De enige reden die ik lees waarom Ocon in de fout is gegaan, is omdat hij een ronde achter hing.

Laten we hier even over doorbomen... Max zal op een bepaald moment Stoffel wel gedubbeld hebben. Neem nu eens dat Max op het rechte stuk voor turn 1 gewoon domweg achterop Stoffel gereden was. Het snelheidsverschil tussen de McLaren zonder en de Red Bull met DRS verkeerd ingeschat. Als ik jou redenering volg was Stoffel dan dus in fout geweest want hij had Max gehinderd, gewoonweg door op het circuit te zitten. Hij had maar in de muur moeten gereden zijn zodat hij Max niet hinderde.
Het is een beetje in het belachelijke getrokken, maar eigenlijk is dit identiek hetzelfde als wat er tussen Max en Ocon gebeurd is. Alles wat Ocon verkeerd gedaan is, is dat hij tussen de witte lijnen gebleven is. Hij moest niet remmen. Geen enkele vlag heeft hem de opdracht gegeven te remmen voor Max. Hij heeft ook niet zitten slalommen om Max te dwarsbomen. Integendeel. Hij is zo ver, als de reglementen hem enigszins toelaten, aan de kant gegaan voor Max. En nog slaagt Max er in om tegen hem op te rijden. En Max zou hier in het gelijk gesteld worden ??? Sorry, daar kan mijn verstand niet bij.