Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26

Discussie: E-prix Mexico

  1. #21
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Ik heb de race niet gezien maar het moet toch weer de moeite geweest zijn. Had wel een streampje gevonden maar toen lag de race net stil en zoveel data heb ik nu ook weer niet om daar op zitten te wachten.

    De race werd uitgezonden op Eurosport en op Telenet Play Sports. Play time, de zender die hij kon ontvangen vorige keer, is een gratis zender van Telenet. Ik denk niet dat de race daar op was gisteren. Als ik thuis ben misschien toch nog ergens de volledige race proberen te bekijken.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #22
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.395

    Standaard

    Het was mij al opgevallen dat de race 1u15 ofzo had geduurd. Terwijl die normaal na 45 minuten wordt afgevlagd.
    Als ik tijd en goesting heb zal ik ook proberen om te kijken. Maar vooral "tijd" is de laatste tijd echt moeilijk voor mij.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #23
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Was een gewone race.
    Op dat circuit kunnen ze bijna niet inhalen.

    Zeer straffe, maar niet in beeld gebrachte, race van Jerome.

    Van P19 naar P12 in 1 ronde. Stoffel ging in die tijd van P20 naar p22.....

    Jerome uiteindelijk zelfs P4.
    Jammer dat hij niet net iets sneller is. Een paar tienden is een hoop plaatsen op de grid.

  4. #24
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Was een gewone race.
    Op dat circuit kunnen ze bijna niet inhalen.
    Dat vind ik nogal een understatement. Het was misschien niet zo een mooie race als die 2de, maar ik heb er verdorie serieus van genoten. Er werd niet ingehaald nee, dat klopt. Maar ik heb het in F1 topics al vaker gezegd : "Er moet niet ingehaald worden om een mooie race te zijn". Er moet spanning zijn. Er moeten maneuvres gedaan worden om iemand proberen in te halen. Er moet afgeblokt worden. Of het inhaalmaneuvre uiteindelijk lukt of niet heeft niks te maken of de race mooi was of niet. Bij die 2de attack mode was het prachtig om te zien hoe die attack mode kan gebruikt worden om een plaats goed te maken of om een gat te dichten. Maar het was ook duidelijk te zien dat het mis kan gaan bij het activeren van die attack mode. Het is niet op een knopje duwen en voorbij iemand zeilen. Er komt heel wat meer bij kijken. Prachtig voorbeeld van hoe het stukken beter kan dan DRS.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Zeer straffe, maar niet in beeld gebrachte, race van Jerome.

    Van P19 naar P12 in 1 ronde. Stoffel ging in die tijd van P20 naar p22.....

    Jerome uiteindelijk zelfs P4.
    Jammer dat hij niet net iets sneller is. Een paar tienden is een hoop plaatsen op de grid.
    Inderdaad, heel straf van d'Ambrosio. Een beetje spijtig voor die Nissans die duidelijk dachten dat de race een rondje minder zou duren, maar uiteindelijk hoort dat er bij. Je zag ook duidelijk het verschil tussen de ervaren piloten en de rookies. Wehrlein ging als een speer, maar kwam op het einde redelijk wat energie te kort. d'Ambrosio had nog over. Hij zou inderdaad zich wat beter moeten kwalificeren. Dat zou veel helpen.

    En Stoffel... Tja... wat moet je hier nog van zeggen. Gelukkig is het wel heel duidelijk dat die HWA zowat ongeveer de slechtste wagen is op de grid. Goed, het is een Venturi drivetrain maar deze keer zouden ze grote problemen gehad hebben om de juiste setup te vinden. Ik weet niet meer of de wagen serieus onder- of overstuur was, maar ik heb ergens gelezen dat ze gewoon de juiste setup niet vonden. Bovendien zou Stoffels wagen zich uitgeschakeld hebben bij de start. Dan ben je zowiezo op achtervolgen aangewezen.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 17 February 2019 om 17:22
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #25
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Een juiste setup vinden is ook de verantwoordelijkheid van de piloten zou ik denken.

    Ik geloof niet meer in Stoffel. Dat verhaal van de lagere klasses is nu wel uitgezongen.
    Dat lag naar mijn mening ook aan de tegenstanders.
    Aan hem om eens het tegendeel te bewijzen.

    Race 1 schade door de muur te raken.
    Race 2 teammaat uitgeschakeld
    Race 3 Crash
    Race 4 Geen setup gevonden


    Volgens mij allemaal te wijten aan de piloten.

  6. #26
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Ik weet niet in hoeverre de juiste afstelling vinden nog een verantwoordelijkheid van de piloten is. Ik zou het ook denken, maar dan is het wel vreemd dat net de 2 HWA piloten geen correcte setup vonden en de rest van het veld wel. Wat dan weer wel vreemd is, is dat Stoffel op zondag tijdens de test de 2de tijd wist te rijden. Vergne was het snelste, Wehrlein 3de.

    De uitvallers in de eerste 3 races zijn trouwens inderdaad wel Stoffel zijn eigen schuld.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. [Prono] Grand Prix van Mexico 2015
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 2 November 2015, 20:43
  2. Corona Rally Mexico 2010
    By Boucles in forum Rally buitenland
    Reacties: 77
    Laatste bericht: 11 March 2010, 10:11
  3. [Prono] WRC - Corona Rally Mexico 2010
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 76
    Laatste bericht: 8 March 2010, 23:51
  4. [Prono] Rally Mexico 2008
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 124
    Laatste bericht: 19 March 2008, 18:50
  5. WRC Corona Rally Mexico
    By Boucles in forum Rally buitenland
    Reacties: 254
    Laatste bericht: 5 March 2008, 20:44

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •