Pagina 6 van 11 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 102

Discussie: F1 2023

  1. #51
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Het eerste driekwart van de race kun je gerust overslaan. Geen bal aan. Ik heb ook niet alles gezien, mijn ogen zijn een paar keer toegevallen....
    De race kwam pas echt tot leven na de VSC in ronde 44.

    Ongelofelijk hoe die Mercedes in de race pas echt wakker wordt, dan pas een echte racemachine wordt.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  2. #52
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    GP Japan en blijkbaar is Max terug. De conspiracy theories over de flex vleugels worden hiermee direct de kop ingedrukt. Blijkbaar was het dan toch dus gewoon het circuit dat de wagen niet lag. In een video van "The Race" wordt heel duidelijk uitgelegd wat precies het probleem was.

    Niet te geloven dat net dat ene circuit zo een impact kan hebben op de Red Bull.

    Hopelijk wordt het toch nog een mooie race. Suzuka is in elk geval een prachtig circuit.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #53
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Tja, met de vingers in de neus 20 seconden voor op al de rest.
    In Qatar is de titel op zaterdag zo goed als zeker. 5e in de sprint en hij is voor de 3e keer kapoen, ongeacht het resultaat van Perez. Als Perez 2e wordt, dan is 6e voldoende en als Perez pas 3e wordt dan volstaat P7. En als Perez slechter doet dan P3, dan is Max sowieso kapoen, ongeacht zijn eigen resultaat.

    Over Perez gesproken.... wat spookt die uit? Dat is nu al de 2e race op rij dat hij iemand in een T-bone neemt. En dat was niet zijn enige incident. Hoeveel voorvleugels heeft hij gehad? 3?

    Hij krijgt wel terecht een penalty voor die aanrijding maar moet dan met schade opgeven. En dan lappen ze die wagen min of meer op om er dan nog 2 rondjes mee rond te toeren en daar dan ook nog een pitstop tussen lassen om die penalty te nemen.
    Een penalty die er feitelijk geen meer is, om een grid penalty in Qatar te vermijden. Dat is in mijn ogen een aanrijding veroorzaken en er zonder straf mee wegkomen. Nu niet bepaald wat ik sportief of fair zou noemen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #54
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Tja, met de vingers in de neus 20 seconden voor op al de rest.
    In Qatar is de titel op zaterdag zo goed als zeker.
    Mja.. was te verwachten dat hij superieur ging zijn. Ik heb altijd gezegd dat, van het moment ze beginnen te rijden met de ground effect cars, Max onverslaanbaar zal zijn. Logisch. Max is waarschijnlijk de beste piloot van het veld, Adrian is zonder twijfel de beste designer, Red Bull is het beste team (zowel de strategen als de monteurs) en Max is nog jong. Die heeft minder problemen om zich aan te passen aan de nieuwe wagens. Iemand als Hamilton die al jaren in de F1 zit zal het daar volgens mij veel moeilijker mee hebben.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Over Perez gesproken.... wat spookt die uit?
    Perez is volgens mij ver over zijn kunnen aan het rijden. Uit frustratie dat hij zo ver achter Max staat. Maar ik blijf het moeilijk hebben met geloven dat het verschil zo groot is. Ik vind het heel frappant dat Perez geen grond meer raakt sinds hij er 1 keer in geslaagd is om Max te verslaan en direct hardop begon te dromen van de wereldtitel. De races er na raakte Perez met moeite voorbij Q1. Ik vind dat heel vreemd.
    Ik weet ook dat Max beter is dan Perez, maar volgens mij is hier veel meer aan de hand. Ik kan maar heel moeilijk geloven dat het verschil zo groot is. Met andere woorden, ik kan maar heel moeilijk geloven dat Perez gelijk materiaal krijgt. Op zich is daar niks mis mee hé. Ik heb er geen probleem mee dat een bepaald team 1 bepaalde piloot voor trekt. Maar ik ben wel van mening dat dat team daar dan ook voor moet uitkomen ook. Anders schaadt dat team de naam van de piloot die benadeeld wordt.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #55
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Gelukkig dat good old Fenand nog altijd aan de start staat. Hij maakt de races tenminste nog de moeite waard om te bekijken. Wat een gevecht met Perez.

    Verder ben ik blij dat Ocon eindelijk eens door de mand valt. Al van dat hij in de F1 zit vraag ik me af was ze in godsnaam in die kerel zien. In het begin werd hij dan ook nog eens de hand boven het hoofd gehouden door Mercedes. Heb me altijd afgevraagd waarom. Dit seizoen is toch wel al heel duidelijk geworden dat Gasly wel een niveautje hoger staat dan Ocon.

    Ook wil ik nog even kwijt dat ik begin af te vragen wat Russells probleem feitelijk is. Wat een gezeur was dat vandaag over "teamwork" zeg. Had hij nu echt verwacht dat, indien hij een paar rondjes braaf zou volgen en niet zo aanvallen dat Hamilton hem na een tijdje wel voorbij zou laten ? To return the favour ? Die kerel droomt hardop geloof ik.

    Als laatste wil ik nog zeggen dat ik bij Max meer en meer een Senna gevoel krijg. Niet alleen qua talent, maar ook hoe de andere piloten op hem reageren op het circuit. Ze gaan gewoon aan de kant. Bijna alsof ze in hun broek schijten als Max er aan komt.
    Denk eens terug aan de start op Cota. Gezien hoe Max zijn positie verdedigde ? Die reed Leclerc bijna de muur in. De race er na moest Max achter die 2 Ferrari's vertrekken en die idioten laten Max gewoon tussen hun 2 door rijden en als eerste T1 in gaan. Bij de sprintrace gisteren in Brazilië had ik de indruk dat Norris naar links uitweek om Max maar ruimte genoeg te geven om hem in te halen. De start vandaag gezien ? Max dook direct naar binnen. Pas toen hij zag dat Norris er niet aan kwam ging hij terug naar de ideale racelijn. Als Senna er aan kwam konden de anderen ook niet snel genoeg zijn om ruimte te maken voor Senna. Bij Max gebeurt nu momenteel net hetzelfde.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #56
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Wat Fons'ke gisteren liet zien was gewoon geweldig. Wat heb ik daar van genoten. Blijven vechten tot de laatste ronde en dan zijn positie terugpakken.

    Klopt wat je zegt over Max. Ik vind dat de anderen wel zeer gemakkelijk aan de gaan voor hem. Te gemakkelijk soms.
    En ik weet niet goed wat ik van de andere teams moe denken. McLaren - Norris toch - was gisteren uitstekend bezig. En de achterstand was na een volledige race (zonder een SC of VSC) 'slechts' 8 seconden. Ligt dat nu aan het feit dat de anderen dichter komen of heeft Max ingehouden?

    Beetje vreemd eigenlijk (hoewel leuk voor het kampioenschap) dat de vorm tussen de andere teams blijft wisselen van circuit naar circuit en dat Red Bull overal gewoon sterk is.

    En wat die Sprints betreft, ik ben er na 3 jaar nog steeds geen echte grote fan van. Het blijft een format dat ons (of toch mij) door de strot geduwd is. Dat ze dit jaar dus al aangepast hebben en dat ze volgend jaar wellicht weer gaan aanpassen. (Wellicht Sprint Shooutout op vrijdag, Sprint op zaterdagvoormiddag en kwalificatie weer gewoon op zaterdag namiddag zoals in een normaal weekend).
    Me dunkt als je er zoveel moet aan aanpassen dat het toch nog niet op punt staat.... En wat me er het meeste van al aan stoort zijn de commentaren vanaf de eerste sprint race. Vooraf was gezegd dat ze het minstens 3 races gingen proberen vooraleer ze gingen evalueren. En na de allereerste sprint (in 2021) waren de commentaren (van de uitvinders van het format - oa Ross Brawn) immens lovend en spraken ze al van een gigantisch succes.....
    Persoonlijk vind ik er niet zoveel aan. Veel liever heb ik een gewoon weekend. Vrije trainingen (welke ik meestal niet bekijk), kwalificatie en race. Veel minder gecompliceerd. Wat mij betreft mogen ze het gewoon afschaffen.
    Ik vind het huidige format zelfs een beetje belachelijk. Voor de sprint houden ze een kwalificatie van 45 minuten. En de Sprint zelf duurt zo'n goed half uur.... Is dat niet een beetje belachelijk als de kwalificatie langer duurt dan de race zelf?
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  7. #57
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Klopt wat je zegt over Max. Ik vind dat de anderen wel zeer gemakkelijk aan de gaan voor hem. Te gemakkelijk soms.
    Ik snap wel dat ze het doen hoor. Ze zullen toch wel weten dat Max uiteindelijk hu toch zal inhalen. Beter hem direct voorbij laten en de banden managen om zo proberen de 2de plaats veilig te stellen. Maar ik vind het toch spijtig.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ligt dat nu aan het feit dat de anderen dichter komen of heeft Max ingehouden?
    Ik denk vooral het tweede. Eens raceday is Max gewoon aan't cruisen. Niemand legt hem een duimbreed in de weg en Max zijn wagen is meer dan goed genoeg zodat hij nooit voluit moet gaan. Er is toch een race geweest waar heel veel mensen penaltys hebben gekregen omdat ze hun niet hadden gehouden aan de track limits. Achteraf bleek dat er 1 persoon was die niet 1 keer gezondigd had aan die regel en dat was, jawel, Max. De Verstappen fanboys zitten dan natuurlijk direct te roepen dat dat het bewijs is dat Max gewoon de beste piloot is, maar voor mij is het eerder een bewijs dat Max gewoon niet voluit moet gaan. Dat hij de hele tijd zit te cruisen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    En wat die Sprints betreft, ik ben er na 3 jaar nog steeds geen echte grote fan van. Het blijft een format dat ons (of toch mij) door de strot geduwd is. Dat ze dit jaar dus al aangepast hebben en dat ze volgend jaar wellicht weer gaan aanpassen. (Wellicht Sprint Shooutout op vrijdag, Sprint op zaterdagvoormiddag en kwalificatie weer gewoon op zaterdag namiddag zoals in een normaal weekend).
    Me dunkt als je er zoveel moet aan aanpassen dat het toch nog niet op punt staat.... En wat me er het meeste van al aan stoort zijn de commentaren vanaf de eerste sprint race. Vooraf was gezegd dat ze het minstens 3 races gingen proberen vooraleer ze gingen evalueren. En na de allereerste sprint (in 2021) waren de commentaren (van de uitvinders van het format - oa Ross Brawn) immens lovend en spraken ze al van een gigantisch succes.....
    Persoonlijk vind ik er niet zoveel aan. Veel liever heb ik een gewoon weekend. Vrije trainingen (welke ik meestal niet bekijk), kwalificatie en race. Veel minder gecompliceerd. Wat mij betreft mogen ze het gewoon afschaffen.
    Ik vind het huidige format zelfs een beetje belachelijk. Voor de sprint houden ze een kwalificatie van 45 minuten. En de Sprint zelf duurt zo'n goed half uur.... Is dat niet een beetje belachelijk als de kwalificatie langer duurt dan de race zelf?
    Ik heb zo een beetje de indruk dat alle "oude" F1 fans compleet tegen dat sprint weekend zijn. Maar de F1 bonzen proberen natuurlijk vanalles uit te vinden om nieuwe fans aan te trekken. Ze nemen blijkbaar gewoon het risico om de oude garde fans te verliezen. En het is logisch dat er altijd insiders zijn die zitten te roepen dat het geweldig is. Ze zullen wel moeten van het F1 management. Naar het schijnt zou Button afgelopen weekend ook iets getweet hebben over die immens spannende sprint race. Maar dat is gewoon het circuit. Brazilië levert 9 van de 10 keer een prachtige race op.
    Wat mij vooral stoort is dat de sprint verraadt hoe de race pace van de wagens is. Normaal zie je dat pas op zondag, bij de race. Nu zie je al in de sprint race welke wagen niet vooruit te branden is, welke wagen veel te veel vergt van de banden, enz. Van mij mogen ze ook direct afschaffen. Mij zegt het helelmaal niks.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #58
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Pffft. Las Vegas......
    Een mooie show, dat moet ik ze nageven. Alleen, ik ben er niet zo in geïnteresseerd.....

    Want het racen was een ferme farce. Wat een blamage.
    Eerst die deksels die loskomen, wat niet zou mogen. Dan een urenlange reparatie zonder uitleg of enige mededeling. Om dan uiteindelijk alsnog FP2 te laten doorgaan. Om half drie 's nachts weliswaar
    En zonder publiek. Want de shift van het security personeel was een uur eerder afgelopen en dus moest iedereen die op de tribune zat ook naar huis.....

    Ik noem het een afgang.
    Hopelijk maakt de race nog wat goed. Al begin ik er wel voor te vrezen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #59
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Wat een blammage voor F1. En opnieuw kan ik herhalen wat ik in mijn vorige post zei. De "oude" F1 fan wordt compleet genegeerd. Alles om nieuwe fans aan te trekken. Maar deze keer hebben ze zich ferm in hun voet geschoten. ze hebben de populariteit volledig overschat. Kaartjes worden verkocht aan 20% van de origenele verkoopprijs omdat er gewoon geen kat komt kijken. En dan zijn er toch lokale fans van het eerste uur, die 400 dollar neertellen voor een vrijdagticketje (omdat ze zich niet meer kunnen veroorloven) en die zien 8 minuten lang F1. Zitten dan uren en uren te wachten om dan uiteindelijk door de politie verwijderd te worden omdat ze aan het "trespassen" zijn. Om dan, wanneer ze buiten zijn, te horen hoe de F1 wagens gestart worden en het circuit oprijden. Dit kan je toch echt niet goedpraten hé. Nu lees ik net dat de fans die zo een eendagsticket gekocht hebben een voucher krijgen van 200 dollar om F1 merchandise te kopen. Ik zou nog niet willen. Wat heb je daar voor ? Een jas ? Waar F1 natuurlijk opnieuw op chast. Elke keer als ik die jas zie zou ik een serieuze wrange smaak in mijn mond krijgen. Ik dacht dat we na Indianapolis 2005 alles gezien hadden. Niet dus...

    Ik hoor fans uit Las Vegas vertellen dat het goedkoper is om een vliegtuigticket te kopen, naar Budapest te vliegen, F1 te kijken en terug thuis te vliegen dan om naar een F1 race te gaan kijken die op wandelafstand is. Dat kan toch gewoonweg niet. Dat is toch te absurd voor woorden.

    En laat me niet beginnen over de 10 place grid penalty van Sainz. Ze vinden het heel erg voor Sainz. Ze hebben 3 uur zitten zoeken naar een loophole in het reglement om Sainz zijn straf toch kwijt te kunnen schelden maar geen gevonden. Dus met spijt in het hart moeten ze hem toch straffen. Wat een BS. In Abu Dhabi 2021 hadden ze niet lang moeten zoeken naar een loophole in het reglement. Toen was de uitleg dat de race stewart boven het reglement stond en naar eigen goeddunken de regels mocht aanpassen. F1 is echt hoe langer hoe meer een farce aan het worden. Met racen heeft dit nog heel weinig te maken. Absoluut geen fan van Max, maar hij slaag wel de nagel op de kop. Ik vraag me af wat er met Toto, Lewis en George scheelt. Proberen zij, door zo positief te zijn over deze shitshow, in een goed boekje te komen bij de FIA en Liberty Media ? Ik zou niet weten waarom ze anders zo pro deze race zijn.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #60
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Vanuit sportief standpunt was deze race echt fantastisch. Heel beter dan ik had verwacht.
    Er werd heel veel ingehaald, en ook terug ingehaald. Fantastisch om te zien, een zeer hoogstaande race waar ik nu eens van start tot finish ben bij wakker gebleven.
    Vrij incidentloos ook, deze race. Enkel Lando die in het begin van de race tamelijk zwaar crasht maar voor de rest geen zware ongevallen of incidenten.
    Maar Max heeft het niet cadeau gekregen. Hij had het veel moeilijker dan verwacht. En dan kan hij wel een beetje agressief worden, getuige de aanrijding met Russell. Waarmee hij heel goed wegkomt naar mijn mening. Een race incident had ik nog kunnen accepteren maar een straf voor Russell? Waar slaat dat op? Max zat nog niet eens met zijn 4 wielen naast Russell toen ze elkaar raakten. En dan krijgt Russell straf? Het is eerder Verstappen die te agressief is. Al had ik dus wel kunnen leven met een race incident.

    En dan in de eerste bocht, gewoon Leclerc van de baan rijden en er voorbijgaan, zelf ook volledig buiten de baan. En dan zijn reactie gehoord nadat hij van de penalty hoorde? Gewoon er efkes mee lachen. "Oke, ik trek wel een gat van 5 seconden, doe ze de groeten....". Djeezes. Hoe arrogant kun je zijn. Gelukkig maar dat hij geen gat kon trekken.

    Sportief gezien een heel hoogstaande race.
    Extra sportief ben ik niet onder de indruk. Niet van het circuit en niet van de show. Veel van de Strip en Las Vegas kun je niet zien want het is 1 lange betonmuur. Daarvoor moeten ze dus geen halve stad afsluiten, toch niet voor mij. Al die show errond is ook totaal niet aan mij besteed.
    Een beetje belachelijk zelfs hoe ze voor de interviews eerst naar de fonteinen van het Bellagio rijden, waar je dan vervolgens niet veel van kun zien omdat er zo'n show geval F1 in de weg hangt. En dan terug naar de pits voor de podium ceremonie....
    Ahum.... podium. Al die miljoenen voor een nieuw (en prachtig) pitgebouw en dan hebben ze geen permanent podium voorzien..... Dan doen ze dat op 3 tegen elkaar geschoven 'remorkskes'. Een beetje belachelijk naar mijn mening.

    Maar ik moet eerlijk zijn, sportief gezien durf ik zeggen dat het de beste race van het seizoen was. (tot nu toe dan, er is er nog steeds 1 te gaan).
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. [Prono] Rally Sweden 2023
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 12 February 2023, 20:09
  2. Rally Monte Carlo 2023 | Video & Photo
    By Matti in forum Rally buitenland
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 24 January 2023, 19:37
  3. [Prono] Rallye Automobile Monte Carlo 2023
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 23 January 2023, 19:59

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •