Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Winterbanden in Duitsland

  1. #1
    Senior Member Glenn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Torhout
    Berichten
    1.952

    Standaard Winterbanden in Duitsland

    Op het nieuws was er juist dat het verplicht is om met winterbanden te rijden in Duitsland, nu is de vraag: kunnen ze dat verplichten aan Buitenlanders?

    Kheb ergens gehoort dat ze dit niet kunnen omdat ze geen technische verplichtingen kunnen verplichten aan buitenlandse auto's?

  2. #2
    Senior Member carloscinq's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    borgloon
    Berichten
    589

    Standaard

    Daar ben ik nog niet zo zeker van ik ben ooit van de weg gehaald met een rally auto die volledig in orde was ,maar in duitseland mag je niet op de weg komen met een auto die bestemd is voor rally buiten een wedstrijd
    kissling had toen een motor voor mioj gebouwd en om die even te testen had ik een klein rond rit je gemaakt

  3. #3
    Man Myth Legend riddler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Tongeren
    Berichten
    2.057

    Standaard

    Ik dacht dat het verplicht was voor buitenlanders, net zoals in Spanje of Italië je 2 gevarendriehoeken in je wagen moet hebben of zoiets...
    F1 Prono- en pronocriteriumkampioen 2006, 3e plaats F1 Prono 2008, F1 Pronokampioen 2011, 2e plaats Pronocriterium 2011
    foto's & video's autosport @ www.krisgilissen.net

  4. #4
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Ook voor buitenlanders is 't verplicht om bij winterse toestanden met winterbanden te rijden in Duitsland.
    Life is a highway to hell

  5. #5
    Senior Member straffe toebak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 March 2007
    Locatie
    Roeselare
    Berichten
    597

    Standaard

    Vorig jaar heb ik me geinformeerd hierover, omdat ik met de kerstvakantie naar Duitsland geweest ben.
    Volgens meerdere bronnen krijg je geen boete omdat je geen winterbanden hebt, maar je kan wel een boete krijgen als je in winterse omstandigheden rondrijd met gewone banden en hierdoor overlast bezorgd aan andere weggebruikers.

  6. #6
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973
    Life is a highway to hell

  7. #7
    Rally Oldtimer Brother John's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Småland -Zweden
    Berichten
    1.991

    Standaard

    Hier in Zweden zijn wij verplicht om van 1 december tot 1 maart winterbanden op de auto te hebben. Vandaag en morgen word er hier in het zuid-oosten flink sneeuw verwacht. Velen zullen de wielen weer moeten wisselen. Als het na 1 maart sneeuwt moet je ze wel hebben.

    Terug naar het topic-!!! Buitenlanders zijn niet verplicht om winterbanden te hebben!
    De eerste winter dat ik hier was reed ik nog met Belgisch kenteken en heeft de politie mij gewaarschuwd dat het een probleem kan zijn indien ik betrokken geraak met een ongeval!
    Al 3 jaar rijd ik nu met echte winterbanden (spikes) en heb ze ondanks de weinige sneeuw dit jaar er nog steeds opliggen. Moet straks in het stormgebied naar het vliegveld want ik ga naar België dit weekend.

  8. #8
    Senior Member kezzel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Westerlo
    Berichten
    1.466

    Standaard

    In duitsland is het voor buitenlanders WEL verplicht om winterbanden te hebben,tot begin April is die regel van kracht.Indien ze je aan de kant zetten ter controle,kost je dit 150 euroos als je geen winterbanden hebt.

  9. #9
    Senior Member straffe toebak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 March 2007
    Locatie
    Roeselare
    Berichten
    597

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kezzel Bekijk bericht
    In duitsland is het voor buitenlanders WEL verplicht om winterbanden te hebben,tot begin April is die regel van kracht.Indien ze je aan de kant zetten ter controle,kost je dit 150 euroos als je geen winterbanden hebt.
    Op die link van Dead_man (VDAB) staat het blijkbaar anders. Volgens hen is de boete 20€ (indien winterse omstandigheden).

  10. #10
    Senior Member kezzel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Westerlo
    Berichten
    1.466

    Standaard

    Dit heb ik ook net gevonden op een mobilhome-forum.......

    Ja. U riskeert niet alleen een boete, maar het rijden op zomerbanden zal in bepaalde weersomstandigheden het risico op een aanrijding vergroten. Daarom kan het ook leiden tot medeaansprakelijkheid voor een schade.
    De boete verschilt per land. Duitsland kent een vast bedrag: € 20, bij hinder of gevaarzetting is de boete € 40 en 1 strafpunt. In Oostenrijk is de boete € 35, maar bij gevaarzetting kan hij oplopen tot € 5.000,- en inbeslagname van de auto. Ook in de meeste andere landen kan het strafbaar zijn, daar geldt geen vast bedrag maar kijkt men naar de feitelijke omstandigheden.


    Ik ken toch mensen persoonlijk die vorige winter 150 euroos betaald hebben ( was wel met mobilhome )

Soortgelijke discussies

  1. Mooiste plaatsen op de wk rally van Duitsland
    By rusky in forum Rally buitenland
    Reacties: 167
    Laatste bericht: 6 January 2010, 09:23
  2. Lausitz rally Duitsland ..
    By Pipo in forum Rally buitenland
    Reacties: 36
    Laatste bericht: 1 November 2007, 00:31
  3. Praktische info rally Duitsland
    By riddler in forum Rally buitenland
    Reacties: 211
    Laatste bericht: 14 August 2007, 15:08
  4. geen ticket voor rally van duitsland
    By dirk in forum Rally buitenland
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 11 August 2007, 15:23

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •