Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34

Discussie: E-Prix Santiago

  1. #1
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard E-Prix Santiago

    Op naar Chili voor de 3de E-prix van het seizoen. Jawel, de derde. Van de tweede zal je hier namelijk geen thread terug vinden want toen lag het forum plat. Spijitg, want het was verdorie een prachtige race. De BMW's en de Techeetah's waren de snelste wagens, maar ze schakelden zichzelf uit. Vergne al in T1 en verderop in de race reed Da Costa tegen zijn ploeggenoot Sims op terwijl de BMW's eigenlijk gewonnen spel hadden. Het was uiteindelijk onze landgenoot d'Ambrosio die op een sublieme manier deze race wist te winnen. Het begon al toen hij DiGrassi achter zich moest houden. DiGrassi zat in Attack mode en Jerommeke niet. Maar Jerommeke haalde wel de beide Virgins (Bird en Frijns) in terwijl hij er tegelijkertijd in slaagde om DiGrassi af te houden. Later maakte d'Ambrosio dan op het ideale moment gebruik van zijn attack mode om de overwinning veilig te stellen.
    Het is te hopen dat deze race in Chili even mooi wordt. Het stemmen voor de fanboost is al begonnen en het is opnieuw Stoffel Vandoorne die daar op kop staat. Wel heel wat minder als bij de vorige races, maar dat heeft Stoffel vooral aan zichzelf (of toch in elk geval aan HWA) te danken. Daar loopt het echt voor geen meter. Vorige race was er na 3 ronden racen geen HWA meer op de piste te vinden. En kilometers is net wat ze bij HWA nodig hebben. Zij moeten vooral data verzamelen op dit moment. Mijn stem voor de fanboost gaat echter op dit moment vooral naar de leider in de stand om het kampioenschap en dat is die andere belg, d'Ambrosio. Hij verdient zeker ook eens om fanboost te hebben dus maar op hem stemmen. Dat kan gratis via de app op je smartphone of via de website (https://fanboost.fiaformulae.com/?_g...856.1543508860)

    De race valt live te bekijken via RTBF Auvio (https://www.rtbf.be/auvio/) en dat zaterdagavond om 20h00. Ook Eurosport 1 zou de race live uitzenden, maar dan moet je wel rekening houden met enorm lange reclameblokken op de meest idiote momenten. Vorige keer was de race ook nog live te bekijken op play time van Telenet, maar deze keer blijkbaar niet. Spijtig. Ik denk dat het Auvio zal worden. Moest je ook de kwalificaties willen zien kan je trouwens om 16h00 ook terecht op die Auvio.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #2
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Dat over HWA ben ik niet (helemaal) mee eens.

    Stoffel ramt in T1 gewoon teamgenoot Paffet vol in de flank. Daardoor zijn ze uitgevallen, niet door technische problemen.

    Zag gisteren een interview met Paffet en ik hoorde dat hij er niet mee kon lachen. Voorheen las ik ook een interview met de baas van HWA. Die vond de actie van Stoffel rampzalig, en iets wat absoluut nooit mag gebeuren. Die was er duidelijk niet mee opgezet.


    Ik begin de indruk te krijgen dat mijn F1 indruk van Stoffel toch correct was. Wel snel, maar kan absoluut niet strijden op de baan. Hopelijk bewijst hij zo snel mogelijk het tegendeel.

  3. #3
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Vorige race vielen de reclameblokken op Eurosport wel mee. De eerste race echter dat was inderdaad rampzalig.

    Op RTBF Franse commentaar. Geen idee of die goed is. Op Eurosport kan je kiezen uit een Hollander die nogal vaak dingen niet ziet of fout zegt. Of zeer goede Engelse commentaar.

  4. #4
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Veel reclame kan ik nog enigszins mee leven. Ik kan begrijpen dat dat moet. Het is of betalen, of reclame zien. Maar je merkte tijdens die eerste e-prix gewoon dat die reclame op vaste tijdstippen er kwam. Tijdens de spannendste momenten van de race viel het beeld plots weg en kreeg je een (serieus lange) reclameblok. Hoe ze dat op de RTBF doen tijdens F1 races is gewoon geweldig. Je hoort Gaetan gewoon overleggen met de regie of het een goed moment is om reclame te geven of niet. Op het moment dat ze denken dat er niet veel zal gebeuren geven ze snel een reclameblok. Ze zullen dat bijvoorbeeld niet doen net voor de pitstops er zitten aan te komen maar wel op een moment dat iedereen even aan het afwachten is. Zo zou het moeten zijn.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #5
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Gisteren is de shakedown geweest in Santiago :

    Vandaag staat de rest op het programma :

    - FP1 om 11h55 live te bekijken op Youtube :

    - FP2 om 14h10 live te bekijken op Youtube :

    - Qualy om 15h55 live te bekijken op RTBF Auvio (kan wel zijn dat je een profiel moet aanmaken of inloggen met facebook of zoiets)
    - Qualy om 19h30 in uitgesteld relais te bekijken op Eurosport 1

    - Race om 20h00 live te bekijken op RTBF Auvio of op Eurosport 1

    In de fanboost ziet het er goed uit voor onze Belgen momenteel. Stoffel staat nog steeds bovenaan. Jérôme staat momenteel 4de. Je kan wel blijven stemmen tot 15 minuten in de race maar je hebt maar recht op 1 stem per dag. Aangezien Chili in Zuid-Amerika ligt en de Brazilianen DiGrassi en Massa op P6 en P7 staan is Jérôme nog niet veilig. Stemmen kan nog altijd.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 26 January 2019 om 10:21
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #6
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    17 piloten binnen 0,750 seconden in P2.
    En nu weer een Penske eerste.

    Enkel Nio en de Venturi's hobbelen wat achterop al het hele seizoen. De rest hebben wel allemaal eens heel vanvoor gestaan in één of andere sessie.

    Wordt spannend in Q

  7. #7
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Qualy gemist maar wel nog net het einde van de uitzending op die Auvio gezien. Ik zag Stoffel samen met 5 andere piloten op de foto gaan. Blijkbaar waren dat de 6 die de superpole hebben mogen betwisten. Toch straf van Stoffel met die HWA want het is ondertussen toch wel duidelijk dat de wagens met een Venturi drivetrain niet bij de snelsten behoren. Een andere piloot die ook tussen die 6 stond was Pascal Wehrlein. Dat verwondert me niet echt want al in FP1 zag ik dat Pascal razendsnel was.

    Ik zie trouwens ook niet dat de race ook op Playtime wordt uitgezonden. Begin van de uitzending om 19h45.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #8
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Net online en dus ook de kwalifs gemist. (Ik vrees dat het zaterdagse format mij nooit zal bekoren)
    Ik zal proberen om de race te bekijken via rtbf. Al heb ik zo mijn twijfels of dat gaat lukken.

    Misschien dat ik iets vind via ace-player, wie weet.....
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #9
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Op het officiële FE kanaal op YouTube staat wel een samenvatting van de qualifs zie ik net. Daar eens naar kijken...
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #10
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Dat er nog ene durft te klagen dat er veel gridstraffen uitgedeeld worden in de F1. In de FE is het al net zo moeilijk te volgen hoe de grid er uit zal zien als in de F1.

    di Grassi staat op pole maar is 'under investigation'. Het is dus nog niet zeker waar hij zal starten. En ook Stoffel is 'under investigation'. Hij zou in de superpole het rode licht op het einde van de pitlane hebben genegeerd.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •