Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: E-prix Mexico

  1. #1
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard E-prix Mexico

    Volgende weekend vind de E-prix van Mexico plaats. Stemmen voor fanboost is sinds vandaag mogelijk. Vandoorne pakt, zoals gewoonlijk, direct een enorme voorsprong. Stemmen voor d'Ambrosio dus maar
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #2
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Ben eens benieuwd naar deze race.

    Die Techeetah wagens lijken nog altijd veruit het snelste. Maar winnen hebben ze niet kunnen doen.
    Ook BMW heel snel. Eerste race wel gewonnen maar daarna ook weg gevallen.

    Virgin super consistent. Blijven die de echte Audi's overklassen ?

    Wat doet Wherlein ? Heeft nog het voordeel om niet in de eerste groep te moeten kwalificeren. Ik heb het altijd een supertalent gevonden.

    Hopelijk rijdt Stoffel eens een goede race. De Venturi's lijken toch wel in staat om redelijk punten te scoren. Had vorige race wel wat pech met de gigantische marbles langs het circuit.

    Uiteraard ook benieuwd naar Nasr. In de eerste race zat Lopez er goed bij, dus de die wagen heeft ook wel potentieel.


    Op snelheid valt voorlopig vooral Nio wat uit de boot. En BMW, en vooral Techeetah steken er wat boven uit. Maar die staan wel niet bovenaan in het kampioenschap.

  3. #3
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Hopelijk wordt deze race wat beter. De eerste 2 waren geweldig, de vorige was veel minder. Dit kwam vooral door het circuit en de enorm hoge temperaturen.

    Techeetah en BMW lijken mij inderdaad de snelste wagens te zijn. Bij Techeetah zijn ze wel helemaal niet te spreken over de nieuwe kwalificatie format. Ik zie niet echt in waarom. Vergne stond vorige keer toch op 2 op de grid. Hij smeert zijn race weg in T1.
    De BMW's zijn ook supersnel. Zeker Dat Costa. En hij is nog populair ook want hij heeft tot nu toe elke race de beschikking over fanboost gehad en ook nu staat hij weer bij de eerste 5.

    Of de Virgins voor de Audi's kunnen blijven betwijfel ik. Bird is well goed maar ik zie toch meer in Di Grassi eerlijk gezegd. Voor Abt heb ik het dan weer veel minder. Het helpt als pappa leider is van het team hé. Maar op het circuit is het toch wat minder.

    Wehrlein en Stoffel...
    Wehrlein is een natuurtalent, dat heeft hij vorige keer laten zien. Jerome heeft een vette kluif aan zijn teamgenoot.
    En voor Stoffel wordt het toch wel hoog tijd dat hij eindelijk zijn wagen over de finish rijdt en als het even kan in de punten. 3 races gereden en 3 keer de muur in gegaan. Je mag zo snel zijn als je wil, als je elke keer de muur in gaat valt er niet veel te verdienen.

    Nasr... Geef 'm even tijd. De overgang naar FE is niet eenvoudig denk ik.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 12 February 2019 om 19:55
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #4
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.395

    Standaard

    Wat is er dan veranderd aan het kwali-format?
    Als ik mij goed herinner is dat toch altijd al in 4 aparte groepen geweest? Dat was in seizoen 1 zo en dat is toch nog steeds zo?
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #5
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Ik weet het niet. De voorbije jaren nooit FE echt gevolgd. Die gen1 wagen kon me helemaal niet bekoren. Ik weet enkel dat ze de nieuwe qualy format niet goed vinden. Misschien die superpole...
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #6
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Het artikel eens terug gezocht. Ze gaan niet akkoord met het kwalificeren in groepen. De eerste 5 in het kampioenschap zitten in de eerste groep. Op een circuit dat enorm evolueert tijdens het weekend, zoals het vorige, zijn ze bij voorbaat al kansloos. Daar zijn ze niet mee akkoord.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #7
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Vergne stond vorige race 12de op de grid.

    Ik vind dat wel een goed systeem dat de besten in de stand wat benadeeld worden. Is in rally toch ook zo.
    Vorig circuit was wel héél vuil. Zal niet altijd zo veel uitmaken denk ik.

    Wehrlein heeft zich toch wel heel snel aangepast. Dus zien wat Nasr kan.

  8. #8
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Het artikel eens terug gezocht. Ze gaan niet akkoord met het kwalificeren in groepen. De eerste 5 in het kampioenschap zitten in de eerste groep. Op een circuit dat enorm evolueert tijdens het weekend, zoals het vorige, zijn ze bij voorbaat al kansloos. Daar zijn ze niet mee akkoord.
    Maar zoals reeds eerder gezegd, ze kwalificeren toch al vanaf seizoen 1 in groepen? Komen ze er dan nu pas achter dat de eerste groep benadeeld is tov de laatste?
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #9
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Vergne stond vorige race 12de op de grid.
    Klopt. Ik had het verward met de 2de race. Toen stond hij toch op 2 hé.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Ik vind dat wel een goed systeem dat de besten in de stand wat benadeeld worden. Is in rally toch ook zo.
    Vorig circuit was wel héél vuil. Zal niet altijd zo veel uitmaken denk ik.
    Vind ik er ook van. In de F1 zoeken ze al een hele tijd naar een manier om er voor te zorgen dat de snelste wagens niet vooraan op de grid staan. In de FE hebben ze op een heel eenvoudige manier een oplossing gevonden. Een oplossing die er niet voor zorgt dat de snelsten altijd achteraan starten, maar er wel voor zorgt dat de snelsten het wat moeilijker hebben.
    Verder denk ik ook niet dat het altijd zoveel zal uitmaken. Vorige keer was het echt wel extreem.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Wehrlein heeft zich toch wel heel snel aangepast. Dus zien wat Nasr kan.
    Mja... Maar ik schat Wehrlein toch wel heel wat hoger in dan Nasr.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #10
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Maar zoals reeds eerder gezegd, ze kwalificeren toch al vanaf seizoen 1 in groepen? Komen ze er dan nu pas achter dat de eerste groep benadeeld is tov de laatste?
    Zoals ik eerder al zei, ik weet niet hoe ze het eerder deden. Het kan zijn dat ze vanaf toen al in groepen kwalificeerden. Ik weet het niet. Aangezien jij er van overtuigd bent zal het zo wel zijn, maar ik heb in de voorbije seizoen nog nooit een kwalificiatiesessie in de FE gezien. Werder toen die groepen ook al samengesteld op basis van de stand in het kampioenschap ? Weet je dat ook ? Indien dat het geval is, is het inderdaad wel vreemd dat ze er nu pas mee afkomen. Misschien is deze gen2 wagen gevoeliger dan de gen1 wagen op gebied van grip. In elk geval heeft ie een pak meer grip dan de gen1 wagen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. [Prono] Grand Prix van Mexico 2015
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 2 November 2015, 20:43
  2. Corona Rally Mexico 2010
    By Boucles in forum Rally buitenland
    Reacties: 77
    Laatste bericht: 11 March 2010, 10:11
  3. [Prono] WRC - Corona Rally Mexico 2010
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 76
    Laatste bericht: 8 March 2010, 23:51
  4. [Prono] Rally Mexico 2008
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 124
    Laatste bericht: 19 March 2008, 18:50
  5. WRC Corona Rally Mexico
    By Boucles in forum Rally buitenland
    Reacties: 254
    Laatste bericht: 5 March 2008, 20:44

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •