Pagina 1 van 31 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 309

Discussie: F1 2020

  1. #1
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard F1 2020

    Ondertussen is het F1 seizoen 2020 al volop bezig en er is verdorie nog geen topic over...

    Alé, volop bezig... de launches zijn toch al begonnen. Om eerlijk te zijn valt er niet echt veel over te vertellen want dit seizoen is voor mij het seizoen te veel. Ik kan niet wachten op de 2021 wagens. Ik verwacht dit jaar weinig verschillen met vorig jaar. Ik verwacht dus ook op het einde van dit jaar Hamilton weer bovenaan en daarmee zal hij dan de grote Michael Schumacher evenaren.

    Wat hebben we tot nu toe gezien ?

    1. Livery launch van Haas. Alhoewel het niet enkel een livery launch was. Er was dan wel geen echte wagen te zien want het waren digitale 3D tekeningen, het was niet de Haas van vorig jaar. Het was duidelijk een andere wagen, nagebouwd op de Ferrari van vorig jaar. Dat kon je vooral zien aan de voorvleugel en aan de airbox.

    2. De nieuwe Ferrari, die volgens mij heel hard trok op die van vorig jaar. En toch is deze wagens volgens Binotto een heel andere wagen dan vorig jaar. Een wagen met hele extreme oplossingen voor problemen die ze vorig jaar hadden. Het zal dan wel zeker. Buiten het feit dat hij wat donkerder van kleur is dan de oranje Ferrari van vorig jaar zie ik weinig verschil.

    3. Renault. Een launch die eigenlijk geen launch was want er was gewoon geen wagen te zien. Cyriel vertelde dat hij zo teleurgesteld was door de commentaren op het internet na de launch van 2019 dat hij besloten had om geen wagen te laten zien. Triestig figuur die Cyriel Abiteboul.

    4. Bij Red Bull was er weinig nieuws onder de zon. Geen livery launch dit jaar. De wagen zal wel een evolutie zijn van die van vorig jaar. De teams gooien niet veel geld meer aan tegen de 2020 wagen. Iedereen is al bezig met 2021.

    5. De McLaren heb ik eerlijk gezegd nog niet echt bekeken. Beetje andere livery maar voor de rest wil ik er nog niet veel over kwijt.

    6. En vandaag de nieuwe Mercedes. Ook die heb ik nog niet echt bekeken. Maar ik hoorde op de radio wel dat Stoffel de nieuwe reserve-piloot is bij Mercedes AMG F1 team. Die kerel is verdorie toch wel heel goed gezien bij Mercedes zunne. Ze meten toch wel heel tevreden zijn met hem want anders kreeg hij dat jobke niet.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #2
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Stoffel is onderweg naar Barcelona om testrondjes met de Mercedes te draaien.

  3. #3
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Mag Stoffel rijden ? Ik vind hier niks van terug. Eerlijk gezegd zou het me verwonderen want ik kan me niet herinneren dat een reserverijder voor Mercedes heeft mogen testen tijdens de preseason tests in de voorbije jaren.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #4
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Geen idee...
    Ik ging er vanuit. Maar mogelijk moet hij gewoon aanwezig zijn.

  5. #5
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Zoals gewoonlijk kunnen we weer niet veel leren uit de eerste test.
    Zowat iedereen draait op dit moment al gigantisch veel rondjes. Verschillende rijders met 150-160 ronden. Mercedes zelfs 173 ronden, weliswaar verdeelt over hun 2 rijders.
    Met de betrouwbaarheid zit het dus eigenlijk redelijk goed.

    En de vraag is of Mercedes hunne camion zand heeft verkocht aan Ferrari? Mercedes zeer vlotjes 1 & 2 en Ferrari met Leclerc (want Vettel was blijkbaar ziek vandaag) pas 11e.
    Ik ga de komende dagen afwachten om een oordeel te vellen. Voor zover dat mogelijks is met deze testdagen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  6. #6
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Mercedes gaat dominanter zijn dan ooit tevoren met dat DAS.
    Waarschijnlijk zo al de beste auto en dat ding is volgens mij een enorm voordeel. Toe-in is altijd een afweging tussen topspeed en cornerspeed. Zij rijden nu gewoon met 2 maal de optimale setting rond. Dus voordeel in bochten en rechte stukken.

  7. #7
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Blijkbaar rijden ze altijd met toe out. Ik wist dat niet. Dacht dat ze altijd lichtjes toe in hadden. Ik heb het dan vandaag eens gevraagd aan iemand die rally rijdt en inderdaad, lichtjes toe out.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #8
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Ik denk dat Mercedes nu op het rechte stuk toe-in heeft.

  9. #9
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Of neutrale toe. Aerodynamisch gezien eigenlijk nog beter.
    Al kan dat misschien verschillen van circuit naar circuit. Met toe-in of toe-out creëer je wrijving in de band en dus ook de nodige warmte voor de grip in de remzone. Als het rechte stuk te lang is (bv Bakoe) zou het kunnen dat ze met neutrale toe teveel temperatuur verliezen en minder goed zijn in de remzone.

    En het is waarschijnlijk ook afhankelijk van de weersomstandigheden ed. Maar desalniettemin toch een redelijk voordeel. Zeker wat slijtage betreft. Langere stints op zachtere banden.....
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #10
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Ik denk dat Mercedes nu op het rechte stuk toe-in heeft.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Of neutrale toe. Aerodynamisch gezien eigenlijk nog beter.
    Marc Priestley :
    (kijken van 1.10 tot 2.20)
    Gary Anderson :
    (kijk van van 0.45 tot 1.10)
    En als laatste het onboard filmpje :

    Op 0.24 zie je duidelijk dat Lewis aan zijn stuur trekt en tegelijkertijd wijzen beide wielen plots een beetje naar binnen. Aangezien de wielen niet naar binnen beginnen te wijzen maar wel rechtdoor moet ze er net voor wel naar buiten gewezen hebben. Toe out dus, alhoewel ik ook moet toegeven dat ik altijd gedacht heb dat wagens altijd met toe in reden. Ik meen me zelfs te herinneren dat we vroeger in GPL met toe in reden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Maar desalniettemin toch een redelijk voordeel. Zeker wat slijtage betreft. Langere stints op zachtere banden.....
    Zeker een voordeel. En ik denk zelfs een redelijk groot voordeel. Heel de paddock is in paniek. Volgens Dieter Mateschitz is het zowiezo illegaal en hij zal er ook alles aan doen om het door de FIA illegaal te laten verklaren. Volgens Vettel is het dan weer legaal, want anders zou Mercedes er niet zoveel werk in gestoken hebben. Sommige teams spreken al over het na te maken, maar anderen zeggen dan weer dat dat niet zo eenvoudig is en lang zal duren. Bottas weet al bijna een jaar dat ze er mee bezig zijn. En aangezien de FIA al gezegd heeft dat DAS in 2021 illegaal zal zijn lijkt het weinig nut te hebben om het na te maken.
    Enkel Verstappen blijft er redelijk kalm onder blijkbaar. "We zullen wel zien of het echt zoveel verschil oplevert eens we aan het racen zijn" is zijn uitleg. Tijdswinst zal het inderdaad niet echt veel opleveren denk ik. Maar inderdaad, het zal vooral een voordeel opleveren op het gebied van bandenslijtage.

    Voor de rest is er deze week niet echt veel gebeurd denk ik. Iedereen rijdt zijn rondjes en is vooral bezig met zijn eigen ding heb ik de indruk. Na DAS ging het gesprek vooral over de Racing Point die een Mercedes W10 kloon blijkt te zijn. Hopelijk valt er wat meer te beleven tijdens de 2de week.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 22 February 2020 om 07:41
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. Nieuws & Geruchten 2020
    By ikkedendikke in forum Rally binnenland
    Reacties: 43
    Laatste bericht: 10 February 2021, 17:41
  2. Wrc 2020
    By ikkedendikke in forum Rally buitenland
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 6 February 2020, 18:39
  3. [Prono] Rally Automobile Monte Carlo 2020
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 27 January 2020, 11:33
  4. Dakar 2020
    By rallymitchel in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 29 November 2019, 17:17
  5. Rally Kalender 2020
    By rallymitchel in forum Rally binnenland
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 18 November 2019, 22:44

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •