Nu dat men laatste jaar middelbaar zijn einde nadert is het uitkijken naar wat ik volgend jaar ga doen. Hoewel ik al zowat over men verdere studies heb beslist (studie Toegepaste Informatica) blijf je als jong persoon toch wel dromen van wat de ideale job zou zijn. En ik denk dat die job voor de meeste autosportliefhebbers wel een in en rond de autosport is.
Maar hoe geraak je daar in hemelsnaam, wat zijn de mogelijkheden, verdient het genoeg om brood op de plank te brengen etc?

Daar om even dit topic om die mogelijkheden is allemaal op een rijtje te zetten en gezamenlijk de lege gaten/vragen in te vullen.

De mogelijkheden:

Coureur: de ultieme droom voor de meeste, maar hiervoor heb je vaak zeldzame dingen nodig: talent, geld, connecties en je moet er jong aan beginnen

Journalist: een mogelijkheid, een opleiding journalistiek en een aanleg voor de Nederlandse taal zijn hier wellicht een must

Fotograaf: ja, er zijn er al honderde van, een diploma fotografie is hier ook noodzakelijk, dure aparatuur, en enkel van autosportfotografie kan je volgens mij niet leven

Baanpersooneel (extractieteam etc): volgens mij vooral gedaan door vrijwilligers? maar lijkt me alsnog een zeer leuke ervaring, maar hoe geraak je daar?

PR manager: opleiding PR en wellicht op de juiste moment op de juiste plaats zijn

Engineer bij een team: opleiding automechanica? ik weet dat er in Engeland een speciale richting voor de autosport is, maar in België geloof ik niet

Teambaas: voor als je te veel centjes hebt wellicht

Hamburger & hotdogverkoper op het circuit: voor als het werkelijk niet anders kan :P

Nog "jobs" waar mensen aan denken?