Pagina 12 van 20 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 192

Discussie: GP F1 België

  1. #111
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    De fia blijft voor mij 100% verantwoordelijk aangaande dit soort beslissingen. Zeker als je het verleden bekijkt gaan ze zwaar in de fout door het behouden van een systeem dat kampioenschappen blijft vervalsen.

    Komt nog daarbij dat zulke straffen na een paar uur achter gesloten deuren worden beslist. Hier is dus absoluut geen mogelijk voor invloed van buitenaf

    Eigenlijk mag ik dit niet zeggen want het is wel duidelijk dat er gewoon geen constante lijn inzit bij deze straffen dus is het gewoon pech en geluk (beter gekend als McLaren en ferrari).

  2. #112
    Seniel Member Scuderio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    1.644

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    GP van Japan 2005. Alonso gaat voorbij Klien maar mist daarbij de chicane. Hij laat Klien terug voorbij en haalt hem onmiddelijk terug in op het eind van de rechte lijn.
    Fernando heeft een straf gekregen ja.... Enkele ronden later kreeg hij te horen dat hij zijn positie weer aan Klien moest teruggeven. Hij lag toen al 4 seconden voor op Klien.

    Waarom geen drive-through?
    Dus toch ook een straf voor een gelijkaardig feit als dat van Hamilton. En daar was er geen rode of grijze wagen bij betrokken
    Om rechtlijnig te zijn, hadden ze dus nu na de race kunnen beslissen dat Hamilton zijn positie moest teruggeven aan Kimi, Kimi dus racewinnaar en Hamilton geen punten
    Hard work often pays off after time, laziness always pays off now.
    http://scuderio.fotopic.net
    BATracer - Browser Based Race Simulation

  3. #113
    Senior Member Holkers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2007
    Locatie
    Voorschoten (nl)
    Berichten
    1.562

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht
    Wat mij stoort in deze zaak is het feit dat Hamilton verweten wordt dat hij voordeel haalt na een manouvre waar hij gedwongen werd om af te snijden of crashen. Kimi reed een knappe race maar wel met de houding van uit mijn weg of raap de stukken carbon bijeen. Dat hij Lewis dwingt af te snijden is één ding maar het vervolg geeft een leuk precedent voor Monza.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht
    Als iemand daar gaat proberen in te halen moet de voorligger de andere gewoon in de kant rijden en dan moet die toch automatisch de chicanes afsnijden. Tegenaanvallen mag nu toch niet direct meer dus gevaar geweken. Kortom, na al het geklaag over te weinig inhalen wordt voor de zoveelste keer de aanvaller in een 50-50 situatie bestraft.

    Je kan nu zeggen waarom daar aanvallen? Waarom nog aanvallen algemeen….waarom nog racen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht
    De fia blijft voor mij 100% verantwoordelijk aangaande dit soort beslissingen. Zeker als je het verleden bekijkt gaan ze zwaar in de fout door het behouden van een systeem dat kampioenschappen blijft vervalsen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht
    Komt nog daarbij dat zulke straffen na een paar uur achter gesloten deuren worden beslist. Hier is dus absoluut geen mogelijk voor invloed van buitenaf

    Eigenlijk mag ik dit niet zeggen want het is wel duidelijk dat er gewoon geen constante lijn inzit bij deze straffen dus is het gewoon pech en geluk (beter gekend als McLaren en ferrari).
    zo, kan ik het ook lezen

  4. #114
    Senior Member Holkers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2007
    Locatie
    Voorschoten (nl)
    Berichten
    1.562

    Standaard

    Zo, net even de beelden onboard bekeken (Amsterdam rallysprint he...)

    Hamilton moest uitwijken, ging rechtdoor maar liet kimi niet echt vrijwillig voorbij. Kimi kwam beter de chicane uit en was er daarom voor bij de hairpin. In dat opzicht is de straf wel terecht. Kimi daarintegen liet hem, de 1ste keer dat ze er beide af gingen, ook vol op staan terwijl hij buitenom reed, dus mocht hij gefinished zijn, had dat hem ook een straf kunnen opleveren. Objectief gezien zeg ik, dat de straf voor Hamilton niet geheel onterecht is, maar dat de straf wel te zwaar is. Helaas is in het regelement maar 1 sanctie en dat is de post-race drive-trough...

  5. #115
    Senior Member Jedi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 August 2008
    Locatie
    Ninove
    Berichten
    216

    Standaard

    Trulli heeft vandaag gezegd dat Hamilton wel een voordeel had.

    Bron Autosport.com

    Er zijn dus ook rijders (Massa mag je niet volledig meetellen) die vinden dat Hamilton wel een voordeel er uit haalde.

    Het enige dat ik voor de toekomst hoop,
    is dat zo'n straffen nog voor de race eindigt kan worden gegeven.. zodoende dat het zichtbaar podium ook het echte podium is...

  6. #116
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Het is leuk dat Trulli ten minste zijn mening durft geven over de situatie. Te veel anderen zwijgen.

    Dat Lewis er uiteindelijk voordeel uit haalt kan zijn maar ik volg zijn visie niet over het inhalen. Volgens de theorie van Jarno kan niemand nog een wagen inhalen zonder brokken wanneer de man met "het recht op de bocht" mag doen wat hij wil en de ander moet liften.

    Ik denk dat mensen zoals Senna,Mansell,Villeneuve en Montoya hier een zeer ander gedacht zouden over hebben. Uiteraard is de mening Jarno evenveel waard als die van elk individu die ik juist aanhaalde en ik twijfel niet dat vele huidige piloten hem hierin bijstaan.....vandaar misschien dat we ook amper nog iets zien de meeste GP's.

    Laat die jongens nu gewoon toch racen.

  7. #117
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Whitmarsh added: "From the pit wall, we then asked Race Control to confirm they were comfortable Lewis had allowed Kimi to re-pass.
    "They confirmed twice that they believed the position had been given back in a manner that was 'okay'.
    "If Race Control had instead expressed any concern regarding Lewis's actions at that time, we would have instructed Lewis to allow Kimi to re-pass for a second time."

    Misschien vertelt Martin Whitmarsh hier grove leugens maar ik neem aan dat de mensen van de race leiding hem dan toch zouden tegenspreken.

    Soit, McLaren heeft beroep aangetekend. K'geef ze weining kans maar ik hoop enkel dat de laatste races een beetje fair verlopen.

  8. #118
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard

    Er was hier iemand die het had over 'beslissen tijdens de race en de sanctie dan uitvoeren'... in dit geval was dat uiteraard geen optie . bovendien heeft men net de mogelijkheid ingebouwd om beslissingen te nemen nà de race, zodat de betrokkenen gehoord kunnen worden, wat an sich niet verkeerd is, lijkt me.

    Wat die uitspraken betreft ivm race-control... het is idd straf als het zo gegaan is, maar heeft race-control wel bevoegdheid?

  9. #119
    Senior Member senna's kingdom's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    608

    Standaard

    De motor van Massa word gecontroleerd door de FIA.
    Een gewone controle nadat eerder dit seizoen de motor van Hamilton al werd gecontroleerd.

  10. #120
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NewTown Bekijk bericht
    Wat die uitspraken betreft ivm race-control... het is idd straf als het zo gegaan is, maar heeft race-control wel bevoegdheid?
    Waarom is het anders race-control?
    En als ze die bevoegdheid dan toch niet moest hebben dan is racecontrol in de fout gegaan door over iets te beslissen waar ze niet over mogen beslissen.

    Maw : Iemand heeft een fout gemaakt (hetzij de FIA, hetzij de stewards, hetzij race-control) maar niemand wil en zal het toegeven. En Hamilton is daar de dupe van.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. Nieuwe rallycross in België?
    By Robinvh in forum Rallycross
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 19 December 2008, 19:01
  2. automotive in belgie
    By E30 in forum Algemeen
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 20 December 2007, 18:24
  3. [Prono] Grand Prix van België 2007
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 48
    Laatste bericht: 27 September 2007, 16:12
  4. Grand Prix van Belgie 2007
    By KDM in forum Formule 1
    Reacties: 24
    Laatste bericht: 17 September 2007, 17:28
  5. click voor België
    By Wim in forum Café
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 4 May 2007, 13:18

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •