Op naar Interlagos voor de voorlaatste race van het seizoen. Normaal gezien zal deze een pak beter zijn dan de laatste want Abu Dhabi kan mij echt niet bekoren. FP1 en 2 zijn reeds gedaan en Mercedes lijkt er teug bovenop te zijn. In Mexico was het wat minder, maar deze keer zijn ze terug bovenaan de tabellen te vinden. Wie vooral verrast is Sauber, die echt gaan als een trein. Natuurlijk kunnen ze niet mee met de top 3, maar daarachter lijken ze wel het 4de team te zijn.
Voor Stoffel was het opnieuw huilen met de pet op. Wederom een vrijdag met een massa problemen zoals met de versnellingsbak. Gevolg is dat hij in FP1 werd afgetroefd door zijn vervanger Norris en in FP2 door Alonso. Het is duidelijk dat ze bij McLaren 2018 al lang opgegeven hebben. De wagen zou zelfs sinds Barcelona geen update meer gehad hebben. Een pijnlijk einde voor Stoffel in het meest pijnlijke seizoen ooit van McLaren. Het is te hopen dat het zondag nog eens een echte regenrace wordt want ik heb het gevoel dat, in de 2 jaar dat Stoffel in de F1 zit, we geen echte regenrace gehad hebben. Ik zou eens willen weten of Stoffel dan iets kan laten zien.