Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 73

Discussie: F1 Brasil

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #22
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Als je op een kruispunt komt. Je ziet dat er iemand van links komt, en je dus voorrang moet geven, je ziet dat die niet kijkt naar u, maar je rijdt er lompweg tegenop omdat je vindt dat je je voorrang hebt.

    Wie is dan in fout ?
    Ik ben mij aan het proberen voor te stellen wie van de 2 dan Max moet zijn en wie Ocon. Sorry, ik kan even niet volgen. Leg me eens even uit of Max degene is die van links komt of degene is dan van rechts komt.

    Maar door over het verkeer te beginnen geef je me wel een heel mooie voorzet. Ik ga een ander voorbeeld geven over het verkeer. Een voorbeeld waarbij 1 van de 2 wagens er eigenlijk niet mag zijn, dat lijkt me duidelijker dan dat voorbeeld over voorrang van rechts want dan mogen beide wagens er zijn maar neemt gewoon 1 van de 2 aan dat hij voorrang geeft.
    Je weet waar ik werk. Eigenlijk heeft op die straat niemand iets te zoeken aangezien het havengebied is. Maar toch komen daar elke dag een massa auto's door, sluipverkeer die de grote ring willen vermijden. Neem nu dat ik gewoon buiten rij bij mij op het bedrijf zonder links of rechts te kijken en ik krijg daar een botsing. Enig idee wie er dan in fout is ? Ikke, want ik heb aan die andere wagen geen voorrang gegeven alhoewel die wettelijk gezien daar niet eens mocht zijn. Het kan wel zijn dat die andere wagen een boete krijgt voor het negeren van een verkeersbord dat hij die straat niet in mocht, maar uiteindelijk ben en blijf ik in fout.
    Net hetzelfde hier. Max heeft niet tegen Ocon op te rijden. Zelfs indien Ocon daar niet mocht zijn, blijft Max in fout. Het kan, net als in het verkeer, zo zijn dat Ocon een straf krijgt, maar dat zou dan een straf zijn voor het negeren van de blauwe vlag (bij Hamilton).Maar dat zou wel een veel lichtere straf zijn dan dat hij nu gekregen heeft. Het is niet Ocon zijn schuld dat Max zo dom is van tegen hem op te rijden. De botsing is en blijft Max zijn schuld. Of Ocon daar mocht zijn of niet heeft daar niks mee te maken.

    De hele stelling dat Ocon daar niet mocht zijn vind ik trouwens ook bullshit. Nogmaals, de hele race reden daar auto's zij aan zij door. Zonder enig probleem. Het was bijna alsof het een gewoon recht stuk was want ook op een recht stuk reden de hele race auto's zij aan zij. Moest het nu gewoon 1 linkse bocht geweest zijn en daarna een recht stuk en op dat rechte stuk gaat Max plots naar rechts en rijdt gewoon tegen de wagen van Ocon op. Was Ocon dan ook in fout geweest ? Nee toch hé. Net hetzelfde hier. Max had die bocht makkelijk kunnen nemen zonder Ocon te raken. Ocon rijdt verdorie zo goed als naast het circuit. Max had alle plaats van de wereld. Maar met zijn dikke nek dacht hij waarschijnlijk dat iedereen wel voor hem zou wijken. Mis gedacht. En indien Max niet leert dat er nog andere racers pur sang op het circuit rondrijden, racers die ook niet graag aan de kant gaan, zal Max nooit wereldkampioen worden. Want met de attitude waarmee hij rond zit te rijden zal hij een ook in de toekomst nog een pak punten nodeloos wegsmijten.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 16 November 2018 om 15:55
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 8
    Laatste bericht: 30 November 2011, 13:38
  2. Reacties: 11
    Laatste bericht: 8 November 2010, 09:20
  3. Formula 1 grande premio petrobras do brasil 2009
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 43
    Laatste bericht: 19 October 2009, 17:35

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •