Pagina 19 van 19 EersteEerste ... 9171819
Weergegeven resultaten: 181 t/m 185 van 185

Discussie: Formule E

  1. #181
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Heel sterk seizoen van Da Costa.
    Als je ziet hoeveel punten die voorstaat en hoe kort dan al de rest op elkaar staat.


    Benieuwd naar volgend seizoen. Ik vind DeVries eigenlijk op zijn minst even goed als Stoffel.

  2. #182
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    De Vries was inderdaad heel sterk en moest heel weinig onderdoen voor Stoffel, als hij al moest onderdoen tenminste. Maar DaCosta stak toch wel met kop en schouders boven die 2 uit. Boven de rest van het veld trouwens ook maar soit. Volgend jaar komt er wel weer een sterke kandidaat bij. Geen volledig nieuwe, maar iemand die terug komt van kort weggeweest te zijn, namelijk Pascal Wherlein. Hij heeft getekend bij Porsche wat toch een stap vooruit is tegen de Mahindra waar hij vroeger mee reed. Met de Mahindra was die al supersnel, maar ik verwacht dat hij met de Porsche nog sneller zal zijn.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #183
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Blijkbaar zijn ze in Nederland druk bezig om een FE race binnen te halen. Ze willen ergens in Eindhoven gaan rondcrossen met die elektrische dingen.
    Vandaag nog werd bekend gemaakt dat 4 ministers het plan steunen.

    Ze hebben zelfs al een website : https://formula-eindhoven.com/
    Er valt een hoop te lezen op die site. Veel blabla en PR gebroebel. Sponsors en andere geldschieters die in het spotlicht geplaatst worden enzo....
    Maar het belangrijkste van al vind ik niet terug : Het circuit.

    Nergens vind ik een plannetje van het voorgestelde circuit, nergens. PR-gezwets wel, maar een circuit? Ho maar.
    En dat is dus waarom ik de FE (onder andere) nog altijd niet serieus neem.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #184
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Een circuit is snel gemaakt hé, zeker een FE circuit. Als je een paar straten kan afsluiten heb je al een circuit. En ik geef je gedeeltelijk gelijk. Er zijn inderdaad FE circuits die echt op niks trekken. Maar indien je de moeite doet om alles een goed te bekijken, zijn er toch ook enkele pareltjes tussen. Al Diriyah bijvoorbeeld is een heel mooi circuit.

    Wat mij echter ook nog opvalt is dat ze het in de F1 een beetje gehad hebben met de Herman Tilke circuits. Als ik naar de laatste nieuwe F1 circuits kijk zie ik zelfs veel vergelijkingen met FE circuits. Socchi en nu Jeddah bijvoorbeeld hebben veel weg van een FE circuit. Akkoord, ze zijn langer en breder, maar een F1 wagen is dan ook veel groter en sneller dan een FE wagen. Logisch dat het circuit daarmee rekening moet houden.

    Een FE race houden op een circuit als Spa of Monza is gewoonweg onmogelijk. De FE wagens laden zichzelf op bij het remmen. Ze zouden heel snel met een lege batterij staan. Maar ik zou ze wel eens willen zien rijden op het volledige circuit van Monaco. Tot nu toe reden ze op een korte versie, maar deze gen3 wagens kunnen volgens de teams best het hele circuit aan. Ook zou ik ze graag eens zien rijden op echte circuits, maar dan niet op van die mega circuits, maar kleinere, meer stop&go circuits. Op circuits waar deze wagens wel tot hun recht kunnen komen. Zolder denk ik dat ideaal zou zijn. 3 chicanes op amper 4 km en nergens echt heel lange rechte stukken. Volgens mij zou een FE race daar op heel spannend kunnen zijn.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #185
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Weet niet of je dit weekend naar FE gekeken hebt. Deze keer was het eens op een "echt" circuit. Een oval ergens in mexico met een infield stuk er bij. Deed een beetje denken aan het circuit van Indianapolis waar de F1 nog op geraced heeft, maar dan een mini versie. Er was ook nergens een extra chicane in gelegd. Enkel bocht 1 was wat scherper gemaakt dan normaal. Waarschijnlijk om daar een inhaalmogelijkheid te creëren.

    In elk geval 2 leuke races gezien dit weekend. Alleen spijtig dat Stoffel 2 keer achteraan moest vertrekken door een pileup in zijn kwalificatiesessie.
    De wagens mochten wel een tikkeltje sneller gaan. Als ze op zo een echt circuit rijden zie je echt wel dat ze niet al te snel zijn. Maar toch hebben de piloten hun handen vol. DaCosta en Vergne horen volgens mij toch bij de beste piloten ter wereld en beiden gingen serieus in de fout in de 2de race. Je moet dus toch wel een stukske kunnen sturen om met deze wagens te racen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. Formule 2
    By Mitchio in forum Circuit
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 27 May 2010, 17:45
  2. formule 1 de autobiografie
    By GioRallyReport in forum Kopen en verkopen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 7 September 2009, 15:09
  3. Formule 2
    By Jedi in forum Circuit
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 20 July 2009, 15:42
  4. Formule 1 Awards 2008!
    By Autosportweb.nl in forum Formule 1
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 16 December 2008, 16:58
  5. Formule Ford
    By WBmotorsport in forum Formule 1
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 15 March 2008, 05:15

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •