, 15:42
  4. Formule 1 Awards 2008!
    By Autosportweb.nl in forum Formule 1
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 16 December 2008, 16:58
  5. Formule Ford
    By WBmotorsport in forum Formule 1
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 15 March 2008, 05:15

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •