Pagina 7 van 17 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 169

Discussie: F1 2021

  1. #61
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    De achtervleugel vind ik het mooist. De voorvleugel daarentegen..... die is gewoon gigantisch. Nog groter dan die van dit jaar. Die gaat dus belangrijk zijn want zorgt voor veel neerwaartse druk. En als er dan een beetje vuile lucht rond dwarrelt (te dicht achter je voorligger) dan gaat die daar toch last van hebben. En omdat die zo groot is zal er procentueel veel neerwaartse kracht verloren gaan. Alle, denk ik met mijn boerenverstand dan toch.
    Ook de neus zelf vind ik breed uitvallen. Ik zou denken dat teams die veel smaller gaan maken om zoveel mogelijk lucht onder de wagen te krijgen.
    Positief is ook dat al die aerodynamische prullen voor de sidepods en de bargeboards gewoon verdwijnen. Wielcovers (verplicht) vind ik ook niet zo heel mooi moet ik zeggen. Al bij al had ik toch niet direct een wauw gevoel bij het zien van deze wagen.
    Die voorvleugel zou nochtans minder downforce genereren dan die van dit jaar. Vooral omdat die veel eenvoudiger is. Veel minder plates en veel eenvoudiger.
    Beide vleugels zouden trouwens minder downforce gaan genereren. Deze wagens zouden hun downforce vooral moeten halen uit de venturi-tunnels onder de wagen. Daardoor zouden ze veel minder last moeten hebben van vuile lucht. Deze wagens zouden trouwens ook veel minder vuile lucht produceren waardoor ze elkaar echt wel dichter moeten kunnen volgen. Gelukkig zijn ze ook wat kleiner, waardoor inhalen makkelijker zou moeten worden. Spijtig genoeg worden ze weeral een pak zwaarder. Ze beginnen nu wel heel log te worden.

    Er zijn heel wat filmpjes op youtube te vinden over de werking van deze nieuwe wagens. Er zijn enkele zeer interessante tussen





    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Maar afwachten in hoeverre dit showmodel zal lijken op de interpretaties van de teams.
    Ik denk dat het een beetje eenheidsworst zal worden. De regels zijn enorm strikt. Er is heel weinig vrijheid voor designers. Ik snap wel waarom. Hoe meer de wagens op elkaar lijken, hoe dichter op elkaar het veld zal zitten. Maar het druist natuurlijk wel in tegen wat F1 feitelijk is, namelijk een kampioenschap voor mensen die auto's ontwerpen.
    Ik heb wel eens een filmpje gezien waarin de FIA zelf 3 verschillende auto's voorstelde die alle 3 voldeden aan de reglementen van volgend jaar. Er waren inderdaad wel verschillen tussen de wagens, maar veel verschil was het toch allemaal niet. Of er buiten die 3 voorbeelden nog andere dingen mogelijk zijn weet ik niet. Daarvoor ben ik niet lang genoeg naar school geweest
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 17 July 2021 om 21:46
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #62
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    De theorie is inderdaad dat ze dichter op elkaar zullen kunnen rijden zonder verlies van downforce. Ik hoop dat het in de praktijk ook zo blijkt te zijn, al ga ik er niet automatisch van uit.

    De wagens worden er weer eens zwaarder. Heel veel zelfs. Minimaal 790 kg nu. Dat is gigantisch. Nog niet zo heel lang geleden (voor de turbo's hun intrede deden) was het minimum gewicht iets van een 600-620 kg. Een gigantisch verschil.
    Het zijn bijna vrachtwagens ipv racewagens.

    Misschien 1 voordeel van deze wagens (misschien, ik ben niet zeker). Misschien gaan we minder gezever zien rond track limits. Nu kunnen ze het zich permitteren omveel curbs te nemen, er zelfs over te gaan. Met de venturi tunnels onder de wagen is de kans wellicht groter om de vloer (en de tunnels) te beschadigen en (hoop ik) zullen ze beter hun best doen om binnen het circuit te blijven.

    Het belangrijkste onderdeel van de wagen is de vloer met de venturi tunnels. Daar is heel wat vrijjheid en zij maar zeker dat de teams en fotografen hun camera's in aanslag zullen hebben als er een wagen getakeld moet worden.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #63
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Dat kan ik eerlijk gezegd enkel maar toejuichen. Zelfs na zoveel jaar heb ik problemen met het feit dat je gestraft wordt omdat je Q3 bereikt. Ik snap echt niet waarom het nodig is om iemand te straffen omdat die zich goed kwalificeert.
    Dan zie ik het liever zoals in de FE. Maak het voor de leiders van het kampioenschap moeilijker om hun vooraan te kwalificeren. Maar in de de race moet je iedereen gelijke kansen geven.
    Gestraft in Q3?
    Niet op elk circuit. En niet eens elk team. Er zijn maar 2 teams die het zich (afhankelijk van het circuit) kunnen permitteren om in Q2 op hardere banden te rijden. RB en Merc.
    Voor al de rest zijn het de zachtere banden en is iedereen weer gelijk in de race.
    Ik vind juist dat die strategische verschillen voor een betere race zorgen. Eenheidsworst met een gelijke strategie, dat wordt pas saai.

    Ik heb het trouwens minder op het kwalificatiesysteem van de FE dan dat van de F1. Dat van de FE is een veel grotere handicap dan dat van de F1 (of zelfs voor F1 teams die Q3 bereiken op de zachtste banden en de race ermee moeten starten.). Dat is pas artificieel. Te meer daar in de FE inhalen ook niet zo heel evident is én de race bovendien maar half zo lang is.
    Dan kunnen ze die kwalificatiegroepen beter willekeurig indelen. Nummerkes uit een hoed trekken ofzo.
    Laatst gewijzigd door Grungie; 18 July 2021 om 09:01
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #64
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Het belangrijkste onderdeel van de wagen is de vloer met de venturi tunnels. Daar is heel wat vrijjheid en zij maar zeker dat de teams en fotografen hun camera's in aanslag zullen hebben als er een wagen getakeld moet worden.
    Is daar vrijheid ? Ik dacht dat het een standard floor was, net als dit jaar. Maar dan wel eentje met venturi tunnels in.
    Ik kan mis zijn hé. Ik heb het niet opgezocht. Ik dacht het gewoon.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #65
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Gestraft in Q3?
    Niet op elk circuit. En niet eens elk team. Er zijn maar 2 teams die het zich (afhankelijk van het circuit) kunnen permitteren om in Q2 op hardere banden te rijden. RB en Merc.
    Voor al de rest zijn het de zachtere banden en is iedereen weer gelijk in de race.
    De enige reden dat degenen die in Q3 geraken met hun banden moeten vertrekken die ze in de qualy gebruikt hebben is om hun te straffen. Ze op oude banden laten starten in de hoop om het veld wat dichter op elkaar te krijgen. Het plannetje van de FIA lukt inderdaad wel niet echt want Mercedes en Red Bull steken er zo ver boven uit dat zij de luxe hebben om Q2 af te werken op medium banden waardoor ze in de race minder gestraft zijn.
    Voor al de rest is het echter wel een straf. En zeker voor degene die op P10 moet vertrekken. Die moet vertrekken met zijn softs van Q2, en dat op de vuile kant van het circuit. Degene die op P11 staat heeft de vrije keuze. Die kan met nagelnieuwe banden starten, en soms zijn mediums de betere keuze dus dan heeft die net een heel groot voordeel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ik heb het trouwens minder op het kwalificatiesysteem van de FE dan dat van de F1. Dat van de FE is een veel grotere handicap dan dat van de F1 (of zelfs voor F1 teams die Q3 bereiken op de zachtste banden en de race ermee moeten starten.). Dat is pas artificieel. Te meer daar in de FE inhalen ook niet zo heel evident is én de race bovendien maar half zo lang is.
    Dan kunnen ze die kwalificatiegroepen beter willekeurig indelen. Nummerkes uit een hoed trekken ofzo.
    Ik denk net dat een qualy systeem zoals in de FE gebruikt wordt (of iets dat er op lijkt) in de F1 net beter zal werken dan in de FE. In de FE is het inderdaad een te grote handicap. Dit omdat de wagens daar te hard aan elkaar gewaagd zijn. In de F1 is dat niet. Indien daar een Mercedes of een Red Bull bijvoorbeeld op P7 moet vertrekken ipv op de eerste rij is niet zo een groot probleem.

    Ik zou een soort van superpole maken. Iedereen mag 1 rondje rijden in de qualifs. De leider in het kampioenschap als eerste en de rest volgt. Het circuit raakt hoe langer hoe meer ingerubberd en zo hebben de backmarkers ook kans om wat meer naar voor te vertrekken. En mss staat er eens een andere wagen dan een Mercedes of een Red Bull op de pole. Volgens mij zou dat een prachtige race opleveren.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #66
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    De race vandaag... Toch wel een heerlijk gevecht tussen Max en Lewis. Lewis rijdt echt met het mes tussen de tanden. Ik snap niet waarom Lewis een straf gekregen heeft. Hij is 2 keer van het gas gegaan om Max terug voor te laten. Max reed alsof Lewis er niet was en bleef de deur dicht smijten. In T1 reed Max zelfs buiten de lijnen en nog mocht hij P1 houden. Had Max nu echt verwacht dat Lewis een 3de keer van het gas ging gaan ? Max had gewoon de plaats moeten laten en als hij werd ingehaald, dan was het maar zo. Dan was hij uiteindelijk nog altijd minimum 2de geweest. Nu heeft hij niks. Dom.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #67
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    En voor voor discussie deze race.

    Ik deel je mening volledig. Lewis is dit seizoen al veel te braaf gweest in zijn duels met Max. Hij heeft in voorgaande races al minstens 2 keer een duel in de eerste ronde verloren van Max, het zat er dus aan te komen dat hij ook het spelletje niet langer zou meespelen.
    Naar mijn mening 100% een race-incident. Ik zou het niet beter kunnen verwoorden dan met de woorden van Otto Schafdingens van Aston Martin : Het incident is 50/50 dus 100% race-incident.

    Ik vind dat ze de laatste tijd wel streng zijn met straffen. Het was in Oostenrijk al zo, en nu weer. Wat willen ze nu eigenlijk? Laat ze toch verdomme racen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  8. #68
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Volgens mij hebben ze Lewis gewoon een straf gekregen om Red Bull tevreden te houden. Ik geef hier geen enkele van de 2 gelijk. Zoals je zegt. 50/50. Een zuiver race incident. Maar het is natuurlijk wel zo dat Max in de vangrail stond en Lewis nog op P2 reed na het contact. Indien ze beiden even veel schuld hadden aan het ongeval moest Lewis ook een straf krijgen, want Max was ook gestraft want die had een DNF op zijn conto. Gevolg, 10 sec penalty. Volledig onterecht imo, maar soit. Lewis heeft het recht gezet.

    Eigenlijk een heel domme actie van Max. Hij was verslagen. Geef je gewonnen op dat moment en probeer later opnieuw om P1 over te nemen. En lukt dat niet, dan heb je de punten voor P2. Nu heeft hij niks. Dom. Heel dom.
    En wat een zielige reactie van Horner. Hij vindt het niet kunnen dat je in Copse probeert om je langs je voorligger te zetten. Wil hij dat ze nu al gaan beslissen waar je wel en waar je niet mag inhalen ? Het waanzinnigste vind ik nog altijd Webber die op de Radillion buitenom Alonso ging. Ook maar verbieden dan want dat is nu ook niet direct de veiligste plaats om iemand in te halen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #69
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    De reactie van Horner vind ik ook wat overdreven.
    Was het niet in 2014, toen Alonso buitenom ging in Copse om iemand in te halen. Prachtig om te zien toen. (al kan ik mis zijn wat het jaar betreft). En ik denk dat het ook in 2014 was toen Vettel (in jawel.... een Red Bull) binnendoor ging in Copse en zo voorbij Alonso ging? Misschien moet iemand hem daar eens aan herinneren.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #70
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    https://nl.motorsport.com/f1/news/wa...appen/6633292/

    Waarom werd Hamilton bestraft ? Deze passage : "Toen auto 33 de bocht instuurde, onweek auto 44 het contact niet"

    Dit is toch te idioot voor woorden. Hamilton zat waar hij mocht zitten. Hij gaf ruimte aan Max aan de buitenkant. Ook binnenkant was er nog wat ruimte maar het was niet zo dat hij Max van het circuit duwde. Neen, het was Max die instuurde. Het was Max die tegen Lewis op reed. Dit omdat Lewis niet probeerde om Max te ontwijken.

    .


    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. Nieuws en geruchten 2021
    By Sjeik1981 in forum Rally binnenland
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 19 June 2021, 21:26
  2. [Prono] Artic Finland Rally 2021
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 28 February 2021, 19:12
  3. [Prono] Rally Monte-Carlo 2021
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 24 January 2021, 19:42

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •