Pagina 12 van 99 EersteEerste ... 210111213142262 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 985

Discussie: Rally discussies en kommentaren.

  1. #111
    Senior Member GioRallyReport's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 March 2007
    Berichten
    3.702

    Standaard

    Op asfalr geven ze misschien geen spektakel maar op onverhard
    Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, . but rather to skid in sideways, totally worn out,shouting..... . "holy crap, what a ride!"

    GioRallyReport


  2. #112
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brother John Bekijk bericht
    Als het trager gaat kan er zelfs meer spektakel zijn!!!
    De S2000 zit nu ongeveer aan een top van 170km en de wrc ´s over 200km maar die komen voorbij als een trein.
    Bij de S2000 zie je verschillende piloten winnen of aan de leiding in een rally.
    De stuurmans kunst komt meer naar boven bij de mannen met ballen zoals vroeger in het wrc! De huidige wrc´s kan je natuurlijk niet vergelijken maar ze zijn minder spectaculair, dus minder intressant voor de media en het gewone volk, dus daarom zijn er ook minder sponsors!
    Te duur wil ook zeggen dat enkel die paar fabriekspiloten die er zijn kunnen winnen!
    Als een privé team met het gelijke matriaal (bijvoorbeeld Kronos !), aan enkele wrc rallys zou kunnen deelnemen kunnen we een heel andere uitslag zien!
    Jullie hebben toch zelf gezien in de Condroz dat Loix niet moest onder doen voor de wrc autos!
    Niet volledig akkoord John, enkele jaren geleden met de WRC's konden buitenlanders bijv. zelden of nooit winnen in Ieper. Met die WRC's werd door de hoge snelheid in waaiers verschil gemaakt door de Belgische top. Zij hielden open waar de buitenlanders losten. Door de veel lagere top met de S2000's kunnen zelfs de gentlemendrivers daar open houden.

    Wat betreft S2000's <--> WRC's in de Condroz moet je er wel bij zeggen dat door vettige omstandigheden het verschil in vermogen veelal gecompenseerd wordt (niet volledig maar toch) en dat het niveau van de piloten en wagens van de S2000's veel hoger lag dan dit van de piloten in de WRC's. Tsjoen reed immers voor de eerste keer in die Focus en met alle respect, dat is geen piloot van het niveau Loix of Vouilloz. De Kuipersen ook niet en het was dan nog hun eerste deelname aan de Condroz. Deferm reed ook al met een 4j oude wagen en is eveneens geen professioneel piloot. Snijers, Debackere en Bouche reden met wagen van bijna 10j oud. Voor Snijers, wel van een hoog kaliber, was het ook de eerste keer in die wagen. Mocht hij net zoals de S2000-mannen al een 10-tal rally's met die wagen gereden hebben zou hij veel dichter gezeten hebben.

  3. #113
    Rally Oldtimer Brother John's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Småland -Zweden
    Berichten
    1.991

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han Bekijk bericht
    Niet volledig akkoord John, enkele jaren geleden met de WRC's konden buitenlanders bijv. zelden of nooit winnen in Ieper. Met die WRC's werd door de hoge snelheid in waaiers verschil gemaakt door de Belgische top. Zij hielden open waar de buitenlanders losten. Door de veel lagere top met de S2000's kunnen zelfs de gentlemendrivers daar open houden.

    Wat betreft S2000's <--> WRC's in de Condroz moet je er wel bij zeggen dat door vettige omstandigheden het verschil in vermogen veelal gecompenseerd wordt (niet volledig maar toch) en dat het niveau van de piloten en wagens van de S2000's veel hoger lag dan dit van de piloten in de WRC's. Tsjoen reed immers voor de eerste keer in die Focus en met alle respect, dat is geen piloot van het niveau Loix of Vouilloz. De Kuipersen ook niet en het was dan nog hun eerste deelname aan de Condroz. Deferm reed ook al met een 4j oude wagen en is eveneens geen professioneel piloot. Snijers, Debackere en Bouche reden met wagen van bijna 10j oud. Voor Snijers, wel van een hoog kaliber, was het ook de eerste keer in die wagen. Mocht hij net zoals de S2000-mannen al een 10-tal rally's met die wagen gereden hebben zou hij veel dichter gezeten hebben.
    Ja Han hier heb je ook gelijk, ik ben natuurlijk minder op de hoogte van wat er in België gebeurd momenteel en mijn mening hier is meer gericht op wat er in wrc gebeurd.
    Ik geef hier gewoon mijn bescheiden mening over wat er volgens mij fout is met het huidige WRC.
    Ik vint het wel intressant om hier de mening van anderen te lezen en daarom had ik een tijdje geleden dit topic gestart.
    Uit een goede bron bij de F.I.A. wist ik bijvoorbeeld in de zomer al dat Finland in 2010 zeker op de kalender zal staan, nu hoorde ik ook al dat het hun niet intresseert dat Loeb zou stoppen als hij met een groupN of S2000 moest rijden. Vind het wel spannend wat de F.I.A. gaat beslissen om met welke type van autos ze zullen moeten gebruiken in 2010.
    Heb altijd plezier gehad om in discussie te gaan en soms ben ik niet de gemakkelijkse en dan moet je zeker iemand anders ook gelijk geven.

  4. #114
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Een forum dient om te discussiëren he John, dus hoe meer hoe liever he.

    Veel lees/hoor ik dat moderne WRC's niet spektaculair meer zouden zijn op asfalt maar daar ga ik ook niet volledig mee akkoord. In haarspelden driften ze door het teveel aan elektronica misschien niet meer zo ver/breed/dwars als vroeger maar een WRC op de limiet bestuurd is zeker en vast nog altijd de moeite. Misschien iets minder in de haarspelden (hoewel, dit jaar in Duitsland toch het betere handremwerk gezien) maar op snelle stukken zijn die WRC's fenomenaal, echt kicken is dat! In de trage situaties moet ik wel zeggen dat de mooiste (lees: spektaculairste) doortochten van piloten die de wagen niet op de meest efficiënte wijze gebruiken, zoals daar zijn Henning Solberg, Wilson en Al Quassimi.

  5. #115
    Senior Member opelke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Rummen
    Berichten
    605

    Angry

    Ach HAN toch geef het ma toe.
    Freddy is de beste piloot van het land.
    En het IRC mooier dan het WRC.
    En belangerijk veel spannender.

    Wat betreft S2000's <--> WRC's in de Condroz moet je er wel bij zeggen dat door vettige omstandigheden het verschil in vermogen veelal gecompenseerd wordt (niet volledig maar toch) en dat het niveau van de piloten en wagens van de S2000's veel hoger lag dan dit van de piloten in de WRC's.

  6. #116
    Rally Oldtimer Brother John's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Småland -Zweden
    Berichten
    1.991

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han Bekijk bericht
    Een forum dient om te discussiëren he John, dus hoe meer hoe liever he.

    Veel lees/hoor ik dat moderne WRC's niet spektaculair meer zouden zijn op asfalt maar daar ga ik ook niet volledig mee akkoord. In haarspelden driften ze door het teveel aan elektronica misschien niet meer zo ver/breed/dwars als vroeger maar een WRC op de limiet bestuurd is zeker en vast nog altijd de moeite. Misschien iets minder in de haarspelden (hoewel, dit jaar in Duitsland toch het betere handremwerk gezien) maar op snelle stukken zijn die WRC's fenomenaal, echt kicken is dat! In de trage situaties moet ik wel zeggen dat de mooiste (lees: spektaculairste) doortochten van piloten die de wagen niet op de meest efficiënte wijze gebruiken, zoals daar zijn Henning Solberg, Wilson en Al Quassimi.
    Han ik zie ook graag de wrc maar de reden waarom deze discussie begon was meer om veiliger en goedkoper.
    Soms gaat het gewoon te snel in lange snelle bochten en zeker op mijn lievelings parkoer, onverhard en sneeuw.
    Ik weet ook wel dat veel Belgen ieder jaar naar wrc in Duitsland trekken om deze autos bezig te zien maar dat is niet te vergelijken met de meeste andere rallys. En maar goed ook! Als er dan toch verschil moet zijn in de klasse WRC of IRC (S2000) zou ik liever voor wrc een S2500 zien.
    Maar daar zullen de fabrieksteams niet zo in geintresseert zijn denk ik.

  7. #117
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door opelke Bekijk bericht
    Ach HAN toch geef het ma toe.
    Freddy is de beste piloot van het land.
    En het IRC mooier dan het WRC.
    En belangerijk veel spannender.
    Spannender is het zeker en vast met toch een 4-tal goede piloten die aan elkaar gewaagd zijn (Freddy, Vouilloz, Rosetti en Basso)en nog enkele piloten die altijd meestrijden voor een podium- of ereplaats (Travaglia, Alen, Ojeda) en enkele coming men zoals Kopecky, Hanninen en Bouffier.

  8. #118
    Senior Member scoobyfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Roeselare, Belgium
    Berichten
    3.629

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door opelke Bekijk bericht
    Freddy is de beste piloot van het land.
    HAHA



  9. #119
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brother John Bekijk bericht
    Han ik zie ook graag de wrc maar de reden waarom deze discussie begon was meer om veiliger en goedkoper.
    Soms gaat het gewoon te snel in lange snelle bochten en zeker op mijn lievelings parkoer, onverhard en sneeuw.
    Ik weet ook wel dat veel Belgen ieder jaar naar wrc in Duitsland trekken om deze autos bezig te zien maar dat is niet te vergelijken met de meeste andere rallys. En maar goed ook! Als er dan toch verschil moet zijn in de klasse WRC of IRC (S2000) zou ik liever voor wrc een S2500 zien.
    Maar daar zullen de fabrieksteams niet zo in geintresseert zijn denk ik.

    Nen S2500 nog wel! Ik zie het heil meer in de S2000+ (dus met turbo en een spoilerkitje). De huidige S2000 zijn fel verbeterd qua motriciteit de afgelopen jaren maar om nu als koninginneklasse te gaan fungeren vind ik ze net wat te min om naar te kijken. Langs de andere kant zijn ze er met de WRC's wat tever gegaan met evolueren en zijn deze te efficiënt geworden. Er mag gerust wat elektronica uitgelaten worden. Zo het technisch vernuft van de laatste groep A's en eerste WRC's vind ik prima.

  10. #120
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scoobyfreak Bekijk bericht
    HAHA

    Ik zie er eigenlijk maar één snellere. Wie had jij nog in gedachten?

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 74
    Laatste bericht: 10 November 2007, 20:58

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •