Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: E-Prix Saudi-Arabië

  1. #1
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard E-Prix Saudi-Arabië

    Ik weet niet of het een goed idee is om hier elke keer een nieuwe thread te starten. Door het hele korte race weekend in de FE is het nogal moeilijk om een discussie te voeren zonder ergens iets van de uitslag weg te geven. Gelieve daarom ook altijd DUIDELIJK aan te geven wanneer er een SPOILER volgt. Dat zal vooral in de race zijn want de qualifs en fp's zijn nu niet direct zo belangrijk.

    Ik wilde eens naar de FP1 kijken, maar die is volledig in het water gevallen. Letterlijk. Niet te geloven... Regen in de woestijn. FP1 heeft niet plaats kunnen vinden door regen. En dat is vooral slecht nieuws voor het team van, inderdaad, Stoffel. Nagelnieuw dus die hebben het meeste te leren. Het interview met Stoffel lijkt dan ook op een herhaling van zijn interviews die we dit jaar in de F1 hebben kunnen zien. "It is not ideal for us to have to start the weekend like this" en blablabla maar iedereen weet dat zij er het meest onder zullen lijden. Bij de pré season tests in Valencia zagen we dat vooral BMW heel sterk lijkt. Maar schrijf Audi zeker niet af. DS Techeetah, Nissan en Mahindra lijken de sterkste outsiders te zullen worden.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #2
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    FP2 nog niet gezien. Ik moest even weg. Wat ik ondertussen wel gelezen heb is dat de piloten razend enthousiast zijn over het circuit. Het lijkt wel op Suzuka, maar dan met muren. Samen met Rome zou dit het meest uitdagende circuit op de kalender zijn. De hoogteverschillen zijn veel groter dan ze bleken te zijn op de simulator en daardoor halen ze, in het bochtige gedeelte, veel hogere snelheden dan verwacht. Volgens Felix Rosenqvist zou gewoon finishen al een hele prestatie zijn.
    Wel ben ik niet echt gelukkig met de plaats waar de attack mode geactiveerd moet worden. Het is binnenkant bocht bij het uitkomen van bocht 17. Dat is dan net voor het lange rechte stuk richting bocht 18 en die bocht is nu net de plaats waar inhaalmaneuvres zowiezo al mogelijk zijn. Een beetje dezelfde fout als dat de F1 altijd maakt.

    Soit, we zullen wel zien. Nu snel FP2 kijken en dan de qualifs.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #3
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Die auto's zijn duidelijk niet gemaakt voor regen...
    Einde van de practice is ook nergens te zien denk ik. Stream was afgelopen waarschijnlijk omdat het te lang heeft geduurd.

    Beetje jammere samenloop. Het regent daar 3 dagen per jaar...


    Circuit layout lijkt mij inderdaad wel in orde.

  4. #4
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    En over de attack zone.
    Niet vergeten dat iedereen die mag gebruiken.

    In F1 is DRS alleen voor de achterste. Bij FE mag de verdeginde piloot dat ook gebruiken hé. Daardoor is dat compleet anders als DRS.

  5. #5
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Geweldig dubbelinterview met Stoffel en Gary Paffet . Ik vind het wel leuk dat je gewoon op youtube kan kijken vanaf waar je wil. Wat een verschil met F1 waar je altijd zit te wachten. Ook de snelheid van de wagens valt met tot nu toe heel goed mee. Wel vreemd dat Gary Paffet zegt dat een DTM een pak meer downforce heeft dan zo een FE wagen maar dat zal dan wel zo zijn. Zo lang ze maar wat meer grip hebben dan de gen1 wagen want die hadden wel belachelijk weinig grip.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #6
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Een DTM dat is hyper aero tegenwoordig...
    Met slicks zoals een F1 ongeveer.


    Q is om 9u25.
    Stoffel blijkbaar snelste in P2? Staat iets op de homepage van FE. Maar als je door klikt een 404 error.

  7. #7
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Ik vind het systeem stukken beter dan DRS. Ik vind de plaats van de activatie zone een beetje ongelukkig gekozen. Al vraag ik me af of die extra kracht onmiddellijk gegeven wordt, of kunnen ze die opsparen en gebruiken op een andere plaats van het circuit ? Ik heb in elk geval wel al gezien dat er een knop met een A op het stuur staat en dat zou de activatie van die attack mode zijn. Dus ik denk dat ze die kracht kunnen opsparen en gebruiken waar ze willen. Maar het is nogal duidelijk waar iedereen die zal gebruiken.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #8
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Q is om 9u25.
    Stoffel blijkbaar snelste in P2? Staat iets op de homepage van FE. Maar als je door klikt een 404 error.
    Spijtig van die vele kleine foutjes hé. Het feit dat FP2 er niet volledig op staat is ongeveer hetzelfde. Soit.. direct begint de qualifs en dan begint het weekend pas echt.


    Wel weer een Venturi die de muur in ging en het was duidelijk dat er wat technische problemen waren. Dat is de 2de keer dit weekend dat een Venturi te kampen heeft met een technisch mankement. Het is maar te hopen dat de HWA van Stoffel gevrijwaard blijft.
    En nu ga ik nog snel stemmen voor Gary Paffet. Na zijn betoog in dat interview met Stoffel net voor FP2 verdient hij wel wat extra power
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #9
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    https://www.fiaformulae.com/en/news/...-of-qualifying

    Stoffel inderdaad snelste.

    Over dat het einde nergens te vinden is. Inderdaad jammer maar beetje uitzonderlijke omstandigheden. Denk dat de YouTube stream tijd gewoon was afgelopen ofzo.

  10. #10
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Geen flauw idee hoe die q sessie er precies uit ziet.

    In groep 1 vond ik het in elk geval heel slim van Dillman in die Nio. Maar wat een tegenvaller voor Audi.
    Ik denk wel dat er nog een soort van shootout komt want die eerste 6 staan in het blauw. Maar daar zal dus geen Audi bij zijn.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •