Pagina 7 van 11 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 102

Discussie: F1 2023

  1. #61
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Volgens mij was dat inderdaad ook 1 van de mooiste races van het seizoen. Hoeveel je hiervan kan toeschrijven aan het circuit weet ik niet. Het kan ook zijn dat het gewoon geluk was dat deze race zo uitdraaide. In elk geval hebben we dit jaar Leclerc nog niet vaak zo competitief gezien. Dat inhaalmaneuvre in de laatste rond op Perez was fenomenaal. Spijtig dat hij 'maar' 2de werd maar zijn uitleg snap ik we. Op dat moment hing hij op kop en ze hadden geen idee of ze moesten gaan voor track position of voor nieuwe banden. Zijn banden waren op dat moment nog maar 5 rondjes oud dus begrijp ik wel dat ze voor het 1ste gegaan zijn. Het had trouwens ook goed gekund dat, moest hij binnengekomen zijn voor nieuwe banden, Max niet had gepit en dat die voor track positie gegaan was. Dat is iets wat je natuurlijk niet weet als je op kop hangt.

    In tegenstelling tot jouw vind ik de straf in T1 voor Max eigenlijk niet terecht. In de huidige tijdsgeest wel want momenteel straffen ze inderdaad voor zoiets, maar ik vind gewoon dat ze momenteel te snel straffen. Ik ben meer van de mening dat ze ze meer moeten laten racen. Het was inderdaad misschien wat te enthousiast wat Max daar deed, maar voor hetzelfde geld had de wagen wel grip gehouden en was het een mooi inhaalmaneuvre geweest. Maar hij verloor grip, ging zelf van het circuit en nam Charles mee. Hij ging over de limiet, maar je weet pas waar de limiet precies is wanneer je er over gaat. Ik vind gewoon dat de limiet opzoeken moet mogen. Uiteindelijk was de straf toch hutteloos want door die safety car heeft Max eigenlijk gewoon geen straf gehad. Soit, maakt allemaal niet veel uit.
    Zijn reacite achteraf... tja, wat kan je daar van zeggen ? Max wil be Max zeker. Dat hij een blaaskaak is weten we allemaal wel.

    Er werd inderdaad veel ingehaald vandaag, maar ik had toch nog altijd het gevoel dat er te veel drs overtakes bij waren. Ik zie niet in waarom ze de drs-zones tussen vrijdag en zaterdag 50 meter langer gemaakt hebben. Ik heb enkele heel mooie overtakes gezien buiten de drs zones dus snap ik niet waarom ze drs overtakes makkelijker moeten maken. Afschaffen moeten ze die handel. Kijk gewoon eens naar oude F1 races. Naar races voordat er drs bestond. Er werd misschien veel minder ingehaald, maar wanneer er ingehaald diende te worden zat je wel op het puntje van je stoel. Nu weet je gewoon dat ze zitten te wachten op een drs zone en dan zeilen ze er gewoon voorbij. Spijtige zaak.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #62

  3. #63
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    De F1 verhuist in 2026 naar Madrid.
    Een combinatie van een stratencircuit, deels private wegen en een nog te bouwen permanent stuk. Een beetje zoals Las Vegas.

    Via street view is het circuit al deels te verkennen. Toch de secties openbare weg. Er loopt een deel van het circuit over wegen van wat zo te zien een soort evenementenhallen zijn (een beetje zoals Flanders Expo maar dan groter) en het nog te bouwen stuk circuit is nog een kale plek op de kaart.

    Ziet er op het eerste gezicht niet al te spectaculair uit.
    En ik snap gewoon de trend naar al die stratencircuits niet. Hebben we er al niet genoeg?

    Er zal trouwens nog wat werk aan de winkel zijn. Ik heb minstens 4 rotondes geteld op het openbare stuk. (er liggen er nog veel meer in de buurt maar een groot deel daarvan hebben ze omzeilt door over de prive terreinen van die evenementenhallen te gaan).

    Valencia was 10-12 jaar geleden al geen succes dus ga ik er niet meteen van uit dat dit circuit een succes gaat zijn, dat het mooie races gaat opleveren.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #64
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Krijg nu blauwe ballen...
    Lewis Hamilton zou voor 2025 getekend hebben bij Ferrari.

    Nochtans heeft hij een contract bij Mercedes voor 24 en 25. Maar blijkbaar zou 25 slechts een optie zijn en kan Hamilton er dus onderuit.
    Tja, van een schop in de kloten van al wie bij Mercedes werkt gesproken....
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #65
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    De F1 verhuist in 2026 naar Madrid.
    En ik snap gewoon de trend naar al die stratencircuits niet. Hebben we er al niet genoeg?
    We hebben er al te veel... En er zouden er nog bij komen als ik het nieuws zo wat volg. Ik begrijp het niet echt. Eerst maken ze de reglementen zo dat de constructeurs wagens moeten bouwen die pas echt tot hun recht komen op een breed race-circuit met veel snelle bochten en dan gaan we met die wagens op stratencircuits racen. Ik snap er de ballen van...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Krijg nu blauwe ballen...
    Lewis Hamilton zou voor 2025 getekend hebben bij Ferrari.

    Nochtans heeft hij een contract bij Mercedes voor 24 en 25. Maar blijkbaar zou 25 slechts een optie zijn en kan Hamilton er dus onderuit.
    Tja, van een schop in de kloten van al wie bij Mercedes werkt gesproken....
    Dit is nieuws dat je al jaren terug kan vinden op van die sensatiewebsites. Ik kom daar nooit maar je ziet zoiets vaak voorbij komen op youtube bijvoorbeeld. Dat zijn meer van die clickbait websites. Ik heb er altijd mee gelachen maar zo zie je maar. Waar rook is, is vuur. Blijkbaar hadden die websites het dus toch bij het rechte eind.

    Hamilton had inderdaad een clausule in zijn contract waarmee hij het contract kon verbreken indien de wagen niet goed genoeg presteerde. Dat heeft hij nu dus gedaan. Ik had hem vorige week nog voor zot verklaard, maar hoe meer ik er over nadenk, hoeveel te meer ik er van overtuigd ben dat dit een goede move is.
    In 2025 een jaartje wennen aan de Ferrari en in 2026, wanneer iedereen weer met een propere lei moet beginnen, proberen om voor te titel te gaan. Moest dat mislukken heeft hij nog een herkansing in 2027. In elk geval denk ik wel dat Ferrari in een serieus positieve spiraal zit. Met Vasseur aan het roer kan het niet anders dan de goede richting uitgaan. En moest het mislukken, dan heeft hij in elk geval 3 jaar lang serieus poen geschept. Bovendien kan hij dan zeggen dat hij voor Scuderiaz Ferrari gereden heeft in de F1. Dat is volgens mij de natte droom van elke autopiloot.
    Maar beeld je eens in dat het lukt. Dan is er geen enkele twijfel meer over wie de GOAT is. 7-voudig wereldkampioen en dan opnieuw wereldkampioen worden in een team dat al meer dan 15 jaar droog staat. Dat zou nogal eens een verhaal zijn. Als je het zo bekijkt heeft Lewis eigenlijk helemaal niks te verliezen, enkel maar te winnen. Zelfs Toto Wolff heeft al laten weten dat hij vind dat Lewis 100% gelijk heeft met zijn keuze om naar Ferrari te gaan. Zo zie je maar...

    Maar wat ik zelfs nog groter nieuws vind is de weigering van de FOM tegenover Andretti F1. Om van te kotsen. En de reden is zowaar nog belachelijker. Ze verwachten de Andretti F1 niet competitief zal zijn. Hoe durven ze het zeggen ? Andretti komt verdorie met de backing van General Motors. Eerst een jaartje met Renault motoren om een beetje te wennen aan het F1 circus en daarna met een eigen motor. Hoeveel serieuzer kan een team zijn ? Ook vindt de FOM dat de naam Andretti geen meerwaarde is voor de F1. Die uitspraak vind ik zowaar nog schandaliger. Andretti is een klinkende naam in de autosport, evenals GM.
    Ben Sulayem, voorzitter van de FIA, is het helemaal niet eens met de FOM. Ik hoop dat dat verhaal nog een serieus staartje krijgt en dat we Andretti in 2025 toch op de grid zullen zien staan met, ik hoop, minstens 1 Amerikaan die uit de Amerikaanse racerij komt.

    Dit gezegd zijnde ben ik niet van plan in 2024 veel F1 te kijken. Ik heb geen zin om weer een jaartje naar die triestige pseudo-Hollander te kijken die de hele competitie op een hoopje rijdt. De enige die hem misschien zou kunnen volgen is degene die op papier met gelijk materiaal strijdt maar die wordt dan weer gedwarsboomd vanuit zijn eigen team. Daar heb ik gewoon geen goesting in. Er is geen enkele rijderswissel en de wagens zijn in sé dezelfde als vorig jaar. Dat hoeft voor mij niet nog een jaar. Ik heb mij een motogp abo genomen en ga meer genieten van Marquez die eindelijk terug op een competitieve machine aan de start zal staan. Daar kijk ik eigenlijk veel meer naar uit.
    Ik zeg dat nu wel, maar ik weet ook wel dat wanneer de wagens eind maart in Bahrein op de grid staan ik waarschijnlijk toch voor de buis zal zitten.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #66
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Hamilton had inderdaad een exit clausule in zijn contract maar die is totaal niet afhankelijk van de prestatie van de wagen. Kan ook niet want Hamilton heeft nog niet eens met de wagen van 2024 gereden, het eerste jaar van zijn huidige contract en ook het contract dat hij nu vroegtijdig verbreekt.

    Enne, pas maar op. Eind maart?
    Als je dan pas begint te kijken zullen er al 3 races gepasseerd zijn. Het nieuwe seizoen begint al op 2 maart, over precies 4 weken. Eigenlijk al op 29 februari met de eerste vrije training.
    En pas alweer op hé? De eerste (en ook de 2e) race van het seizoen worden op zaterdag gereden en niet op zondag. (dus donderdag-vrijdag-zaterdag). Heeft iets te maken met de ramadan. Die begint op (dacht ik) 9 februari, normaal racedag in Saudi Arabië. Dus hebben ze die race een dag vervroegd. En meteen ook de race daarvoor.
    Of hoe de F1 (FOM) plooit voor de oliedollars. Of zoals Hamilton het ooit zei : "Cash is King".
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  7. #67
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Hamilton had inderdaad een exit clausule in zijn contract maar die is totaal niet afhankelijk van de prestatie van de wagen. Kan ook niet want Hamilton heeft nog niet eens met de wagen van 2024 gereden, het eerste jaar van zijn huidige contract en ook het contract dat hij nu vroegtijdig verbreekt.
    Ik weet niet wat die clausule precies inhoudt. Ik nam aan dat het met prestaties te maken had. Te weinig punten, of podia of misschien zelfs overwinningen gescoord in 2023. Iets in die aard. Om eerlijk gezegd interesseert het me niet heel veel wat die clausule precies inhoudt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Enne, pas maar op. Eind maart?
    Als je dan pas begint te kijken zullen er al 3 races gepasseerd zijn. Het nieuwe seizoen begint al op 2 maart, over precies 4 weken. Eigenlijk al op 29 februari met de eerste vrije training.
    Amai.. wist ik niet. Dan zie je direct hoeveel ik bezig ben met het nieuwe F1 seizoen. Helemaal niet. Om eerlijk te zijn heb ik 2022 en 2023 ook maar met een half oog gevolgd. De seizoensfinale van 2021 heeft me een serieuze degout van de F1 doen krijgen. Hoe verkoop je een kampioenschap ?
    Ik heb nog wel seizoenen minder gekeken omdat er regels waren die me niet aanstonden of om andere redenen. 2005 is daar een mooi voorbeeld van. Met hun belachelijke regel dat banden een hele race moesten meegaan. Indianapolis was toen het perfecte bewijs dat hun regels stonk. 2009 heb ik zelfs volledig geskipt. De wagens stonden mij toen niet aan. Een veel te grote voorvleugel en veel te kleine achtervleugel. Dan had je nog eens wagens met ERS en andere wagens die dat niet hadden. Ook had je die idiote wieldeksels die niet meedraaiden waardoor het leek alsof die wielen niet draaiden. En dan had je nog de farce met de dubbele diffuser. Nee.. dat jaar heb ik gewoon niet gekeken. De seizoensopener en dat was het dan ook.
    Maar dat was altijd zo een seizoen dat ik niet keek, of toch minder, omdat iets me niet aanstond. 2024 is al het 3de jaar op rij dat het me minder zegt. Dat is me zo lang ik leef nog nooit overkomen bij mijn weten.

    Soit.. we zien wel. Misschien kijk ik, misschien niet. Geld ga ik er in elk geval niet aan geven. Geen idee of de RTBF het nog uit gaat zenden.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #68
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Pffft. Die launches vallen tegen.
    Er zijn er al 3 geweest en volgens mij geen enkel met de nieuwe wagen. Enkel een paar renderingen zonder zichtbare technische details.

    Ik snap niet waarom ze het zo doen. Op een launch stel je de nieuwe wagen voor. Punt.
    Als het enkel maar de nieuwe livery is die ze voorstellen, dan kan interesseert het me eigenlijk niet.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #69
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Haas nog niet gezienmaar wel ergens gelezen dat de wagen hetzelfde is. Wit grijs rood en zwart denk ik dus.

    De Williams heb ik wel gezien maar maar heel kleine foto's. Maar ik vond 'm wel mooi. Eenvoudig maar mooi.

    De Stake zou prachtig zijn. Zwart groen heb ik gelezen. Dat is wel een heel mooie kleurencombo dus dat kan wel heel mooi zijn. Maar ook die heb ik nog niet gezien. Ik ben op vakantie en het internet is hier niet veel soeps. Nooit als ik op vakantie ga. Ik zit altijd op de meest afgelegen plekken in de wereld

    Voor de rest denk ik niet dat er al launches geweest zijn. Maar zoals je zelf al zegt, wat stelt een livery launch feitelijk voor ? Niks toch. Als je je nieuwe wagen wil presenteren, presenteer je toch je nieuwe wagen
    Toch niet de oude met nieuwe kleuren.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #70
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Daarom waarschijnlijk ook dat de teams het "season launch" noemen. En dus geen "car launch".
    Dus, als je "season launch" ziet staan, dan mag je er prat op gaan dat het een wagen van vorig seizoen is.

    Stake vind ik persoonlijk op niets trekken. Zwart met een maar fluo groen strepen. Bah.
    Enkel die 2 kleuren, geen derde kleur. Is echt niet om aan te zien.
    Alpine : Heel veel zwart met hier en daar wat blauw en een streepje roze om hun sponsor BWT ter wille te zijn.
    Ook Mclaren heeft zijn livery al getoond (de nieuwe wagen nog niet) en ook daar is veel zwart te zien. En je mag er zeker van zijn dat Mercedes ook voor zwart gaat. Dit is gewoon een nachtmerrie voor commentatoren en toeschouwers.
    Red Bull en RB hebben gelukkig geen zwart al zullen ze mogelijks wel een beetje op elkaar lijken. Dan mag Ferrari zich gelukkig prijzen, het zal één van de meest herkenbaarste wagens van het ganse veld zijn.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. [Prono] Rally Sweden 2023
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 12 February 2023, 20:09
  2. Rally Monte Carlo 2023 | Video & Photo
    By Matti in forum Rally buitenland
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 24 January 2023, 19:37
  3. [Prono] Rallye Automobile Monte Carlo 2023
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 23 January 2023, 19:59

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •