Pagina 13 van 15 EersteEerste ... 31112131415 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 150

Discussie: F1 2022

  1. #121
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Amai... als da geen slaapverwekkende vertoning was ...
    Ik had nog gehoopt dat de Red Bulls nog binnen moesten voor een 2de pitstop. Niet dus. RB had de juiste strategie. En daarmee is alles gezegd wat moet gezegd worden over deze race.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #122
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 November 2022
    Berichten
    10

    Standaard


  3. #123
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 November 2022
    Berichten
    10

    Standaard


  4. #124
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Over die laatste foto zal nog veel geschreven worden denk ik...
    Over het algemeen vind ik niet dat Max hier een straf verdiende, maar ik vind wel dat hem het merendeel van de fout treft. Hamilton gaat inderdaad naar binnen, maar er was nog net dat beetje plaats. Max zijn reactie van "Waar verwachten ze dan dat ik naar toe ga ?" klopt wel ergens, maar Max heeft wel zichzelf in de positie gezet dat hij geen kant meer uit kon.
    Max heeft zo een beetje de stijl van Senna. Ik parkeer mijn auto daar en het is aan jou om mij te ontwijken. Het is dat of tegen mij op rijden. Het merendeel van de piloten heeft precies schrik van Max, net als indertijd het merendeel van de piloten schrik had van Senna. Gelukkig is Lewis niet van dat type. Hij neemt gewoon zijn bocht, net zoals Max altijd doet, en het is dan maar aan Max om hem te ontwijken.
    Persoonlijk zie ik dit meer als een racing incident. Twee veel te grote ego's die van geen wijken weten. Een straf was echt niet nodig geweest. Maar wel leuk dat er eens iemand is die weigert om opzij te springen voor Max.

    Wel grappig dat Max daar op het einde zat te jammeren dat de safety car te lang duurde. Hij was blijkbaar vergeten dat de gedubbelden zich eerst moeten ontdubbelen. Na Abu Dhabi vorig jaar snap ik wel ergens dat Max daar niet aan gedacht had

    Leuke race. Mooie overwinning voor Russell. Verdiend denk ik wel. Mooie race van Alonso en Vettel ook trouwens. Nogal vreemd dat ze bij Ferrari hun wagens niet lieten wisselen van positie, al snap ik wel ergens dat Sainz niet stond te springen om podiumplaats weg te geven. Waarom Max weigerde om P6 op te geven vind ik dan weer wel heel vreemd. Ik denk dat hij vorig jaar redelijk wat te danken heeft gehad aan Checo. Hij had best iets terug kunnen doen. P6 inwisselen voor P7 is nu niet direct het einde van de wereld denk ik.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #125
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Over dat incident :
    Max had volgens mij wel een optie : De rem. Hij had de mogelijkheid om niet als een blinde in dat gat te duiken. Maar Max is inderdaad zoals Senna, het is mijn plaats en je moet maar uit de kanten gaan voor mij. Mooi dat Hamilton zich daar niet aan stoort.

    Maar wel de mooiste race van het seizoen tot nu toe (en ik twijfel of Abu Dhabi dit nog gaat overtreffen). Het circuit leent er zich ook toe. Het bied inhaalmogelijkheden.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  6. #126
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Ik weet niet of Max zich daar nog uit had kunnen redden met zijn rem. Ik denk dat de kans op een lock up groot geweest zou zijn en dan schuif je rechtdoor over je voorwielen. Dan zou er ook contact geweest zijn. Soit... Max heeft een straf gehad, onverdiend imo, maar uiteindelijk heeft hij geen straf gehad want door die SC op het einde heeft hij die 5 sec gewoon terug goed kunnen maken.
    Maar zoals je zelf al zegt, leuk dat er iemand is die weigert om aan de kant te gaan en het Max duidelijk maakt dat hij niet de enige op het circuit is.

    Brazilië is trouwens altijd 1 van mijn favoriete races. Interlagos is gewoon een heerlijk circuit.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #127
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    De uitleg van de stewards is dat Verstappen heel laat remde in R1 en daardoor ook teveel snelheid meenam naar T2. Zelfs al zou Hamilton genoeg ruimte gelaten hebben, dan zou hij nog niet op een normale manier door die bocht kunnen gaan.

    Ricciardo krijgt volgend weekend ook nog 3 plaatsen aan zijn broek op de grid wegens het contact met Magnussen.
    En Gasly komt er goedkoop vanaf met een 5 seconden penalty wegens te snel in de pits. Want hij krijgt er geen penalty punten bovenop.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  8. #128
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    De uitleg van de stewards is dat Verstappen heel laat remde in R1 en daardoor ook teveel snelheid meenam naar T2. Zelfs al zou Hamilton genoeg ruimte gelaten hebben, dan zou hij nog niet op een normale manier door die bocht kunnen gaan.
    Zo is Max zijn rijstijl al jaren hé. Zowel bij aanvallen als bij verdedigen. Gewoon op een abnormaal late manier remmen, en zijn wagen ergens parkeren en verwachten dat de tegenstander hem wel zal ontwijken. Zijn reactie op de botsing was eigenlijk het meest tenenkrullend. "Ik voelde direct dat Lewis me geen plaats wou laten dus reden we maar tegen elkaar op". Evenveel gezegd als dat hij voor express tegen Lewis is opgereden. En eigenlijk is dit zelfs niet de eerste keer dat hij dat zegt. Was het in Monza vorig jaar dat hij zei : 'That is what happens when you don't leave me space" ? Hij verwacht dus gewoon dat de tegenstand alles doet om hem te ontwijken. Ik snap dat wel, maar hoeveel moeite doet hij zelf ? Hoeveel plaats liet hij Russell in de sprint race afgelopen weekend ? Ook niet veel denk ik.

    Soit... ik vind nog steeds dat een straf niet nodig was. Max heeft zichzelf gestraft en Lewis schiet er geen meter mee op dat Max 5 sec straf gekregen heeft. Ik vind nu ook niet direct dat Lewis helemaal vrijuit gaat in die botsing. Kan het niet gewoon 50/50 zijn ? Een racing incident ? Blijkbaar moet er steeds een schuldige zijn. Dat vind ik vreemd.

    Scott Mitchell van "The race" heeft een heel mooie video gemaakt over deze crash


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ricciardo krijgt volgend weekend ook nog 3 plaatsen aan zijn broek op de grid wegens het contact met Magnussen.
    Dat was ook wel een knullig incident ook hé....
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #129
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Zijn reactie op de botsing was eigenlijk het meest tenenkrullend. "Ik voelde direct dat Lewis me geen plaats wou laten dus reden we maar tegen elkaar op".
    Dan vind ik nog dat je het belangrijkste uit de zin weg laat.

    "At the end of the day, we were too slow anyway"

    Klinkt zowat als : als mijn auto snel genoeg was om te winnen had ik wel gelost... Nu heb ik hem er maar voor expres afgereden.

  10. #130
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Mja... inderdaad. Daar had ik eerlijk gezegd nog niet over nagedacht.
    Spijtig eigenlijk. Zo een briljant piloot, zo een nul als persoon. Dat met Checo is gewoon schandalig. Na alles wat Checo voor hem gedaan heeft. Op PlanetF1 staan 8 momenten wanneer Checo de perfecte teamgenoot was. Nu moet Max 1 keer ook eens een positie opgeven, een 6de dan nog nota bene, en dat is te veel gevraagd. Ronduit zielig.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. [Prono] Rallye Automobile Monte-Carlo 2022
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 27 February 2022, 18:31
  2. DAKAR Rally 2022
    By rallymitchel in forum Rally buitenland
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 26 December 2021, 09:21

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •