Jawadde, Interlagos zorgt altijd voor spektakel. Niks Herman Tilke toestanden, gewoon een prachtig racers circuit. Waarschijnlijk niet het mooiste circuit ter wereld, maar het levert altijd opnieuw prachtige races op. Het enige dat mij wat stoorde was het gezaag over regen. Al van voor de start van de race kreeg ik de belofte op regen en bijna elke ronde kreeg ik het nieuws dat de lucht er dreigender en dreigender uit zag en dat het elk moment kon beginnen te regenen. Ik had graag Stoffel eens een echte regenrace zien rijden, maar dat zit er dus niet in. De kans dat het in Abu Dhabi zal regenen lijkt me niet echt groot te zijn. In elk geval heeft Stoffel geen regen nodig gehad om een ijzersterke race te rijden. Hij zet hier wel zijn ploeggenoot, van wie toch wordt beweert dat hij bij de sterkste 3 piloten van de F1 grid gerekend mag worden, volledig te kijk. Spijtig dat zijn wagen er voor zorgt dat het allemaal in de achterhoede gebeurde. Regen had hier verandering in kunnen brengen, maar dat zal bij ijdele hoop blijven.

Hamilton wint, misschien wel verdiend, maar het grote nieuws is dat Mercedes opnieuw kampioen is bij de constructeurs. En dat is oververdiend. Het speerpunt van Ferrari zakt hier nog maar eens door hij ijs want zijn race was echt niet om over naar huis te schrijven.

Maar het moment van de race was ongetwijfeld de crash tussen Verstappen en Ocon. Een moeilijk geval. Ocon kreeg een straf, volgens mij volledig onterecht. Ik ga direct akkoord met de stelling dat een gedubbelde piloot voorrang moet geven aan de leiders. Maar wat indien de gedubbelde piloot sneller is ? Ocon is vertrokken met medium banden en had net gepit voor supersofts. Op dat moment in de race was hij sneller dan Verstappen, dus wou hij zich ontdubbelen. Hij deed dat dan ook maar Verstappen haalde hem direct terug in en deed de deur dicht waardoor de 2 elkaar raakten. Ocon heeft op dat moment geen blauwe vlag gehad, dus ik zie niet in waarom hij Verstappen door moest laten. Ocon was ook aan het racen hé. Hij heeft het recht om zich te ontdubbelen om zelf voor een beter resultaat te gaan.
Moest Verstappen Ocon aan het dubbelen geweest zijn, zou ik de schuld zonder twijfelen bij Ocon leggen. Maar in dit geval... ik weet het niet. Ik zou dit eerder een raceincident noemen. Verstappen had maar beter moeten nadenken. Moesten ze voor positie aan het vechten geweest zijn, zou ik de schuld bij Verstappen leggen want het was Verstappen die de deur dicht deed.

Wat er ook van zei, de reactie van Verstappen is wat we ondertussen van hem gewend zijn. Zijn reactie na de race toen hij Ocon tegen kwam, beneden alle peil : http://www.autosportwereld.be/2018/1...de-race-video/
Kinderachtig ventje