Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22

Discussie: E-Prix Saudi-Arabië

  1. #11
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Nu zijn ze alles tegelijkertijd aan't zwaaien. Ik zie heel, rood, groen en de finishvlag in 1 shot . Ik denk dat die Arabieren het zelf niet meer weten lol.
    Van die korte sessies is wel een ramp voor iemand die zijn ronde afgebroken ziet door een gele of rode vlag want er is bijna geen tijd voor een herkansing. Doordat ze altijd op stratencircuits rijden is de kans op vlaggen natuurlijk heel groot.

    Ik vraag me af of de q sessie nu gedaan is. Ik weet het echt niet. Heel sterk gereden van Stoffel trouwens. Snelste in group B. Een beetje spijtig dat dat niet apart werd meegegeven.

    Hoe de grid er precies zal uitzien zullen we wel zien. Dillman is under investigation, Al weet ik niet precies waarom. Evans heeft volgens mij zijn snelste tijd gezet onder rode vlag. Of was het geel ? Of misschien wel groen ? Redelijk veel onduidelijkheden imo.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #12
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Dat van Dillman was blijkbaar niet zo slim.
    Ze mogen maar 2 ronden op 200kW en 1 ronde op 250kW rijden...

    Q is normaal 4 groepen en dan top 6 shoot-out. 1ste groep zijn de toppers van het kampioenschap.

    Nu was het 2 groepen zonder shootout.

    Eerste 7 allemaal van een ander team. Dat is wel leuk. Stoffel zit er goed bij. Snelste van de 2de groep. Maar de top 11 van het kampioenschap was groep 1 ook natuurlijk.

    Een ambulance ofzo kennen ze precies niet. Felix zit denk ik nog altijd in die auto.

  3. #13
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Een ambulance ofzo kennen ze precies niet. Felix zit denk ik nog altijd in die auto.

    Gisteren heb ik gehoord dat ze pas mogen uitstappen wanneer de wedstrijdleiding hun daar toestemming voor geeft. Felipe Massa heeft daar gisteren nog tegen zijn voeten voor gekregen toen hij uitstapte in de shakedown. Misschien dat Felix nog altijd zit te wachten op toestemming lol.

    Ik weet niet of het zo een goed idee is om in van die landen de allereerste wedstrijd door te laten gaan. Het is overduidelijk dat die landen geen ervaring hebben met gemotoriseerde sporten. Wat een geknoei zeg. Heb je gezien hoe ze met die Geox Dragon te keer gingen ? Ik denk dat dat de eerste keer was dat die machinist met zo een verreiker aan't rijden was.

    Het gaat wel snel vandaag allemaal vind ik. FP1, FP2, QA, QB, shootout en E-Prix allemaal op 1 dag. Het is misschien de moderne tijd maar moet dat allemaal zo snel gaan ? Ik zou er heel goed mee kunnen leven moest die race morgen pas zijn. Als je er dan naar toe gaat kan je er een gezellig weekendje van maken. Nu is het allemaal zo op elkaar geduwd. Zal wel weer aan ouderwetse ik hangen
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #14
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Eerlijk ? Heerlijke race. Soms een beetje chaotisch allemaal en nogal moeilijk te volgen, maar ik heb er zeker van genoten. De wagens mochten van mij nog net dat tikkeltje sneller gaan, maar hier kan ik best mee leven. Het snelheidsverschil tussen attack mode en normal mode is misschien net te groot, maar het verschil tussen een F1 wagen met DRS open of dicht is ook te groot. En hier moeten ze tenminste nog wat tijd opofferen om gebruik te kunnen maken van die attack mode. Blijkbaar waren we trouwens allemaal een beetje mis over die attack mode. Ze mogen max 2 keer die mode gebruiken tijdens een race, en niet ongelimiteerd zoals we eerder dachten. Ik twijfel trouwens nog of het "mogen" of "moeten" is, maar dat maakt niet zo veel uit.

    Als ik een tip mag geven, kijk op Youtube. De reclame op Eurosport duurt belachelijk lang. Moesten ze dan nog echt reclame geven maar dan zitten ze daar een filmpje over wielrennen uit te zenden dat bijna 5 minuten duurt en eigenlijk nergens over gaat. Ik begrijp dat niet echt.

    En nu... SPOILER ALERT
    Er zit een duidelijk verschil tussen de wagens. Zoals ik eerder al zei zijn de BMW's en de Techeetah's duidelijk heel snel. Vooral Vergne vloog gewoon. Audi viel me wat tegen maar die komen er wel bovenop. Ook Mahindra ging heel goed rond met een verdiende 3de plaats voor d'Ambrosio. Het is vandaag ook pijnlijk duidelijk geworden waarom Mercedes voor dit seizoen zijn ster nog niet op de HWA wagens wilde hangen. Een BMW op 1 en de 2 Mercedes wagens achteraan... dat zou in heel slechte aarde vallen bij de Mercedes bonzen in Stuttgart.

    Ik vond wel dat veel piloten op heel vreemde momenten gebruik maakten van hun attack mode. d'Ambrosio bijvoorbeeld had veel eerder die attack mode moeten gebruiken. Hij hing de hele tijd vlak achter die Dragon van Lopez terwijl achter hem een heel gat was. Ik kon niet begrijpen waarom hij toen die attack mode niet ging halen. Hij zou zonder veel problemen voorbij Lopez en voorbij Buemi geraakt zijn. Soit, veel meer dan een 3de plaats had er toch niet in gezeten. Zowel Da Costa als Vergne waren duidelijk sneller en zijn dan ook verdiend voor hem gefinisht.

    Ik zou in elk geval zo eens een evenement live willen meemaken. Ik heb net eens zitten kijken. Rome is 40 euro inkom, Parijs 55 euro en Monaco 20 euro. Maar ik denk wel dat Parijs het makkelijkst is om te bezoeken. Met de Thalys naar Parijs en dan met de metro naar het circuit. Zal veruit de goedkoopste oplossing zijn. Indien er nog iemand interesse heeft om dit te doen, laat maar weten zodat ik de tickets kan bestellen. Wel niet te lang wachten want zoveel plaatsen zijn er niet meer vrij.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #15
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Het gaat wel snel vandaag allemaal vind ik. FP1, FP2, QA, QB, shootout en E-Prix allemaal op 1 dag.
    Ik denk dat de FP's meestal de dag ervoor zijn. Maar ben niet zeker.
    Maar zo legde Sam Dejonghe het wel uit in zijn filmpjes op de website van Sporza.

  6. #16
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Eerlijk ? Heerlijke race. Soms een beetje chaotisch allemaal en nogal moeilijk te volgen, maar ik heb er zeker van genoten.
    Mooie race ja.
    En inderdaad soms wat chaotisch. Met attack mode en fanboost op dat grafiekske daar links.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    De wagens mochten van mij nog net dat tikkeltje sneller gaan,
    Yep. Lag het aan mij reed ik nog steeds met 2 auto's rond.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Het snelheidsverschil tussen attack mode en normal mode is misschien net te groot,
    Bwa... Iedereen mag die attack mode evenveel gebruiken.
    Ik vond dat eigenlijk een zeer goed systeem. Veel beter dan DRS.

    Ik denk dat het aantal, en de duur net voor de race bekend gemaakt worden. En niet de locatie.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Het is vandaag ook pijnlijk duidelijk geworden waarom Mercedes voor dit seizoen zijn ster nog niet op de HWA wagens wilde hangen.
    Blijkbaar had Stoffel een probleem. Is me nog niet helemaal duidelijk wat precies.
    De auto van Massa is in theorie dezelfde, en die ging toch goed rond in de race.


    Ik weet ook nog niet echt waarom Vergne, en hele reeks anderen een drive-through hebben gehad.


    Live kijken moet ik eens bekijken welke datums en kosten.

  7. #17
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Blijkbaar had Stoffel een probleem. Is me nog niet helemaal duidelijk wat precies. De auto van Massa is in theorie dezelfde, en die ging toch goed rond in de race.
    Op de twitter van Stoffel staat in elk geval dat ze inderdaad een probleem hadden en dat ze dat na de race gevonden hebben. Hopelijk beter volgende race, al denk ik niet dat die HWA (en Venturi) een match zijn voor de BMW, de DS Techeetah, de Audi en de Mahindra. Ook de Virgin vond ik trouwens duidelijk minder. De Dragon ging dan weer verrassend goed rond.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Live kijken moet ik eens bekijken welke datums en kosten.
    Inkom heb ik eerder al getypt namelijk 55 voor Parijs, 20 voor Monaco en 40 voor Rome. Parijs komt hier als duurste uit, maar ik denk dat uiteindelijk Parijs het goedkoopste is. Dit omdat je er met de trein naar toe kan en ginder makkelijk met de metro rond kan. De Thalys naar Parijs kost maar een 30 euro en de metro kost zo goed als niks. Monaco is inderdaad goedkoper, maar hoe ga je daar raken ? En eens daar, wat kost het dan allemaal ? Ook Rome is goedkoper, maar dan zal je bijna met het vliegtuig moeten gaan. En dan moet je nog van het vliegveld naar hartje Rome. Dat zal veel meer kosten dan in Parijs met de metro rondtrekken. Nu heb ik wel geen flauw idee wat het totale kostplaatje zal zijn, maar ik denk dat je voor een 150 euro pp toch moet rondraken. Het hangt er een beetje van af of je moet overnachten of niet. Ik heb geen flauw idee om hoe laat die Thalys rijdt. De race in Parijs is in elk geval volgend jaar 27 april. Moest overnachten moeten kan ik altijd eens aan mijn buur wat info vragen. Die zit minstens 1 keer per maand een paar dagen in Parijs voor zijn werk. Die zal me wel wegwijs kunnen maken.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #18
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Ik lees net dat Massa na de race nog een straf gekregen heeft. Hij heeft zijn fanboost gebruikt voor halverwege koers. Daardoor heeft hij een drivethrough gekregen en ook nog eens 25 seconden voor te veel power te gebruiken tijdens die fanboost. Misschien daarom dat Massa zo goed rond ging in de race. Hij krijgt ook nog eens een strafpunt op zijn licentie.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #19
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Ik denk dat dat met HWA wel goed komt vrij snel. De pace in Q was er toch al.
    En ze weten wat het probleem was.
    Audi was vorig seizoen de eerste 4 races compleet nergens. En uiteindelijk constructeur kampioen.

    Over Audi gesproken. Ook wel een tegenvaller. Virgin zijn ook Audi's dacht ik. Ook niet goed.


    Net eens opnieuw gekeken op YouTube. Dat is wel een pak beter dan Eurosport (NL). Zal volgende keer YouTube worden

  10. #20
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Ik verwacht ook dat het snel goed komt. Veel van de onderdelen op zo een FE zijn spec parts dus daar kan het al niet aan liggen. De wagens zijn veel eenvoudiger dan een F1 wagen dus zal het ook veel simpeler zijn om een probleem te vinden en op te lossen. Het is daarom ook dat Mercedes volgend jaar wel zijn ster al op die HWA wil hangen.

    De Engelse commentaar op Eurosport is dezelfde als op Youtube, maar op Youtube is veel meer te zien. Buiten de races zie je interviews die je op TV niet ziet en natuurlijk heb je ook geen minuten durende reclameblokken. Het enige spijtige is dat youtube een halve minuut achter hangt. Hier was dat ambetant omdat Roan de TV op Eurosport had gezet terwijl ik op Youtube was aan't kijken.

    Oh ja, nog iets van dat live kijken. Tot en met 14 jaar is gratis mits dat er een volwassene mee gaat. Jarno zou dus voor niks binnen zijn moest ge die meenemen. Het enige wat mij een beetje tegen steekt is dat het bijna verplicht is om de dag ervoor te vertrekken en er dus een overnachting geboekt moet worden. De eerste FP is namelijk om 7h30 en als ik ga, dan ga ik ook. Ik ga niet om maar een half evenement te zien. FP2 is trouwens om 10h00, qualifs om 11h45 en race om 16h00. Ik heb geen flauw idee om hoe laat de Thalys rijdt.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •