Pagina 4 van 19 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 185

Discussie: Formule E

  1. #31
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Schema dit weekend voor Belgische kijkers: https://www.fiaformulae.com/watch/wa...f05e2263a3cfe8
    Bij FE doen ze enorm veel voor de fans, dat valt serieus op. Maar soms steekt het amateurisme mij wel een beetje tegen. Zo heb je zelf al aangehaald dat het vreemd is dat de trainingen en de qualificaties overlappen, maar blijkbaar is dat een fout. De trainingen zijn op vrijdag en niet op zaterdag zoals daar aangegeven staat.
    Maar heb je dat uurrooster eens goed bekeken ? Je vraagt op welk uur en waar je vanuit België naar het evenement kan kijken. Je kan kijken op facebook, maar dan moet je wel de tijd even omzetten van AST (welke tijdzone dat ook is) naar onze tijd. Indien je wil kijken op youtube moet je omzetten van AST en van GMT naar onze tijdzone. Indien je kijkt op tv staat onze tijdzone blijkbaar wel aangegeven. Hoe moeilijk is het om dat volledig aan te passen naar onze tijdzone ? Ik vraag op die pagina toch om hoe laat ik kan kijken of niet soms ? Het interesseert me geen bal om hoe laat het dan in de tijdzone AST is.

    Zo zijn er wel meer dingen wat amateuristisch. Bij veel dingen die je via de app opvraagt krijg je de melding : "coming soon". Sorry, het kampioenschap start dit weekend. Het zou dit weekend in orde moeten zijn. OK, het is een nieuwe serie, maar wel eentje dat ondertussen aan zijn 5de seizoen bezig is. Het zou stilletjes aan in orde moeten zijn.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #32
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    mmmm.... zit net op het youtube kanaal van FE te kijken om te zien of ik de trainingen live kan bekijken. Daar vind ik weer andere info. Als ik daar lees zijn de trainingen niet op vrijdag, maar wel op zaterdag. Ik weet het ook niet meer....

    vr 14/12 om 12h50 : shakedown
    za 15/12 om 4h55 : practice 1
    za 15/12 om 7h00 : practice 2
    za 15/12 om 8h35 : qualificaties
    za 15/12 om 12h00 : e-prix

    Dat bedoel ik dus met amateurisme. Geen flauw idee wanneer de vrije trainingen precies zullen doorgaan. Stom....
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #33
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Trainingen zijn inderdaad morgen.

    Sam Dejonghe zei vrijdag. Maar zal dan soms vrijdag zijn denk ik...


    Op wat uur precies weet ik ook niet. Ik zal gewoon op Eurosport kijken denk ik naar Q en R
    Laatst gewijzigd door Knarf; 14 December 2018 om 11:01

  4. #34
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Nu zie ik inderdaad waarom die overlappen met die afwijkende tijdzones.

  5. #35
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Net naar de shakedown gekeken. Nogal een tegenvaller. Duurde amper 10 minuten en de wagens waren afgesteld op 110 kW. En dat is dus blijkbaar alle rijden dat er vandaag zal gebeuren. Niet bijster veel. 1 piloot had problemen tijdens de shakedown, en dat was Felipe Massa. Zijn Venturi gebruikt trouwens dezelfde aandrijflijn als de HWA racelab van Stoffel Vandoorne.

    Wat ik ook wel vreemd was dat nu al bekend was waar de activatieplaats voor de attack-mode is. Ik dacht dat dat pas een uurtje voor de start bekend werd gemaakt. Ik zal het wel verkeerd begrepen hebben. Waarschijnlijk zal een uurtje voor de start bekend gemaakt worden hoe lang die attack-mode precies zal duren.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #36
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Ik heb 's avonds laat de shakedown gezien.
    Ik vond dat ze op halve power verassend snel waren eigenlijk.

  7. #37
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Het verschil met de boost in de IndyCars is dat de boost bij die laatste beperkt is tot x aantal seconden over de ganse race. Terwijl die boost in de FE gewoon elke ronde opnieuw kan gebruikt worden. Dus veel langer dan in de IndyCars.
    Achteraf bezien zaten we hier allemaal fout.

    Je MOET in een race een bepaald aantal keren over de zone. En je krijgt dan gedurende x minuten extra power.

    Vandaag was dat 2 keer. En 4 minuten power.

    Dus voor iedereen exact hetzelfde. Enige verschil was wanneer iedereen die nam.

    Ik vond het vandaag een zeer goed systeem. Beter dan DRS en beter dan Indycar. Bij Indycar duw je gewoon ook als die achter u wilt inhalen. Bij FE gaat dat niet. Maakt de keuze veel strategiser.

  8. #38
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Het systeem is veruit het beste van al de systemen die er bestaan. Je hebt DRS in F1 (dat ik persoonlijk het minst goede vind), dan heb je de boost button in Indy Car (die al beter is) en de joker lap in rallycross (die ik persoonlijk het leukst vond maar ook zijn flaws heeft want degene die 1ste hangt zal altijd pas de laatste ronde die joker lap nemen). Dit systeem steekt ver boven die andere 3 uit. Er komt een pak strategie bij kijken. En dat zag je duidelijk tijdens de race in Saudi Arabië. Veel piloten gingen de mist in en pakten die attack mode op compleet het verkeerde moment. Stoffel bijvoorbeeld nam die terwijl hij achter de safety car hing. Ik denk dat dat was omdat hij anders geen 2 keer meer die attack mode kon pakken. d'Ambrosio op zijn beurt had die volgens mij veel vroeger moeten pakken want er hing niemand vlak achter hem. Dan had hij veel vroeger kunnen inhalen. Het zal even duren vooraleer de teams dit geperfectioneerd hebben, maar eens dat het geval is gaat dit een geweldig systeem zijn.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #39
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.395

    Standaard

    Ik heb de race niet gezien, maar blijkbaar was die toch de moeite. Op jullie commentaren afgaand in ieder geval.
    Er waren een paar redenen om niet te kijken. Zo was ik aan het werk om maar één reden te noemen. Een 2e reden is dat ik totaal niet wist wanneer de race begon. Ik heb op de website van de FE gekeken maar daar vond ik geen tijdschema, niet in lokale tijd niet in Belgische tijd. (Dat is op f1.com toch anders...) Dus daar treed ik in bij Pe, die website is puur amateurisme.
    Ook de info over de attack mode was niet duidelijk meegedeeld, niemand die wist hoe het juist zat. Zoiets kan gewoon niet. Dat is inderdaad je reinste amateurisme.

    Dan lees ik hier dat er een heleboel te doen is over uitgedeelde penalty's. Voor onnozele dingen dus. Net een beetje als in de F1. Ik wil in de toekomst dus niets meer lezen over penalty's waarvan niemand begrijpt waarom die zijn uitgedeeld want de FE is geen haar beter.....

    Die piek in kW omdat de wielen iets van de grond komen is volgens mij ook geen fout in de meting. Als de wielen van de grond komen, dan heeft de motor dus minder weerstand en zal hij meer kW produceren. Lijkt me de logica zelve.
    Het lijkt me echter minder logisch om daarvoor een penalty te geven.

    Ik zal de race waarschijnlijk nog steeds de race kunnen bekijken op Youtube (al zal ik dat waarschijnlijk met een andere browser moeten doen want mijn Firefox weigert steeds meer en meer om video's af te spelen op deze antieke computer) maar ik weet niet of ik daar wel zin in heb.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #40
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.395

    Standaard

    Ik heb zojuist eventjes de uitslag bekeken op de officiële website.
    Er is iets dat ik niet goed begrijp. De snelste ronde in de race is liefst 5 seconden sneller dan de poletijd. Dat kan niets met benzinelading te maken hebben. Dus waaraan ligt dat?
    5 seconden is veel. Was de baan tijdens de kwalificaties nat ofzo?
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. Formule 2
    By Mitchio in forum Circuit
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 27 May 2010, 16:45
  2. formule 1 de autobiografie
    By GioRallyReport in forum Kopen en verkopen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 7 September 2009, 14:09
  3. Formule 2
    By Jedi in forum Circuit
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 20 July 2009, 14:42
  4. Formule 1 Awards 2008!
    By Autosportweb.nl in forum Formule 1
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 16 December 2008, 15:58
  5. Formule Ford
    By WBmotorsport in forum Formule 1
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 15 March 2008, 04:15

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •