Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 66 van 66

Discussie: F1 team presentaties 2019

  1. #61
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Blijkbaar heeft Mercedes vandaag eens aan de motor gekieteld. Slechts 3 duizendsten trager dan Vettel.
    Al weten we natuurlijk niet hoeveel naft er in elke wagen zat.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  2. #62
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Dat is inderdaad wat de meeste mensen denken.
    Blijkbaar zelfs een andere vloer.
    Volgens MP zijn al die aero onderdelen al weken geleden ontwikkeld.

    Iets anders.
    Volgens mij gaat Vettel ne hoop lappen krijgen van die Monegask. Na vijf races ofzo krijgt die de bovenhand.

  3. #63
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Volgens MP zijn al die aero onderdelen al weken geleden ontwikkeld.
    Volgens Jake Boxall Legge ook. Mercedes heeft gewoon 2 wagens ontwikkeld. Eentje waarvan ze wisten dat ie zou werken en dus diende om kilometers mee te malen en zodoende zoveel mogelijk data te verzamelen en eentje om snel te gaan eens ze genoeg data hadden. Dat is dan het verschil tussen een topteam en een team als Williams dat er zelfs niet in slaagt om 1 wagen op tijd in Barcelona te krijgen.
    Dat Mercedes daar een W09 in de garage heeft staan als muilezel moest de W10 in panne vallen vind ik ook maar vreemd. Er mag maar met 1 wagen getest worden om kosten te drukken. 2 wagens daar hebben kost te veel geld voor de kleine teams. Maar Mercedes heeft er wel 2 staan moest er 1 in panne vallen. Ik vind het vreemd dat dat mag want dan is er van kosten drukken niet veel sprake meer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Iets anders.
    Volgens mij gaat Vettel ne hoop lappen krijgen van die Monegask. Na vijf races ofzo krijgt die de bovenhand.
    Daar ga ik mee akkoord. Als hij mag tenminste. Ik heb al verschillende berichten gelezen dat Ferrari Vettel op #1 zet. De Monegask zelf reageerde daar op door te zeggen dat het nogal logisch was dat Vettel voorgetrokken werd want dat is duidelijk dat topman. Maar gisteren las ik dan weer het bericht dat Leclerc wel degelijk zijn kans mag gaan : https://www.motorsport.com/f1/news/l...notto/4346082/

    Eens de ander teams bekijken..

    - Mercedes : Alhoewel ik Bottas heel graag zie rijden denk ik dat hij toch geen match is voor Hamilton. Die kerel heeft iets speciaals. Vorig jaar reed hij met een Mercedes die volgens mij toch wel iets minder was dan de Ferrari Vettel helemaal verloren.

    - Red Bull : Heb ik eerder al gezegd. De eerste races van Gasley waren fenomenaal. Maar het heeft niet lang geduurd. Gasley kan Verstappen nooit aan. Niet over 1 rondje, niet over een volledige race.

    - Renault : 1 van de teams waar ik met het meeste interesse naar kijk. Ik heb altijd wel een zwak gehad voor Ricciardo. Vanaf zijn eerste seizoen, met de HRT, liet die kerel zien dat hij een heel sterk piloot was. Bij Red Bull verpletterde hij zijn toenmalige teamgenoot die toch wel de nummer 1 status genoot. Met Verstappen was het een heel leuk gevecht. Over 1 rondje was Verstappen duidelijk sterker. Over een volledige race was hij ongeveer de evenknie. De ene keer was Verstappen beter, de andere keer hij. Nu mag hij het dus tegen de Hulk opnemen. Toch wel een piloot die ik altijd heel hoog aangeschreven heb maar die nooit de wagens gekregen heeft die hij verdiende. Dit wordt een heel interessant seizoen voor die 2 piloten.

    - Haas : Die blijven maar aanmodderen met die 2 piloten. Tijd voor verandering. Magnussen vind ik wel leuk met zijn no-nonsense aanpak. Grosjean is een grinsijzer.

    - McLaren : Alhoewel ik Sainz niet direct een slecht piloot vind, vind ik het nu ook weer geen materiaal om een team te leiden. Voor Norris vind ik het veel te vroeg. Het is F1, geen kindercreche.

    - Racing Point : Money talks hé Lance. Hij heeft wel al enorme stappen voorwaarts gemaakt sinds hij voor het eerst in een F1 wagen zat maar dat is ook niet moeilijk want hij kon toen geen 3 ronden rijden zonder van het circuit te gaan. Sorry, niet F1 waardig. Perez dan weer wel. Maar die lijkt wel vastgeroest bij Racing Point. Ik verwacht toch wel dat Perez hier de vloer zal aanvegen met Stroll. Zou erg zijn indien hij daar niet in slaagt.

    - Alfa Romeo : Good old Kimi tegen Giovinazzi (ik wil verdorie altijd Giovanizzi zeggen lol). Giovinazzi is met een klein budget maar met heel goed sturen uiteindelijk toch in de F1 geraakt. Een beetje zoals Stoffel, maar dan met veel minder uitgesproken resultaten. Kimi is al lang over zijn hoogtepunt heen, al blijft het wel leuk om naar Kimi te kijken. Ik denk eerlijk gezegd dat Sauber een beter rijdersduo had kunnen aantrekken. Ik verwacht Kimi hier toch voorop.

    - Toro Rosso : Pffff... Kyvat en Albon. Kvyat die denkt dat hij kan rijden weer er bij, en Albon van wie ik het eerlijk gezegd veel te vroeg vind om in de F1 te zitten. Ik hoop dat Albon hier wint. Kvyat heeft zijn kans gehad en heeft ze compleet weggegooid in zijn vorige jaren in de F1.

    - Williams : The return of Kubica. Leuk voor Kubica, maar ik twijfel of het echt nodig is. Hij was een geweldig piloot en hoe hij nu rijdt, met 1 hand, is fenomenaal om te zien, maar moet het echt ? Hoe goed hij ook zal zijn, hij zal nooit zo goed zijn als hij ooit was. En met die Williams kan hij al helemaal niks bewijzen. Leuk dat hij terug is, maar voor mij moest het niet. Russel heeft me dan weer aangenaam verrast tijdens de wintertests. Die heeft geen voet verkeerd gezet. Voor hem is Williams het ideale team om in de F1 te stappen en zich van daaruit op te werken. Beetje spijtig om het zo te moeten uitdrukken, maar Williams is niet meer het Williams van in de jaren '80 en '90. Ik heb wel geen flauw idee wie van die 2 uiteindelijk als winnaar uit deze strijd zal komen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #64
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Overzicht van de complete testweek :


    Hier halen ze enkele punten aan waarom ze denken dat Ferrari toch nog steeds wel voor staat op Mercedes.

    Mercedes heeft duidelijk een inhaalbeweging gemaakt. Ook Haas heeft serieus vooruigang geboekt. Sauber is een beetje gestagneerd en van Williams is het heel duidelijk dat ze allerallerlaatste zijn. Minimum 0.5 sec trager dan de voorlaatste. In post #47 van deze thread (https://www.autosportforum.be/showth...l=1#post311608) heb ik een voorlopige stand geschreven na week 1. Deze is lichtjes gewijzigd na week 2 :

    1. Ferrari
    2. Mercedes (maar het verschil met Ferrari is toch wel een pak kleiner geworden)
    3. Red Bull
    4. Haas
    5. Renault
    6. Alfa Romeo
    7. Toro Rosso
    8. McLaren
    9. Racing Point
    10. Williams

    De verwachting is wel dat Racing Point in Merbourne met een heel andere wagen zal staan. Het is dus goed mogelijk (en waarschijnlijk) dat deze wagen in Melbourne enkele plaatsen hoger zal staan dan dat hier het geval is.

    En dat nu Melbourne er maar snel aan komt. De winter heeft lang genoeg geduurd.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #65
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Gasley kan Verstappen nooit aan.
    Gasley kan de druk van een topteam ook nooit aan.
    Al die zijn radio messages zijn pure paniek.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Renault
    Die mannen gaan vooral redelijk vanachter rijden vrees ik... Jammer voor Ric en Hulk. Ze hebben misschien wel het beste duo van het veld.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    McLaren
    Sainz heb ik altijd al ne prutser gevonden. Wel veel praatjes.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Alfa Romeo
    Kimi is blijkbaar gigantisch goed in feedback geven en auto's verbeteren. De beste van heel het pak.
    Daarom zit hij bij Alfa.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Williams
    Die gaan een geweldig kakjaar tegemoet denk ik.

  6. #66
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    De volgorde na het testen volgens Autosport.com :


    Komt zo goed als overeen met wat ik dacht. Ze wisselen enkel Racing Point en McLaren van plaats en dat is 1 van de dingen waar ik aan twijfelde. Waar het verder ook heel close is, is tussen Renault en Haas en tussen Red Bull en Mercedes.
    Maar natuurlijk, dit is in Barcelona en het is nog altijd 2 weken tot Melbourne. In 2 weken kan er in de F1 veel gebeuren en wie zegt dat een wagen die in Barcelona goed gaat dat ook in Melbourne zal doen. Melbourne is zulk een a-typisch circuit, er kan vanalles gebeuren.

    Gasley die gewoon zijn stuur blijft vasthouden tijdens een crash is ook wel opmerkelijk
    Dat heb ik ook gezien en ik heb daar ook al veel commentaar op gelezen. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat dit in de moderne F1 niet echt meer nodig is en dit omdat F1 wagens uitgerust zijn met een servostuur. De olie zal het grootste deel van de klap wel opvangen. Als je naar de beelden kijkt zie je dan ook dat er helemaal geen klap in het stuur komt wanneer de voorwielen van de Red Bull in de muur gaan.
    Het is wel zo dat de lagere klasses geen servostuur hebben dus het is misschien wel heel vreemd dat Gasley die gewoonte niet heeft overgenomen van het racen in de lagere raceklasses. Mij zou het logisch lijken dat hij zijn handen van het stuur zou nemen. Maar dan gewoon uit gewoonte en niet zo direct uit noodzaak.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 3 March 2019 om 08:00
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. nieuws & geruchten 2019
    By ikkedendikke in forum Rally binnenland
    Reacties: 65
    Laatste bericht: 19 July 2019, 11:08
  2. WRC 2019 Geruchten
    By ikkedendikke in forum Rally buitenland
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 10 March 2019, 12:58
  3. Dakar 2019
    By rallymitchel in forum Rally buitenland
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 2 January 2019, 17:58
  4. Team presentaties
    By Hillfan in forum Formule 1
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 4 February 2013, 22:03
  5. 2010 Team Presentaties
    By Henne in forum Formule 1
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 14 February 2010, 11:44

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •