Pagina 348 van 376 EersteEerste ... 248298338346347348349350358 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.471 t/m 3.480 van 3756

Discussie: Patattentijd

  1. #3471
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Ik heb deze week het boek over Max gelezen.
    Hij was eigenlijk gewoon veel te goed om in de lagere klasses te blijven hangen. Ieder team wilde hem hebben.

    In de karting won hij op wereldtop niveau 59 van de 60 wedstrijden.

    Bij al zijn testen in Formule wagens verpletterde hij altijd vanaf dag 1 het ronderecord.

    Bij RedBull won hij direct zijn eerste wedstrijd. Terwijl hij maar een paar weken had om het stuur te leren kennen. Volgens Lewis heb je daar de hele winter voor nodig. Midden in het seizoen overstappen is helemaal niet evident.

    Hij was ook altijd heel volwassen, reageerde top op mislukkingen. Maar dat is dit jaar helemaal anders... Ik hoop dat hij zich herpakt want op deze manier ben ik geen fan.



    Over RB ben ik het niet helemaal eens. Ze brengen altijd talent in de F1. Maar voor het topteam hebben ze maar 2 zitjes. Dus logisch dat er mensen moeten afvallen.

    Ik vind het vooral de schuld van een team als Williams dat die dan een hoop paljassen of oude mannen laten rijden ipv die afdankers van RB op te vissen...

  2. #3472
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Ik heb deze week het boek over Max gelezen.
    Hij was eigenlijk gewoon veel te goed om in de lagere klasses te blijven hangen. Ieder team wilde hem hebben.

    In de karting won hij op wereldtop niveau 59 van de 60 wedstrijden.

    Bij al zijn testen in Formule wagens verpletterde hij altijd vanaf dag 1 het ronderecord.

    Bij RedBull won hij direct zijn eerste wedstrijd. Terwijl hij maar een paar weken had om het stuur te leren kennen. Volgens Lewis heb je daar de hele winter voor nodig. Midden in het seizoen overstappen is helemaal niet evident.

    Hij was ook altijd heel volwassen, reageerde top op mislukkingen. Maar dat is dit jaar helemaal anders... Ik hoop dat hij zich herpakt want op deze manier ben ik geen fan.
    Dat van zijn resultaten kan allemaal wel zijn, maar dan nog zie ik geen reden om de F2 over te slaan. Als hij toch zo goed is duurt zijn weg naar de F1 dan maar een jaartje langer. Wat is het probleem ?
    Ik ben zelfs een voorstander om het behalen van een superlicentie veel moeilijker te maken. Dat je er een bepaalde positie voor moet kunnen rijden in de lagere klassen, waar het materiaal gelijk is. Bijvoorbeeld : top 5 in F2 indien je F1 wil rijden. Haal je dit niet ben je te licht voor de F1. Op die manier zorg je er ook direct voor dat rijkeluiskindjes zich niet zomaar in een team kunnen inkopen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Ik vind het vooral de schuld van een team als Williams dat die dan een hoop paljassen of oude mannen laten rijden ipv die afdankers van RB op te vissen...
    Blijkbaar ben ik niet de enige
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #3473
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Het probleem is dat zowel Ferrari, Mercedes en RedBull Max wilden hebben...

    En degene met het beste aanbod wint.
    Mercedes ging hem in DTM zetten.
    Enkel RedBull heeft een team als Torro Rosso.
    Hij is naar F1 gegaan uit vrees om hem te verliezen.

    Ondertussen zijn de regels wel wat strenger.

  4. #3474
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Ook Marc Priestley heeft het over Stoffel in zijn nieuwste vlog : (vanaf 9.35 ongeveer)

    Hij ziet het een beetje minder rooskleurig dan mij in. Hij denkt dat, met alle dag die passeert, de kans dat Stoffel volgend jaar nog F1 rijdt kleiner en kleiner wordt. Maar het is niet dat Marc zo afgeeft op Stoffel zoals de Sky commentatoren. Integendeel. Hij vindt dat Stoffel thuis hoort in de F1. Net als Max was Stoffel in de lagere raceklassen een stap te sterk voor zijn concurrenten. Iemand met zoveel talent hoort gewoon thuis in de F1. Wel zegt Marc dat Stoffel inderdaad, sinds hij in de F1 zit, te weinig heeft laten zien. Het had beter gemoeten. Maar ik denk dat iedereen dat wel weet.

    Sainz heeft al laten weten om graag naast Alonso te rijden volgend jaar. Wordt vervolgd....
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #3475
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Anderhalve week nadat Force India onder curatele is gesteld, is het team overgenomen.
    De nieuwe eigenaar is een consortium geleid door de Canadees Lawrence Stroll.
    Je mag er dus van uitgaan dat Lance volgend jaar voor het team zal rijden, dat waarschijnlijk van naam zal veranderen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  6. #3476
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Serieuze problemen voor Claire. Martini weg en nu Stroll. Ocharme het meiske.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #3477
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Dik probleem voor Williams denk ik.

    Daarnaast zijn er wel vaker piloten die in lagere klasses zeer goed zijn, maar in de F1 gaat het plots niet meer.
    Ik heb Stoffel nooit zien rijden in die lagere klasses. Maar als ik de namen van piloten zie waartegen hij heeft gewonnen vind ik het eigenlijk nogal logisch dat hij bijna alles won...


    FR3.5 2de achter Kevin Magnussen,
    GP2 2de achter Jolyon Palmer (!!!)
    In 2015 wint hij dan bijna alles... Tegen Alex Rossi (2de), Sirotkin (3de) en Rio Haryanto (4de)... Dat zijn nu ook niet bepaald de meest indrukwekkende namen.


    Maar ik heb de races niet gezien, dus eigenlijk kan ik er niks over zeggen.

  8. #3478
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Daarnaast zijn er wel vaker piloten die in lagere klasses zeer goed zijn, maar in de F1 gaat het plots niet meer.
    Inderdaad. Dat gebeurt. Het zou spijtig zijn dat dat met Stoffel ook zou gebeuren.
    In elk geval is het heel moeilijk om, eens je uit de F1 verdwijnt, terug te komen. Er zijn er een paar die daar in geslaagd zijn. Ik denk ondermeer aan Felipe Massa en Romain Grosjean. Voor de rest kan ik me niet direct iemand voor de geest halen. Michael Schumacher misschien ja, maar die is om een heel andere reden even uit de F1 verdwenen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Ik heb Stoffel nooit zien rijden in die lagere klasses. Maar als ik de namen van piloten zie waartegen hij heeft gewonnen vind ik het eigenlijk nogal logisch dat hij bijna alles won...

    FR3.5 2de achter Kevin Magnussen,
    GP2 2de achter Jolyon Palmer (!!!)
    In 2015 wint hij dan bijna alles... Tegen Alex Rossi (2de), Sirotkin (3de) en Rio Haryanto (4de)... Dat zijn nu ook niet bepaald de meest indrukwekkende namen.
    Klopt misschien, maar je moet wel alles zeggen. In die lagere raceklasses is ervaring heel belangrijk. Er zijn niet veel piloten die direct van het eerste seizoen kampioen worden. De meesten hebben er 2 seizoenen (of meer) voor nodig.
    In 2013 was Stoffel inderdaad 2de achter Kevin Magnussen in de FR 3.5 . Stoffel was al aan zijn rookie-seizoen bezig, Kevin was aan zijn 2de seizoen FR 3.5 bezig. Kevin was trouwens in zijn 1ste seizoen pas 7de geworden. Hij heeft het in zijn 2de seizoen serieus moeilijk gehad tegen zijn rookie mede-McLaren-young-driver. Het was vooral een slechte 1ste race in Spa, waar ik toen trouwens was, die hem de das omdeed.
    In 2014 ging Stoffel over naar GP2 (nooit echt begrepen waarom hij niet opnieuw die FR 3.5 reed) en werd daar inderdaad 2de achter Jolyon Palmer. Als je naar de resultaten kijkt zal je zien dat Stoffel het vooral moeilijk had tijdens de eerste vier wedstrijden. Het verschil tussen een FR 3.5 en een GP2 moet naar het schijnt enorm zijn. De aanpassing is niet eenvoudig. Stoffel, als rookie in die klasse, moest zich aanpassen. Jolyon Palmer was ondertussen bezig aan zijn 5de (!!!) seizoen GP2. Als het dan niet lukt zal het inderdaad nooit lukken.
    In 2015 had Stoffel dan eens de luxe om in zijn klasse te blijven. En dat zie je aan de resultaten. Hij won inderdaad bijna alles. 341 punten tegen 181 op het einde van het seizoen. Nu was de tegenstand met Rossi en Sirotkin misschien wat minder, maar verderop in de einduitslag zie ik toch ook bijvoorbeeld Gasley staan. Die had in 2014 enkele races GP2 gereden maar was in 2015 aan zijn eerste volledige seizoen bezig.

    In elk geval kan je inderdaad moeilijk kijken naar resultaten uit het verleden. Als jij kijkt naar Max Verstappen bijvoorbeeld zal je zien dat die eigenlijk maar 1 seizoen Formule 3 er op het zitten voordat die in de F1 kwam. En nee, hij werd geen kampioen. Hij werd 3de achter Ocon en Tom Blomqvist. Blomvist was toen al aan zijn 4de seizoen F3 bezig. Maar Ocon was, net als Verstappen, een rookie in die klasse.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #3479
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Massa is een jaar testpiloot geworden in een tijd dat er nog getest (veel) werd in de F1. Van een terugkeer kun je dus moeilijk praten.
    Grosjean is teruggekeerd naar de GP2 dacht ik. En daar eerst kampioen geworden vooraleer terug te keren naar de F1.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #3480
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    In 2002 reed Massa voor Sauber. Hij werd daar geplaatst door zijn manager, wiens vader indertijd redelijk veel te zeggen had bij Ferrari. Het was dan toen ook al de bedoeling dat Massa bij Ferrari zou gaan rijden. Ik zag dat toen al helemaal niet zitten en Massa gaf me gelijk. Hij scoorde misschien wel enkele puntjes, hij werd vooral bekend doordat hij meer tijd in de vangrail dan op het circuit door bracht. Na een jaartje bij Sauber werd hij dan ook aan de kant geschoven en is hij testrijder bij Ferrari geworden. In 2004 werd Massa opnieuw door Ferrari bij Sauber gedropt. Hij crashte wel wat minder, maar scoorde uiteindelijk toch minder punten dan zijn teamgenoot. Hij is dus volgens mij wel degelijk 1 van de weinige piloten die even uit de F1 verdwenen maar daarna toch terug wisten te komen.

    Grosjean geloof ik dat inderdaad terug is gegaan naar GP2. Maar ook hij is dus een jaartje weg geweest uit de F1. En indien ik me goed herinner was dat om ongeveer dezelfde reden. Hij zat meer naast het circuit dan er op.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •