Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: F1 Abu Dhabi

  1. #1
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard F1 Abu Dhabi

    De laatste van dit seizoen. En traditiegetrouw in Abu Dhabi, niet mijn favoriete locatie. Soit. Alles titels zijn verdeeld dus het lijkt er op dat dit echt een overbodige GP wordt. Enkel een strijd om de overwinning op zondag, that's it. Voor de rest staat deze GP vooral in het teken van het afscheid van Fernando Alonso. Toch wel een beetje spijtig om hem te zien gaan want hij verdiende zoveel meer in zijn F1 carrière dan wat hij er uit heeft weten te halen.
    Mercedes en Red Bull lijken na vrijdag de sterkste papieren in handen te hebben. Ferrari volgt daar kort achter. Vooral in de snelheid over 1 rondje lijkt de Ferrari wat langzamer, maar over een raceafstand zijn ze zeker niet uit te vlakken. Achteraan zijn het naar gewoonte Williams en McLaren, alhoewel dit circuit ook de Sauber niet echt lijkt te liggen. Qualifs vandaag om 14h00, de race morgen om 14h10.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #2
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Die Gasly, dat gaat het hem volgend seizoen toch niet worden denk ik. Wat een paniek kuiken op de radio.
    Als je dat vergelijkt met Leclerc hoe rustig die altijd is.

  3. #3
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Die Gasly, dat gaat het hem volgend seizoen toch niet worden denk ik. Wat een paniek kuiken op de radio.
    Als je dat vergelijkt met Leclerc hoe rustig die altijd is.
    Inderdaad. In het begin van het seizoen was het enorm hoeveel sterker Gasley was dan Hartley, maar dat verschil is de laatste GP's wel verdwenen. Het is vreemd om te zien hoe sommige piloten groeien, of juist verzwakken, in de loop van het seizoen. Grosjean bijvoorbeeld was in het begin van het seizoen niks vergeleken met Magnussen, maar op het einde is Grosjean duidelijk de betere van de 2.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #4
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Hartley is vooral veel beter geworden.

    Ze hadden die beter gehouden ipv nog maar eens Kvyat.

  5. #5
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Zoals verwacht een nogal saaie race. Dat circuit is zo breed en zo vlak dat het altijd lijkt alsof die mannen aan het cruisen zijn.
    Een spectaculaire crash van Huldenberg en enkele bedenkelijke inhaalmanoeuvres van Verstappen, meer viel er niet te beleven. Wij Belgen hebben nog wat kunnen genieten van Stoffel die liet zien dat hij wel degelijk kan vechten op het circuit, maar voor de rest viel er weinig te beleven.
    Hulkenberg is vanaf vandaag geen fan meer van de halo. Er klonk nogal veel paniek in zijn stem toen hij door had dat hij gevangen zat en er brand uit brak. Gelukkig deed de onboard blusinstallatie zijn werk. Ik vond het trouwens lang duren vooraleer de Marshalls er bij waren. Dat viel me trouwens wel vaker op deze race, het amateurisme van de Marshalls. Toen Ocon daar stil stond was het ook nogal lachwekkend allemaal.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #6
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Die Gasly, dat gaat het hem volgend seizoen toch niet worden denk ik. Wat een paniek kuiken op de radio.
    Als je dat vergelijkt met Leclerc hoe rustig die altijd is.
    Na deze race kan ik niet anders dan je gelijk geven. Die gast was aan het paniekeren als een klein meisje toen hij langs de kant moest met een motor die wat rookte.
    Maak dan dat je uit de auto bent ipv te paniekeren denk ik dan. Paniek die overigens nergens voor nodig was.

    En gemengde race. Dodelijk saai was deze race niet maar echt spectaculair ook weer niet. Er waren een paar gevechten die de moeite waren dat wel. Maar daarmee is zowat alles gezegd.

    Oja, ik treed Pe bij dat Verstappen weer een beetje te wild was. Die gast moet duidelijk nog wat intomen. Wieltje tikken met Bottas, een agressief maneuver naar Ocon toe.....
    Dan was Ricciardo heel wat fairer in in inhaalacties.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  7. #7
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Na deze race kan ik niet anders dan je gelijk geven. Die gast was aan het paniekeren als een klein meisje toen hij langs de kant moest met een motor die wat rookte.
    Maak dan dat je uit de auto bent ipv te paniekeren denk ik dan. Paniek die overigens nergens voor nodig was.

    En gemengde race. Dodelijk saai was deze race niet maar echt spectaculair ook weer niet. Er waren een paar gevechten die de moeite waren dat wel. Maar daarmee is zowat alles gezegd.

    Oja, ik treed Pe bij dat Verstappen weer een beetje te wild was. Die gast moet duidelijk nog wat intomen. Wieltje tikken met Bottas, een agressief maneuver naar Ocon toe.....
    Dan was Ricciardo heel wat fairer in in inhaalacties.
    Bottas had Max volgens mij gewoon niet gezien. Maar dat maakt eigenlijk niet uit, als je tegen elkaar rijdt en uitvalt dan heb je er niks aan wie zijn fout het was.
    En met Ocon was te agressief.

  8. #8
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Met dat tikje tegen Bottas heb ik niet zoveel problemen. Max reed richting Bottas, maar Bottas kwam ook richting Max. Misschien was de beweging van Bottas minder groot dan die van Max, maar er was een beweging. Daarvoor zou ik dan ook niet straffen. Maar voor die tik tegen Ocon had hij eigenlijk best 5 seconden mogen krijgen. Zonder Ocon om als buffer te gebruiken had Max zijn bocht niet gekregen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #9
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Stoffel wel leuk gereden trouwens.
    Ook opgenomen in de samenvatting op YouTube van F1 zelf.

Soortgelijke discussies

  1. [Prono] Grand Prix van Abu Dhabi 2011
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 37
    Laatste bericht: 20 November 2011, 18:03
  2. [Prono] Grand Prix van Abu Dhabi 2010
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 245
    Laatste bericht: 3 January 2011, 20:50
  3. Reacties: 111
    Laatste bericht: 24 November 2010, 19:18
  4. [Prono] Grand Prix van Abu Dhabi 2009
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 248
    Laatste bericht: 23 December 2009, 07:52
  5. Reacties: 54
    Laatste bericht: 3 November 2009, 17:01

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •