Pagina 44 van 99 EersteEerste ... 3442434445465494 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 431 t/m 440 van 985

Discussie: Rally discussies en kommentaren.

  1. #431
    Senior Member FOCUSWRC's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    3.829

    Standaard Princen

    WRC's met iets meer of 300PK, kijk nu maar naar Ulster en de prestatie van het nooit doorgebroken talent dat Princen is. Beschikt hij over de laatste evoluties van Renault Sport, neen, ik denk van niet. Amuseert hij zich, daar ben ik van overtuigd.
    Al ben ik absoluut geen fan van voortrekkers, volgens mij ligt de toekomst toch daar. Eenvoudige wagens, die iedereen herkent en hoewel ook duur toch betaalbaar voor zover je niet elk jaar alle nieuwe evoluties wenst.

    Swat, we zien wel hoe het in de toekomst uitdraait!

  2. #432
    RallyOnline.Be 555's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Landen
    Berichten
    341

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FOCUSWRC Bekijk bericht
    WRC's met iets meer of 300PK, kijk nu maar naar Ulster en de prestatie van het nooit doorgebroken talent dat Princen is. Beschikt hij over de laatste evoluties van Renault Sport, neen, ik denk van niet. Amuseert hij zich, daar ben ik van overtuigd.
    Al ben ik absoluut geen fan van voortrekkers, volgens mij ligt de toekomst toch daar. Eenvoudige wagens, die iedereen herkent en hoewel ook duur toch betaalbaar voor zover je niet elk jaar alle nieuwe evoluties wenst.

    Swat, we zien wel hoe het in de toekomst uitdraait!
    Kris zijn Clio heeft wel alle evoluties die beschikbaar zijn voor klanten, een full spec. 2009 dus. Als je rijdt onder de vlag van Renault Sport (lees: met een officiële wagen ingezet door Renault Sport), zoals Kris enkele wedstrijden heeft kunnen rijden, waaronder Ieper, is het natuurlijk een hele andere koek. Nu naar San Remo waar het een pak moeilijker zal zijn tegen de lokale rijders.
    Laatst gewijzigd door 555; 22 August 2009 om 21:10

  3. #433
    Senior Member david's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 March 2007
    Locatie
    poperinge
    Berichten
    2.319

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 555 Bekijk bericht
    Kris zijn Clio heeft wel alle evoluties die beschikbaar zijn voor klanten, een full spec. 2009 dus. Als je rijdt onder de vlag van Renault Sport (lees: met een officiële wagen ingezet door Renault Sport), zoals Kris enkele wedstrijden heeft kunnen rijden, waaronder Ieper, is het natuurlijk een hele andere koek. Nu naar San Remo waar het een pak moeilijker zal zijn tegen de lokale rijders.


    mss een pak moeilijker maar de kans op succes is toch niet klein
    kris is een miskende topper

  4. #434
    Member
    Geregistreerd
    21 March 2007
    Locatie
    Westmeerbeek
    Berichten
    77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattro Bekijk bericht
    Die 300 pk grens daar is nooit veel van in huis gekomen..

    Zou de pk's van ne WRC is willen weten of ene me WRC mekaniek in??

    Wie de pk's weet mag ze er is opzetten..

    Al die me ne 34mm bride,ne 32mm bride en zonder..
    WRC
    GR.A
    GR.N
    S2000
    M klasse

    +ene dat in de VAS rond rijd(niet gehomoligeerde)bv:nen EVO 3 als Piet Van Hoof of die van Van Craenenbroeck..

    Laat maar komen.
    Ik heb ooit de gegevens eens gezien van een Scoda Octavia WRC van 1999 op de testbank en deze gaf (met restrictor) 385pk.

    Hier spreken we dan van een SCODA, in 1999. Nu moet er wel rekening met gehouden worden dat de motors van de nieuwe WRC's voor meerdere wedstrijden moeten kunnen dienen en het vermogen is toegeschoefd. Pieter Tsjoen heeft ook gezegd dat de Corolla WRC krachtiger was dan de Focus WRC.

  5. #435
    Member
    Geregistreerd
    21 March 2007
    Locatie
    Westmeerbeek
    Berichten
    77

    Standaard

    Mijn gedacht is, als men wagens wilt met veel vermogen en "budget"-vriendelijk:

    Dan is de A8-klasse met uitsluiting van WRC toch de beste keuze? M.a.w. een Groep N met een 34mm restrictor en enkele andere aanpassingen (airbox, etc...). dan kan er gemakkelijk nog eens 100.000 Eur van de kostprijs van een S2000 gehaald worden en dit hoeft niet veel meer te kosten dan een Full Gr.N!
    Veel koppel in de korte situatie's (schuivers), hoge snelheden (+200km/h mogelijk terwijl S2000 stopt op 175km/uur) in de snelle situatie's en minder kostelijke revisie's (dogbox i.p.v. sequentiëel, minder hoge toeren, goedkopere onderdelen, aangezien we hier over gr.N spreken als basis). +bijkomend voordeel is dat de constructeurs hiervoor een minimum aantal modellen moet uitbrengen. Welkom Focus RS 4x4, C4 Turbo 4x4, etc...

    Ben benieuwd wat jullie gedacht hiervan is?

  6. #436
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trichtk Bekijk bericht
    +bijkomend voordeel is dat de constructeurs hiervoor een minimum aantal modellen moet uitbrengen. Welkom Focus RS 4x4, C4 Turbo 4x4, etc...
    Ik vind uw principe goed. Alleen wat jij een bijkomend voordeel noemt, is een super groot nadeel. Je verplicht een constructeur van een 4x4 in serie te bouwen voor het grote publiek, alvorens deze ingezet kan worden in de rallysport. Dat blijkt een vrij grote drempel te zijn (niettegenstaande dat vroeger met lancia, ford, ... geen probleem was?).

    Daarom lijkt me het systeem zoals in Australië het was beter: laat een constructeur, of een rijke invoerder ervan, een kit bouwen en homologeren, zodat je een wagen analoog aan de actuele N4's kunt bouwen met die kit, eventueel met 'stock' onderdelen als de turbo, de transmissie, .... Geef de N4's wat meer vrijheid, zodat deze meekunnen met de 'kit' cars. S2000 benadert dit principe, met dat nadeel dat de kosten al ferm oplopen, jammer genoeg.
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  7. #437
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trichtk Bekijk bericht

    Hier spreken we dan van een SCODA,
    Dat is dan ook een unieke wagen

  8. #438
    Senior Member Wim's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    2.263

    Standaard

    HaCo, als er enkel N4-S2000 en de lagere klassen zouden zijn dan zou er meer dan waarschijnlijk maar 1 titelkandidaat zijn. Dat zou degene zijn die een volledig seizoen in een S2000 kan rijden. Daar zijn zoals o.a. Han zegt, ook veel evoluties en enkele ingenieurs voor nodig. Een seizoen met de Corolla WRC kost Melissa Debackere minder dan als ze een volledig seizoen S2000 zou rijden.

    Dan heb je nog enkele Evo piloten die waarschijnlijk alle wedstrijden kunnen rijden, maar met een Evo wordt je dan geen kampioen. Bijvoorbeeld in Bulgarije heeft Krum Donchev met zijn 207 S2000 9 wedstrijden op rij van het nationaal kampioenschap daar gewonnen. Dimitar Iliev, die met zijn Evo toch even veel talent heeft als Donchev, komt er helemaal niet meer aan te pas. Dat zijn meteen ook de enige twee die daar een volledig kampioenschap rijden. Spannend is dat toch totaal niet.

    Bijvoorbeeld Hubert Deferm, die toch een sympathiek iemand is en één van de beste gentlemen-drivers van ons landje, zou dan het BK volledig links laten liggen en uitsluitend in ASAF en misschien in enkele VAS rally's aantreden.

  9. #439
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Als ook S2000's te duur zijn om een degelijk kampioenschap te runnen, dan horen die ook niet thuis in ons BK. Ik ben eens benieuwd naar de eerste maatregel van de RACB om het competitieniveau in ons land te verhogen.

    En over die ingenieurs, dat wordt nogal gerelativeerd vind ik. Er is toch wel een groot verschil tussen een 'lokale' ingenieur en iemand die speciaal afkomt van M-Sport of ProDrive.

    Moest het allemaal zo betaalbaar zijn, dan waren er toch helemaal geen problemen om jonge piloten in een WRC te steken hier in België? Waarom zien we Duval, Casier, Princen, ... niet in een WRC voor de Belgische titel strijden? Waarom is dat weggelegd voor de 40-50+? Moet dat onze rallysport aantrekkelijk maken voor sponsors?
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  10. #440
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 July 2009
    Berichten
    170

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trichtk Bekijk bericht
    Mijn gedacht is, als men wagens wilt met veel vermogen en "budget"-vriendelijk:

    Dan is de A8-klasse met uitsluiting van WRC toch de beste keuze? M.a.w. een Groep N met een 34mm restrictor en enkele andere aanpassingen (airbox, etc...). dan kan er gemakkelijk nog eens 100.000 Eur van de kostprijs van een S2000 gehaald worden en dit hoeft niet veel meer te kosten dan een Full Gr.N!
    Veel koppel in de korte situatie's (schuivers), hoge snelheden (+200km/h mogelijk terwijl S2000 stopt op 175km/uur) in de snelle situatie's en minder kostelijke revisie's (dogbox i.p.v. sequentiëel, minder hoge toeren, goedkopere onderdelen, aangezien we hier over gr.N spreken als basis). +bijkomend voordeel is dat de constructeurs hiervoor een minimum aantal modellen moet uitbrengen. Welkom Focus RS 4x4, C4 Turbo 4x4, etc...

    Ben benieuwd wat jullie gedacht hiervan is?
    je beseft toch wel dat dan Van den heuvel met zijn evo de Grote Fabriekspiloten gaat verslaan!!! welk merk gaat nog meedoen als ze geklopt worden door een mitsubishi met een restrictor in van 34mm , die dan een stuk goedkoper is onderhoud? Dan wordt zelfs de evo 8 van cols in 2007 terug sneller dan de super 2000. Zonder grote merken, geen goede kampioenschappen. Zie je dan al ieper gereden worden met 70 lancers en 30 subaru's,
    spektakel en vooral jankende motoren.... prut prut prut
    Laatst gewijzigd door fifi; 23 August 2009 om 11:05

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 74
    Laatste bericht: 10 November 2007, 20:58

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •