Pagina 3 van 99 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 985

Discussie: Rally discussies en kommentaren.

  1. #21
    Senior Member Renaat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 May 2007
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    1.040

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bousse Bekijk bericht
    Een S2000+ vind ik geen slecht idee, terug meer constructeurs en meer spanning. Ook veel meer kans voor jonge beloften.
    Spanning of niet, ik vind toch wel dat S2000 op bepaalde vlakken niet snel genoeg is of power tekort komt. In bepaalde bochten staan die precies stil en dat heb je toch minder bij WRC's (natuurlijk te zien wie er mee rijdt ). Hopelijk is dat iets waar men aan zal werken bij de S2000+, de snelheid bij het uitkomen van een bocht.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brother John Bekijk bericht
    Ik vrees dat S2000+ toch weer te duur word voor de prive teams en dan zijn het weer de fabrieksteams die met de prijzen gaan lopen!
    Natuurlijk zal dat weer zo zijn. En tot spijt van wie het benijd maar bepaalde piloten kunnen nu gewoon aan een stuur draaien. Het is dan ook niet zeker dat priveteams interesse gaan hebben in een Super2000+, mensen die gewoon voor de het plezier blijven rijden zouden wel eens weg kunnen blijven uit het "WRC" en meer gaan kiezen voor regionale/nationale wedstrijden met hun WRC ofzo...

  2. #22
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renaat Bekijk bericht
    Spanning of niet, ik vind toch wel dat S2000 op bepaalde vlakken niet snel genoeg is of power tekort komt. In bepaalde bochten staan die precies stil en dat heb je toch minder bij WRC's (natuurlijk te zien wie er mee rijdt ). Hopelijk is dat iets waar men aan zal werken bij de S2000+, de snelheid bij het uitkomen van een bocht.
    Dat is net het hele opzet van de S2000+ he. De bochtensnelheid van een S2000 is hoog genoeg, maar ze missen koppel waardoor ze na een korte situatie niet vooruit schieten (zoals WRC's en Groep A's dat wel doen.). Door aan de S2000 een turbo te koppelen (allicht in combinatie met een motor met een minder hoogtoerig karakter) moet dat probleem grotendeels van de baan zijn. Niet alleen een berg meer koppel, maar ook het vermogen kan gemakkelijk 40-50pk stijgen. Dit komt dan ook weer een hogere topsnelheid ten goede.

    Zoals ik al eerder gesteld heb, kunnen constructeurs die zowel een S2000 als S2000+ op de markt brengen, de ontwikkelingskost van beide modellen over meer wagens spreiden waardoor de kosten kunnen gedrukt worden. (Ik zeg bewust "kunnen" i.p.v. "zullen")

  3. #23
    Senior Member Renaat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 May 2007
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    1.040

    Standaard

    Het is waar dat je dit al enkele malen hebt uitgelegd, maar was het vergeten. Waarvoor mijn excuses.

  4. #24
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Ik vind het tof dat er zoveel S2000's gebouwd worden en dat toont toch aan dat het vrij eenvoudig is voor een constructeur om dit even uit te besteden. Wellicht halen ze het niveau niet van de 207 of de Punto, maar dat is niet zo erg. Belangrijk is dat er wat varieteit is!

    Hopelijk houden ze de S2000+ wat het bedoelt was: een bolt-on kit zodat een team met een S2000 die nationaal sterk rijdt een kit kan gaan huren en hiermee een WK rally afleggen. Zou het niet knap zijn moest bv Princen die het BK in een Megane S2000 om de titel strijdt, een kit kan gaan huren en er even het WK in Duitsland kan gaan rijden? Ik peis dat er velen nogal wat ogen zouden opentrekken.

    Dat is mijn gedacht, maar hoort niet echt thuis in zo een vreemde topic. Zouden beter een topic starten over toekomst WRC of toekomstige wagens WRC.
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  5. #25
    rally-image.be tommeke_B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    2.749

    Standaard

    Een kit ? Tis niet een turbo'ke da ge er op monteert hé Totaal andere wagen, zou meer spoilers enz. hebben ook.

  6. #26
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommeke_B Bekijk bericht
    Een kit ? Tis niet een turbo'ke da ge er op monteert hé Totaal andere wagen, zou meer spoilers enz. hebben ook.
    Voor zover ik weet is dat wel het concept. Ze moeten het bij de homologatie in slechts 2 uren kunnen ombouwen. Motor zonder turbo vervangen door motor met turbo. Misschien ook de transmissie vervangen? Of dat technisch allemaal mogelijk is weet ik niet, maar het lijkt wel een interessant concept.
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Dat wil ik wel eens zien op gebied van betrouwbaarheid
    Ik begrijp niet waarom dat men niet gewoon de huidige wrc's een beetje aanpast als het te snel of te duur is.Een volledig nieuwe wagen bouwen,want indien die s2000+ wagens er komen zullen die niet gewoon op basis van een s2000 ontwikkeld worden,kost stukken meer.

  8. #28
    Senior Member quattro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2008
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Dan hebde ne WRC 2000cc zeker?nen s2000 280pk nu+nen turbo=...pk

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattro Bekijk bericht
    Dan hebde ne WRC 2000cc zeker?nen s2000 280pk nu+nen turbo=...pk
    Zoveel als nu

  10. #30
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeDi Bekijk bericht
    Dat wil ik wel eens zien op gebied van betrouwbaarheid
    Ik begrijp niet waarom dat men niet gewoon de huidige wrc's een beetje aanpast als het te snel of te duur is.Een volledig nieuwe wagen bouwen,want indien die s2000+ wagens er komen zullen die niet gewoon op basis van een s2000 ontwikkeld worden,kost stukken meer.
    Qua betrouwbaarheid, tja, dat valt af te wachten.

    De reden waarom niet op basis van huidige WRC's gewerkt wordt lijkt me niet zo moeilijk. Op deze manier bouwt een constructeur niet alleen wagens voor het WRC, maar ook voor de nationale rally's. Anderzijds moet iedereen terug van 0 starten. Het heeft allemaal veel mee van de overgang van Gr B naar Gr A, dus heb ik er vrij goed oog op.
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 74
    Laatste bericht: 10 November 2007, 21:58

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •