Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 66

Discussie: F1 team presentaties 2019

  1. #41
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Testdag 3 :


    Mensen beginnen zich vragen te stellen bij Mercedes. Het klopt wel dat ze bij Mercedes nooit geïnteresseerd geweest zijn om voluit te gaan tijdens de testdagen, maar de Mercedes wagens helemaal achteraan terug vinden is nu ook weer niet hun gewoonte. Ze blijven maar bezig met racesimulaties terwijl andere teams toch al eens iets anders proberen. Volgens sommige kenners wil dit toch zeggen dat de wagen toch niet echt doet wat ze er van verwacht hadden. Ik verwacht nu niet dat Mercedes nu plots geen topteam meer zal zijn, maar het is toch wel een teken aan de wand dat ze het dit jaar moeilijker zullen hebben dan vorig jaar.

    Vooraan zagen we enkele glory runs. Vooral Kvyat met zijn Toro Rosso bleek heel licht te staan en op zijn C5 band (vorig jaar hypersoft) perste hij er 1 snelle ronde uit waardoor hij bovenaan de tijden staat. Ook Kimi Raikkonen reed met de C5 band maar die wagen stond wel heel wat zwaarder. Hij reed ook verschillende ronden na elkaar. Toch was het verschil tussen de Toro Rosso en de Alfa Romeo maar enkele honderden van een seconde waardoor de algemene conclusie is dat de Alfa toch wel beter is dan de Toro Rosso. De Alfa lijkt trouwens een heel goede wagen te zijn. Het zou best wel eens kunnen dat deze wagen de sterkste van de midfield wagens zal zijn.

    Bij Haas stonden ze gisteren regelmatig aan de kant. Altijd maar kleine dingetjes, maar ik geloof wel dat ze 3 keer voor een rode vlag gezorgd hebben gisteren. Een beetje te veel.

    De Racing Point gaat niet echt snel rond, maar deze wagen zou nog serieus evolueren tegen Melbourne. Dat zeggen ze tenminste bij Racing Point zelf.

    Bij McLaren hebben ze 2 dagen op rij gezorgd dat ze bovenaan stonden door met een zachtere band te rijden, maar over het algemeen maakt de wagen niet echt een hele snelle indruk. Hij is betrouwbaar, dat wel, maar op long runs blijkt de snelheid toch niet echt bijster hoog te zijn.

    En helemaal achteraan zien we Williams. 5 seconden achter de Mercedes wagens. De Williams ziet er echt heel basic uit. Zowel de voorvleugel als de achtervleugel zijn echt 1st spec, of zelfs nog launch spec. Daar hebben ze nog een berg werk voor de boeg. Het lijkt er echt op dat de Williams dit jaar het staartteam zal worden.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #42
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.395

    Standaard

    Volgens mij kun je toch echt niet veel opmaken uit deze test. Mercedes is inderdaad niet snel, zelfs redelijk achteraan de tabel met tijden. Maar ze draaien wel verdomd veel rondjes.
    Bovendien rijden ze met hardere banden en hun concurrenten op de veel zachter C5 band. Die is zo zacht dat hij op Barcelona met moeite 1 rondje meegaat.
    Mercedes is dus de eerste 3 dagen van de tests niet op zoek gegaan naar snelheid maar eerder naar betrouwbaarheid, volgens mij.

    En dan vandaag, dag 4 van de tests, steken ze ook eens dee C4 en de C5 band en ze rijden plots wel een redelijk competitieve tijd. Maar omdat we geen zicht hebben op de lading benzine aan boord is het niet mogelijk om te te zeggen hoe competitief die tijd was. En is het volgens mij totaal onmogelijk zelfs om rondetijden te vergelijken.
    Ironisch genoeg draait Mercedes net vandaag dan weer minder rondjes dan ze de voorbije 3 dagen hebben gedaan.

    Maw, die tests zeggen gewoon niets. Je kunt er totaal niets uit afleiden, behalve dan misschien dat Williams niet zal meedoen voor de pole in Melbourne.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #43
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Vorig jaar was Mercedes na de wintertests het 7de snelste team. 1,5 sec trager dan Ferrari.

    Wilt inderdaad helemaal niks zeggen. Die malen gewoon kilometers af. Hoe meer data hoeveel te beter.

  4. #44
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    F1 testing dag 4 :


    Om het even te hebben over wat ik eerder schreef over Mercedes. Ik baseer me in mijn conclusies niet enkel op tijden. Ik baseer me vooral op wat analisten (zoals Gary Anderson) die in Barcelona zijn en naast het circuit staan zeggen over wat ze zien. En wat valt op ? Het valt op dat de Mercedes heel veel last heeft van onderstuur. Dit komt vooral doordat Mercedes het grootste slachtoffer is van de nieuwe reglementeringen. En dit omdat, doordat zij het enige team zijn dat niet met een high rake car rijdt, zij veel afhankelijker zijn van die voorvleugel. Hoe dat komt legt Gary Anderson perfect uit in de eerste 6 minuten van het hierboven staande filmpje en in het volgende filmpje :

    Ook Toto Wolff is van mening dat die reglementering er gekomen is om Mercedes te stoppen : https://www.planetf1.com/news/wolff-...stop-mercedes/

    Nu, begrijp me niet verkeerd. Ik verwacht echt niet dat Mercedes plots zal zakken naar het middenveld. Ik verwacht echt niet dat Mercedes niet meer tot de grote 3 zal behoren. Ik verwacht echt niet dat de kleinere teams dit jaar plots meer dan een seconde zullen kunnen goed maken op Mercedes. Maar het lijkt er wel op dat, voor het eerst sinds we met hybride motoren rijden, Mercedes niet het te kloppen team zal zijn. Volgens iedereen die langs het circuit staat ziet de Ferrari er stukken sneller uit dan de Mercedes. Hij lijkt veel baanvaster te zijn. In langzame bochten valt het wel op dat de Mercedes, volgens Karun Chandhok althans, heel goede tractie heeft. Maar in snelle bochten ziet de Ferrari er stukken sneller uit.
    Vorig jaar was Mercedes inderdaad 1,5 sec trager, maar vorig jaar heeft Mercedes niet eens de moeite gedaan om met zachte banden te rijden. Gisteren hebben ze die moeite wel gedaan wat toch volgens mij wil zeggen dat ze toch door hebben dat het niet zo eenvoudig zal zijn als vorig jaar. Dat ze toch door hebben dat ze meer moeite zullen moeten doen. En als je dan toch naar tijden wil kijken, waren die tijden helemaal niet zo geweldig. Hamilton was op de C4 band 0.6 sec langzamer dan Hulkenberg op de C5 band. Volgens Pirelli zit er een verschil van 0.6 sec tussen beide banden wat wil zeggen dat Renault en Mercedes momenteel even snel zijn. Maar dan zit je echt naar rondetijden te kijken en daar geloof ik niet in. Ik geloof nooit dat de Renault nu plots even snel is dan de Mercedes. Ik geloof wel dat er bij Mercedes nog werk aan de winkel is.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #45
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    En als je dan toch naar tijden wil kijken, waren die tijden helemaal niet zo geweldig. Hamilton was op de C4 band 0.6 sec langzamer dan Hulkenberg op de C5 band.
    Volle naftbak vs lege naftbak.

    Tijden zeggen compleet niks. Wat Mercedes zegt ook niet. Die hebben vorig ook vaak genoeg gezegd dat hun auto niet goed was.


    Wat de analisten zeggen misschien al wat meer. Maar Mercedes is nooit de topper geweest op aero/baanligging. Het is al altijd hun motor geweest die alle tijd goed maakt.


    Als de laatste Q sessie van race 1 voorbij is, dan weten we wat meer.
    Vorig jaar hebben ze gesandbagged tot dan. Zelfs de eerste 2 Q sessies waren ze niet echt snel, snel. En plots in Q3 kwam er party-mode.

  6. #46
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Je kan, indien je naast het circuit staat, zien of een wagen vol of leeg is. Je gaat het niet op de liter kunnen zeggen nee. Maar je ziet wel duidelijk of iemand met een zogenoemde glory run bezig is of niet. Hamilton was in zijn snelste ronde helemaal niet rustig onderweg. Hij gebruikte de kurbs tot het maximale om de bocht te kunnen nemen. Hij zal zeker wel zwaarder gestaan hebben als Hulkenberg, maar het is niet zo dat hij niet aan het pushen was.
    De algemene consensus is dat de Ferrari minstens even snel, en waarschijnlijk zelf sneller is dan de Mercedes op dit moment. Sommige bronnen spreken zelfs van 0.5 sec maar dat vind ik dan weer nogal ruim genomen. In elk geval hebben ze bij Mercedes problemen met onderstuur en kunnen zij dat niet zo snel oplossen als bijvoorbeeld Red Bull. Red Bull rijdt ook met een high rake wagen (zij zijn de uitvinders er van) en kunnen makkelijk de filosofie van de voorvleugel van Ferrari overnemen. Mercedes kan dat niet.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #47
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Glen Freeman, Edd Straw en Scott Michel over de eerste testweek :


    Marc Priestley over de eerste testweek :


    Algemene consensus ? Ferrari voorop, met verschillende tienden van een seconde.

    De rangschikking die volgens hun op dit moment de wagens hebben is ongeveer hetzelfde :
    1. Ferrari
    2. Mercedes en Red Bull (Momenteel lijkt de Mercedes iets beter maar ze verwachten dat Red Bull meer zal evolueren)
    4. Renault
    5. Alfa Romeo en Haas (Haas misschien net dat beetje sneller maar minder betrouwbaar)
    7. Toro Rosso
    8. Force India en McLaren
    10. Williams

    Er is nog maar 1 testweek voorbij en er is nog een volledige week te gaan. Maar ik heb deze week verschillende uren F1 gezien. En van wat ik gezien en gehoord heb verwacht ik dit jaar geen Mercedes op polo in Melbourne, party mode of niet. Spijtig genoeg moet ik volgende week gaan werken. Had nochtans graag de tweede testweek ook live gevolgd
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 22 February 2019 om 20:14
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #48
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    De snelste tien tijden volgens Pirelli als ze allemaal met C5 hadden gereden.

    1. Charles Leclerc Ferrari 1:16.846
    2. Sebastian Vettel Ferrari 1:16.961
    3. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo 1:17.311
    4. Romain Grosjean Haas 1:17.363
    5. Lewis Hamilton Mercedes 1:17.377
    6. Nico Hulkenberg Renault 1:17.393
    7. Kevin Magnussen Haas 1:17.520
    8. Pierre Gasly Red Bull 1:17.580
    9. Max Verstappen Red Bull 1:17.587
    10. Alexander Albon Toro Rosso 1:17.637


    Daar staat RedBull achter Mercedes. En Alfa en Haas ervoor. Slaat op niks volgens mij :-D

    Ik wacht toch mooi tot Q3 Melbourne.

    Vorig jaar was Ferrari in het begin trouwens ook zeker de betere auto. Maar Hamilton is een veel betere piloot dan Vettel. Vettel had na de eerste handvol races een pak moeten voor staan.

  9. #49
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Daar staat RedBull achter Mercedes. En Alfa en Haas ervoor. Slaat op niks volgens mij :-D
    Alfa en Haas hebben wel echt een glory run gedaan. Zachte banden, bijna geen benzine en echt gas geven. Toro Rosso heeft dat ook gedaan trouwens. Red Bull heeft dat nog altijd niet gedaan. Ferrari trouwens ook niet. Mercedes hebben wel al met zachte banden gereden maar hebben wel nog niet het achterste van hun tong laten zien.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Maar Hamilton is een veel betere piloot dan Vettel. Vettel had na de eerste handvol races een pak moeten voor staan.
    Daar ga ik 100% mee akkoord. Ik vind het dan ook heel spijtig dat ik overal lees dat Ferrari alles op 1 paard wed. Leclerc moet in dienst van Vettel rijden. Heel spijtig want ik denk dat Leclerc veel beter kan zijn dan dat Vettel ooit geweest is. Aan de andere kant, indien die Ferrari echt zo goed is speelt dit wel in het voordeel van Vettel. Toen hij bij Red Bull altijd wereldkampioen werd had hij ook veruit de beste auto en kon hij alleen voorop rijden. Zolang hij niet in het verkeer zit zal het allemaal wel lukken.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #50
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Mercedes vandaag met ALLE aero onderdelen anders dan vorige week. En weer op de Mercedes manier. Harde banden.

Soortgelijke discussies

  1. nieuws & geruchten 2019
    By ikkedendikke in forum Rally binnenland
    Reacties: 65
    Laatste bericht: 19 July 2019, 10:08
  2. WRC 2019 Geruchten
    By ikkedendikke in forum Rally buitenland
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 10 March 2019, 11:58
  3. Dakar 2019
    By rallymitchel in forum Rally buitenland
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 2 January 2019, 16:58
  4. Team presentaties
    By Hillfan in forum Formule 1
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 4 February 2013, 21:03
  5. 2010 Team Presentaties
    By Henne in forum Formule 1
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 14 February 2010, 10:44

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •