Pagina 37 van 51 EersteEerste ... 27353637383947 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 361 t/m 370 van 501

Discussie: F1 races 2019

  1. #361
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Grosjean blijft bij Haas.
    Onbegrijpelijk...

  2. #362
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Spijtig dat ze hier geen emoticon hebben die met zijn hand tegen zijn hoofd slaat of een emoticon die met zijn hoofd tegen een muur bonkt. Zou toepasselijk zijn ....
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #363
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard



    Laatst gewijzigd door Grungie; 19 September 2019 om 21:07
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #364
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Goeie Grungie

    Maar wat nu voor Nico ? Ik zie nog 4 zitjes vrij, maar ik zie Nico niet in 1 van die 4 terecht komen.
    - Red Bull. Horner heeft echter al gezegd dat hij zal kiezen uit de 3 piloten van het eigen Red Bull opleidingsprogramma (Albon, Kvyat of Gasley)
    - Toro Rosso. Hier wordt niet veel over gezegd maar ik denk niet dat Toro Rosso de plaats is voor iemand met reeds 10 jaar ervaring in de F1.
    - Sauber. Is eigenlijk ook een team waar een topteam (Ferrari) zijn jonge talenten wil opleiden. Ik denk aan Giovinazzi en Schumacher. Vasseur heeft trouwens ook al laten weten dat ze geen interesse hebben in Nico.
    - Williams. Maar Claire heeft geld nodig en ik denk niet dat Nico bereidt is van te betalen. Nico heeft trouwens al laten blijken dat hij weinig interesse heeft in Williams wegens gewoon te langzaam.
    In de F1 zie ik nog een mogelijkheid, maar dat is een long shot. Moest Vettel zo blijven presteren als hij nu doet en moesten ze dat in Maranello uiteindelijk toch kotsbeu worden zouden ze Vettel kunnen vervangen door Nico Hulkenberg. Maar dat zal Ferrari een bom geld kosten want Vettel ligt nog onder contract voor 2020.

    Buiten deze 5 teams is er gewoon geen plaats meer in de F1. En eerlijk is eerlijk, geen enkele van die 5 lijkt een voor de hand liggende optie. Wat dan ? WEC of DTM of iets in die aard ? Zou een optie kunnen zijn maar de meeste zitjes zijn al bezet. In het WEC zijn er bijna geen zitjes meer over aangezien enkel Toyota nog een fabrieksteam heeft en ook in DTM zijn betaalde plaatsjes heel dun bezaaid. FE is een plaats waar veel ex F1 piloten terecht komen, maar ook daar is er nog bitter weinig plaats over. Er schiet nog maar 1 zitje over, maar wat voor eentje. BMW heeft nog plaatsje vrij naast Günther. Misschien is dat iets voor Nico Hulkenberg ?
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #365
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Het nieuwe WEC seizoen is volgens mij ook al bezig.

    Volgens mij is FE de beste keuze (of RedBull).
    Ik las van de week een artikel en toen begon ik me toch wel vragen te stellen over F1. Mercedes heeft deze week een upgrade gereleased voor hun verbrandingsmotoren van personenwagens. Dit was meteen de allerlaatste upgrade ooit. Niemand bij Mercedes doet momenteel nog onderzoek naar verbeteringen voor verbrandingsmotoren... Dan gaan die toch geen F1 meer blijven rijden ook niet ? Dan Lewis die zegt dat hij een overstap naar FE wel ziet zitten ?

    Ofwel blijven ze F1 rondrijden met enkel Ferrari motoren ofzo over 5 jaar ?

  6. #366
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Ferrari heeft ook al een uitnodiging gehad van de FE organisatoren. Ze zijn altijd welkom om deel te nemen. Als ik zie hoeveel constructeurs er tegenwoordig geïnteresseerd zijn in FE dan heb ik inderdaad schrik voor de toekomst van F1. Ik verwacht dat binnen maximum 10 jaar FE F1 van de troon zal stoten als het gaat om welk van de 2 nu feitelijk de koningsklasse van de autosport is. Niet dat ik daar om sta te springen hoor. FE heeft ook enkele serieuze tekortkomingen imo. Maar indien ze die kunnen wegwerken.....
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #367
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    FE is in mijn ogen nog steeds een inferieur kampioenschap. Om de koningsklasse van de autosport te worden hebben ze nog een lange weg af te leggen.
    Om maar een paar tekortkomingen te noemen : Te korte races, enkel op stratencircuits en geen echte circuits, te lage snelheden, spec cars, te weinig races op een seizoen en een seizoen dat over 2 kalenderjaren loopt. Het een hangt trouwens met het andere samen, als de snelheden omhoog gaan dan worden de eisen voor de circuits zwaarder en zullen ze wel niet anders kunnen dan op echte circuits rijden.

    Maar dat zie ik zeker niet binnen de 5 jaar gebeuren.
    Dan zie ik veel eerder de F1 op elektrische motoren overstappen. (weliswaar op niet op 5 jaar maar misschien wel op middellange termijn.)
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  8. #368
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    FE is in mijn ogen nog steeds een inferieur kampioenschap.
    Klopt. Ik heb ook gezegd dat dit binnen een jaar of 10 anders zal zijn. Momenteel is F1 nog altijd de koningsklasse.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Om maar een paar tekortkomingen te noemen : Te korte races
    Klopt ook. Maar op 5 jaar tijd zijn ze er in geslaagd om de wagens al dubbel zo lang te laten rijden. De gen1 wagens konden maximum 25 minuten rijden. de gen2 wagens halen makkelijk 45 minuten. ze zouden nog langer kunnen maar de wagens zouden stilvallen vooraleer de batterij echt plat is. Geen idee waarom maar het is wel zo. Wie weet wat ze binnen 5 of 10 jaar kunnen. Misschien kunnen ze dan makkelijk 90 minuten rijden. De vraag is of ze dat wel willen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    enkel op stratencircuits en geen echte circuits
    Volgens sommige mensen is dit net een voordeel. De race komt naar de mensen. De mensen moeten niet meer naar de race gaan. Soms zijn races echt in the middle of nowhere. Op plaatsen waar geen bal te beleven is. Vraag aan de piloten, aan de teams, aan de fans, enz... welke races ze de mooiste vinden. Het antwoord zal steevast zijn op een plaats waar veel te beleven valt. In steden als Rome en Parijs valt er altijd wel wat te beleven.
    Wel ga ik akkoord dat sommige circuits inderdaad te wensen overlaten. Veel te smal en veel te bochtig. Maar als ze dit er uit kunnen werken heeft het racen op stratencircuits veel voordelen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    te lage snelheden
    Klopt, maar ook dat zie ik veranderen. De gen2 wagens zijn al een pak sneller als de gen1. De gen3 zullen nog sneller zijn. En met merken als Mercedes, Jaguar, Porsche, BMW, Nissan,... aan de start zie ik dat zelfs redelijk snel gebeuren. Die merken zullen alles doen om een ander merk af te troeven.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    spec cars
    Dat is net de toekomst. Ook F1 gaat die kant op. Alles wat niet zichtbaar is wordt een spec onderdeel. Daarstraks nog naar een interview gekeken met Ross Brawn over de toekomst van F1. Kosten drukken, kosten drukken en nog eens kosten drukken. Meer en meer spec parts.
    FE wagens zien er uiterlijk hetzelfde uit. Onderhuids zijn er serieuze verschillen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    te weinig races op een seizoen
    Bwa... volgend jaar 14 races. Hoe lang heeft de F1 niet gezworen met 16 races op 1 seizoen ? Er gaan heel veel stemmen op die zeggen dat 20+ races veel te veel is en dat ze terug willen naar 16. Binnen een jaar of 3 rijdt de FE ook 16 races op een seizoen, volgens velen een ideaal aantal.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    een seizoen dat over 2 kalenderjaren loopt
    Dat is inderdaad ambetant, maar wel een slimme truck van de organisatoren van de FE. Op die manier kregen ze een publiek. Als ze hun races zouden organiseren tegelijkertijd met een F1 race zou er geen kat gekeken hebben. Nu kijken de mensen wel want het is dat of naar voetbal of zoiets kijken. Ik heb dan snel gekozen.
    Momenteel is de FE aanhang zo groot dat ze best daar zouden van af kunnen stappen maar willen ze dat wel ? Ik denk dat het voor hun goed is zo. trouwens, wat is er ambetant aan ? Ik zie maar 1 nadeel en dat is piloten hun contracten lopen van 1 januari tot 31 december en dat vloekt met het FE kampioenschap. Maar dat is snel opgelost. Laat de eerste race begin januari plaatsvinden en dat was het dan alweer.

    [QUOTE=Grungie;317881]
    Het een hangt trouwens met het andere samen, als de snelheden omhoog gaan dan worden de eisen voor de circuits zwaarder en zullen ze wel niet anders kunnen dan op echte circuits rijden.[/quote[
    Klopt, maar ik denk dat ze dat niet willen. Ze zullen de wagens nog wel een beetje sneller laten gaan, maar ik denk niet dat ze zullen afstappen van die stratencircuits. Ik hoop wel dat ze wat sneller zullen gaan en dat de stratencircuits wat groter en breder zullen worden. Dan is het wel goed voor mij.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Maar dat zie ik zeker niet binnen de 5 jaar gebeuren.
    Ik ook niet. Daarom ook dat ik het had over 10 jaar. Als je ziet wat een evolutie de FE heeft doorgemaakt van seizoen 1 tot seizoen 5... ongelooflijk. Als ze aan dat tempo verder blijven evolueren zijn ze binnen 10 jaar groter dan F1.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Dan zie ik veel eerder de F1 op elektrische motoren overstappen. (weliswaar op niet op 5 jaar maar misschien wel op middellange termijn.)
    Dat zou kunnen zijn. Maar denk je dat F1 dan nog de achterstand die ze dan op FE hebben zullen kunnen goedmaken ? FE heeft dan jaren voorsprong op een elkektrische F1 wagen. Dan is FE zoweizo superieur aan F1.
    Ik hoop trouwens dat dat nooit zal gebeuren want dan zit je met 2 kampioenschappen van eigenlijk dezelfde wagens. Zo een beetje als CART en Indy car series een tiental jaar geleden. Dat zou ik niet leuk vinden. Helemaal niet.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #369
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Dat zou kunnen zijn. Maar denk je dat F1 dan nog de achterstand die ze dan op FE hebben zullen kunnen goedmaken ? FE heeft dan jaren voorsprong op een elkektrische F1 wagen. Dan is FE zoweizo superieur aan F1.
    Ik hoop trouwens dat dat nooit zal gebeuren want dan zit je met 2 kampioenschappen van eigenlijk dezelfde wagens. Zo een beetje als CART en Indy car series een tiental jaar geleden. Dat zou ik niet leuk vinden. Helemaal niet.
    Wat zou een FE team of autobouwer beletten om naar de F1 over te stappen mocht die beslissen om elektrisch te gaan?
    Trouwens, waarom denk je dat Mercedes in de FE zit? Knowhow opbouwen. En wellicht met de achterliggende gedachte om die te gebruiken in de F1.
    Een team als Mercedes zou zijn opgebouwde kennis meteen kunnen gebruiken in de F1, andere teams zouden wellicht niet aarzelen om die te kopen bij een constructeur die nu actief is in de FE. Of, zoals reeds eerder gezegd, ze overhalen om in de F1 te stappen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #370
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht

    Volgens sommige mensen is dit net een voordeel. De race komt naar de mensen. De mensen moeten niet meer naar de race gaan. Soms zijn races echt in the middle of nowhere. Op plaatsen waar geen bal te beleven is. Vraag aan de piloten, aan de teams, aan de fans, enz... welke races ze de mooiste vinden. Het antwoord zal steevast zijn op een plaats waar veel te beleven valt. In steden als Rome en Parijs valt er altijd wel wat te beleven.
    Wel ga ik akkoord dat sommige circuits inderdaad te wensen overlaten. Veel te smal en veel te bochtig. Maar als ze dit er uit kunnen werken heeft het racen op stratencircuits veel voordelen.
    Gewoon even naar de geschiedenis kijken en om te zien dat die zich aan het herhalen is.
    In de beginjaren van de F1 werd er ook veel stratencircuits geracet. (ook in andere raceklassen dan de F1 trouwens). Francorchamps, Reims, Avus, Bremgarten, Montjuic Park, Pedralbes, Porto.... allemaal voorbeelden van stratencircuits. Behalve Francorchamps wordt op geen enkele ervan nog geraced (en zelfs Francorchamps is niet meer het oude circuit mar een ingekorte versie ervan). Omdat ze te onveilig waren geworden, omdat er doden vielen.
    Daarom is men naar permanente circuits overgestapt. Die kon men veiliger maken.

    Die evolutie zie ik in de FE terugkomen. Ze kunnen nog wel enkele jaren verder op stratencircuits rijden maar dat houden ze op lange termijn gewoon niet vol volgens mij. Naarmate de jaren vorderen zal de weerstand ook groeien.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. Top 5 raly's, races enz.
    By GioRallyReport in forum Rally binnenland
    Reacties: 30
    Laatste bericht: 25 December 2009, 12:00
  2. 50' races & GP Marc Goossens - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 15 October 2009, 00:12
  3. Za 19 april: 50' races (2 reeksen) - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 March 2008, 12:40
  4. Za 14 juli: 50' races - JPR Karting (2 reeksen)
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 9 July 2007, 10:43
  5. Za 21 april: 50' races (2 reeksen) - JPR Karting
    By 4ever_karting in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 March 2007, 18:47

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •