Pagina 29 van 31 EersteEerste ... 192728293031 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 281 t/m 290 van 309

Discussie: F1 2020

  1. #281
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Wat mij het meest verwondert is dat Romain er uit geraakt is. Ik bedoel hiermee dat het ongelooflijk is dat hij de uitgang gevonden heeft in die vuurzee. Ongelooflijk.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #282
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Dat was zonder meer één van de engste crashes die ik ook heb gezien. En ik heb al heel véél F1 races gezien.
    Maar een wagen die in brand vliegt? Dat moet al van 1994 geleden zijn, toen Jos Verstappen zijn Benetton in de pits, tijdens een pitstop, in brand vloog.

    De wagens zijn heel sterk beveiligd op dat gebied. De tank kan bijna niet openscheuren.
    Maar veel zal wellicht ook te maken hebben met de hoek waaronder hij de vangrails raakt. Niet geheel frontaal maar het scheelt niet zo heel veel. De wagen breekt geheel in 2 stukken, wat ook niet zo veel gebeurt, maar wel vrij normaal gezien de constructie van de wagen.
    Naar wat ze op Sky vertelden was het ook niet de benzinetank die in brand is gevlogen maar de benzine uit de brandstofcollector, een kleine tank van een liter of 2-3 waar de benzine eerst in gepompt wordt vooraleer die naar de motor gaat. Want mocht de volledige benzinetank in brandt zijn gevlogen, dan was de brand nog veel heviger geweest.
    Maar al bij al dank aan de Halo. Grosjean had het niet overleefd zonder. Nu kwam hij na de crash wel redelijk warrig over, begrijpelijk ook, maar hij leeft nog altijd. Meer dan wellicht zit zijn seizoen er nu op, meer dan waarschijnlijk ook zijn F1 carriere. Of zelfs zijn ganse carriere. Dat was echt een heel zware crash. Gewoon de ergste nachtmerrie voor elke racer : Brand. Ik kan me zo voorstellen dat Grosjean nu denkt dat zijn geluk is opgebruikt en zijn helm aan de haak hangt.

    Dan nog even over het incident zelf. Nog even de beelden bekeken en het viel mij op dat die ene fire marshall toch maar als een lul te werk ging. Die eerste marshall die van achter de vangrail kwam aanlopen met een amper open gedraaide blusser. Dat was meer pissen van 5 meter afstand dan echt blussen. Dan deed die andere marshall het vanaf de andere kant een stuk beter. Dichter bij de vlammen en vol op de vlammen spuiten.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #283
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Lewis doet niet mee. Positieve corona test.
    Stoffel?

  4. #284
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Las ik ook net. Of Stoffel mag rijden weet ik niet. Zouden ze bij Mercedes het zitje niet liever aan Russel geven ? En dan Stoffel misschien in de Williams.
    Hoe zit het trouwens met de pre season tests in FE ? Misschien moet Stoffel daar zijn.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #285
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Die testen zijn gedaan.

  6. #286
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Mercedes heeft gezegd dat Stoffel vandaag FE testen afwerkt, en dan afreist naar Bahrein.
    Maar ze hebben niet gezegd dat hij gaat rijden...

  7. #287
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Hoezeer ik ook hoop dat het Stoffel wordt, en hoezeer ik ook van mening ben dat Stoffel vanwege zijn status als reservepiloot van Mercedes de enige is die recht heeft op dat stuur, denk ik dat de kans dat het Stoffel zal zijn wel heel klein is. Dit om de eenvoudige reden dat er voor Stoffel toch geen toekomst is in de F1. Hij heeft zijn kans gehad en hij is compleet overklast door Alonso. Misschien is het allemaal niet echt fair geweest, de cijfers staan er wel degelijk.
    Stel jezelf de volgende vraag. Wat heeft Mercedes te winnen met Stoffel te laten rijden ? Niks toch. De kans dat Stoffel een vuist zal kunnen maken tegen Bottas is eigenlijk compleet nihil. Daarvoor heeft hij al veel te lang niet meer met een F1 wagen gereden. Bij Mercedes zullen ze veel liever iemand laten rijden die Bottas wakker schudt. Iemand die het Bottas duidelijk maakt dat hij zich zal moeten herpakken want er staan anderen te wachten op dat zitje. Enter George Russel. Indien Williams hem laat gaan denk ik dat de keuze makkelijk is voor Toto Wolff. Spijtig voor Stoffel, maar Georges lijkt mij een veel logischere keuze.
    Ook Hulkenberg zou in beeld zijn maar dat zou me eerlijk gezegd verwonderen. Misschien is de Hulk inderdaad beter dan Stoffel, zeker met zijn 2 races in de Racing Point dit jaar, voor de rest heeft Hulkenberg helemaal niks met Mercedes. Bovendien is hij in beeld bij Red Bull en het zou me verwonderen dat ze bij Mercedes graag geheimen prijs zouden geven aan iemand die misschien naar de grootste concurrent gaat. Om punten te scoren hebben ze bij Mercedes niemand nodig. Zowel de constructeurstitel als de wereldtitel voor piloten is al binnen. Ze hebben iemand nodig die Bottas het vuur aan de schenen legt.

    Wat ook nog tegen Stoffel spreekt, is het feit dat er buiten België eigenlijk niemand zit te wachten op de terugkeer van Stoffel. Stoffel staat bekend als een goed piloot, maar vooral als een te braaf piloot. Niks spectaculair, en maar een kleine Belg. F1 is in Groot-Brittanië 1000 keer groter dan in België. En daar zitten ze te roepen om, inderdaad, Georges Russel een kans te geven.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #288
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Misschien is de Hulk inderdaad beter dan Stoffel, zeker met zijn 2 races in de Racing Point dit jaar.....
    3 races. 2x Silverstone (in de plaats van Perez) en de Eifel GP op de Nurburgring (in de plaats van Stroll). Maar oke, die ene race in Silverstone is hij eigenlijk nog voor de start uitgevallen.

    Logischerwijs moet Stoffel het zitje krijgen. Hij is officieel reservepiloot, dus kunnen ze het bijna niet maken om hem niet in de wagen te zetten. Want als ze het niet doen, dan is de boodschap die ze dan verspreiden iets in de trant van : Je bent wel reserverijder op papier maar als puntje bij paaltje komt telt dat niet". Wat is een contract of status als reserverijder dan nog waard bij Mercedes?

    Hulkenberg heeft geen banden met Mercedes en is daarom een minder voor de hand liggende keuze dan Russell. En bovendien speelt inderdaad dat Nico in de running is voor een zitje bij Red Bull.

    Russell lijkt een logische keuze maar dat is niet zeker. Hij ligt onder contract bij Williams en het is niet zeker dat er een clausule in zijn contract staat waarmee Mercedes hem kan weghalen bij Williams en in één van hun eigen wagens zetten. Het is mijns inziens zelfs onwaarschijnlijk (al is dat wel een persoonlijke mening) dat er een dergelijke clausule in zijn contract staat.. Het kan wel als George zijn team (Williams dus) toestemming heeft. Het is maar de vraag of ze dat gaan doen.
    Williams heeft normaal gezien ook geen aanspraak op één van de reserverijders van Mercedes, zoals Racing Point dat wel heeft. Dus mocht Russell naar Mercedes verkassen (al dan niet tijdelijk) dan moet Williams zelf op zoek naar een vervanger en dat zal dan waarschijnlijk niet Stoffel zijn. Zeg nooit nooit maar het is niet erg waarschijnlijk.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #289
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Een pay driver zouden ze best wel kunnen gebruiken bij Williams. Maar dan staat Stoffel wel helemaal met lege handen. En dat kunnen ze toch echt niet maken bij Mercedes.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #290
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    En dat kunnen ze toch echt niet maken bij Mercedes.
    Blijkbaar wel dus. Het feit dat Russel in de Mercedes zit en niet Stoffel moet serieus zuur zijn voor Stoffel. Maar ik had het wel verwacht. Ik had wel gehoopt dat ze bij Mercedes dan wel nog het fatsoen hadden om Stoffel nog tenminste in de Williams te droppen. Maar blijkbaar is zelfs dat te veel gevraagd. Ik denk dat we ondertussen wel kunnen concluderen dat we Stoffel nooit nog in een F1 wagen zullen zien.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. Nieuws & Geruchten 2020
    By ikkedendikke in forum Rally binnenland
    Reacties: 43
    Laatste bericht: 10 February 2021, 16:41
  2. Wrc 2020
    By ikkedendikke in forum Rally buitenland
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 6 February 2020, 17:39
  3. [Prono] Rally Automobile Monte Carlo 2020
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 27 January 2020, 10:33
  4. Dakar 2020
    By rallymitchel in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 29 November 2019, 16:17
  5. Rally Kalender 2020
    By rallymitchel in forum Rally binnenland
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 18 November 2019, 21:44

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •