Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: GP Mexico

  1. #1
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard GP Mexico

    Buiten de rally van Spanje, die voor ons Belgen natuurlijk heel spannend is, rijden de F1 wagens dit weekend ook hun rondjes. Meerbepaald in Mexico. De 3 vrije trainingen zijn reeds gereden, binnen een half uurtje is het qualy time.

    Uit de vrije trainingen is gebleken dat Red Bull op dit circuit de zaken het best voor elkaar heeft. Zowel Mercedes als Ferrari komen niet in de buurt van de tijden van Verstappen en Ricciardo. Misschien hebben de Nederlanders morgenavond iets te vieren.
    Voor ons Belgen zal het vieren heel wat minder zijn. Tenzij voor Neuville misschien. Voor Vandoorne zullen we niet moeten juichen. Ook hier zal hij met zijn McLaren niet veel potten kunnen breken. Buiten tegen zijn teamgenoot strijden zal er weinig te beleven zijn. In elk geval is hij in FP2 en FP3 sneller geweest dan Alonso. Hopelijk kan hij dat in de qualifs eens doortrekken en verslaat hij Alonso eindelijk eens.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #2
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Niet dus...
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #3
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    En ook voor Max is het de qualy uitgedraaid op een sisser. Hij had gedacht van hier een nieuw recordje te vestigen (jongste polesitter ooit), maar zijn teamgenoot heeft hem dat verhinderd. En dan probeert Max de schuld op de auto te schuiven. En dat vind ik spijtig aan Max. Iedereen weet dat hij een fantastisch piloot is. Iedereen heeft gezien dat hij in FP1, FP2 en FP3 ongenaakbaar was. Maar wanneer Ricciardo plots als het er echt om draait een fantastische ronde uit zijn mouw te schudden, kan Max niet gewoon toegeven dat Daniël de betere was die dag. Dan komt er een hele hoop excuses dat er iets mis was met de remmen van de wagen, dat de engine braking al de hele dag onvoorspelbaar was, dat.... Spijtig. Horner drukte de uitleg van Max heel snel de grond in. Beide piloten hadden dezelfde wagen en Daniël heeft het net iets beter gedaan. Simpel. Meer is het niet. In elk geval mogen ze vandaag racen, maar ze moeten wel zien dat ze elkaar niet van de weg rijden. Kan mooi worden.

    Bij Mercedes verwachten ze in elk geval chaos bij de start. En ook Stoffel denkt dat er wat te gebeuren staat. Hij hoopt van die chaos gebruik te kunnen maken om wat plaatsjes goed te maken en nog eens een puntje te kunnen scoren.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #4
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Geen enkele reactie na de race. Ik ben blijkbaar niet de enige voor wie het seizoen te lang duurt

    Geen slechte race gezien gisteren. Veel verschillende strategieën en veel piloten die hun banden probeerden te sparen om zo een pitstop minder te moeten doen. Deze race liet dan ook direct zien waarom ik geen voorstander ben van banden met een zogenoemde "cliff", banden die plots alle grip verliezen van het ene moment op het andere zoals we er ooit gehad hebben. Nu konden ze nog het risico nemen om nog een paar ronden extra er uit te halen. Met die andere banden moet je pitten, willen of niet.

    Sterke race van Max, foutloos. Verdiend driver of the day. Maar wat een pech voor Ricciardo. Al van bij de start ging het mis want er was iets mis met de pre start procedure waardoor hij zo slecht van de lijn kwam. Het erge is dat Ricciardo moet zwijgen aangezien hij volgend jaar naar Renault gaat. Max laat geen moment onbetuigd om uit te halen naar Renault, maar Ricciardo kan niks anders dan slikken en wachten totdat dit seizoen er op zit. Het lijkt wel alsof zijn wagen vervloekt is.

    Hamilton wereldkampioen, en dik verdiend. Gisteren was de Mercedes helemaal niet in staat om mee te spelen met de Red Bull en de Ferrari. Over het hele seizoen gezien vind ik trouwens ook dat de Ferrrari beter was dan de Mercedes. Maar Vettel was bijlange niet on par bij Hamilton. Vettel heeft een pak punten weggesmeten. Gisteren, na de race, toen hij met Max in dat kamertje zat net voor ze het podium op moesten, drong het precies pas echt tot hem door dat het weeral niet voor dit jaar is. Hamilton op 5, Vettel blijft steken op 4. In elk geval neemt Vettel zijn verlies groot op. Hij is de hele Mercedes crew gaan feliciteren : https://mobile.twitter.com/MercedesA...74516661923841

    Voor de rest valt er weinig te vertellen. Ja, dat de top 3 veel te sterk is tegenover de rest, maar dat wisten we al. Na 30 ronden hing de Renault die op de 7de plaats zat, al 1 minuut achter Verstappen. Idioot gewoon.

    Ah ja, nog 1 ding. Stoffel Vandoorne natuurlijk. Een ijzersterke race gisteren. In verschillende polls van driver of the day zie je Stoffel op plaats 2 of 3 staan. Met zijn McLaren had hij het moeilijk om iemand in te halen, maar eens er voorbij of eens hij plaats kreeg doordat de wagen voor hem de pit in ging, zag je plots zijn snelheid. Per ronde reed hij een kleine seconde sneller dan het veld rond hem. Prachtig om hem bezig te zien en bekroond met 4 dik verdiende punten.
    Maar.... zijn eerste ronde was abominabel slecht. Hij stond op P15 en na een dikke halve ronde hing hij allerlaatste. En het was niet dat hij ergens een fout maakte waardoor hij plots 5 plaatsen verloor. Nee, bijna elke bocht verloor hij wel een positie. Heeft hij het zo moeilijk om in het verkeer te rijden ? Of scheelde er iets met zijn wagen ? Ik hoop op het tweede, want in de FE ziet heel de race er uit als in de F1 de eerste ronde er uit ziet. Daar zit het veld de hele tijd zo dicht op elkaar. Als hij zich daar zo laat aftroeven in elke bocht zal hij het niet lang uitzingen in de FE.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 29 October 2018 om 14:45
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #5
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Het seizoen is dan eigenlijk ook al gedaan... Spanning is er uit.

    Race wel gekeken. Voornamelijk omdat deze 's avonds was denk ik


    Jammer dat ze van Stoffel zo weinig laten zien. Maar 5 plaatsen verliezen bij de start ? Man man...
    Hij heeft daarna dan blijkbaar wel goed gereden.
    Ik ben ook eens benieuwd naar Formula E wat hij daar gaat doen. Iedereen stoeft altijd wel over zijn lagere klasses. Maar ik zie daar dan altijd namen als Palmer, Sirotkin als concurrenten... Ik wel hem dat wel eens zien doen tegen ervaren getalenteerde kerels. Ik heb er niet veel vertrouwen in. Maar hopelijk heb ik ongelijk.

  6. #6
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Jammer dat ze van Stoffel zo weinig laten zien.
    Deze keer is Stoffel op een bepaald moment redelijk lang in beeld geweest. Hij hing het laatste van een heel treintje en ze hebben hem toch wel een ronde of 3 gevolgd. Spijtig genoeg haalde hij op dat moment niemand in. Grosjean zou trouwens gereclameerd hebben dat hij van de weg gereden werd toen Stoffel hem inhaalde maar Stoffel wuifde dat weg. "Die heeft altijd wel iets te klagen" : was Stoffels reactie.

    Nog iets wat ik gezien heb, en dat ik gemist heb, waren de beelden van de sidepod. In de allereerste GP van het seizoen zagen we dat die beelden niet veel meer voorstelden omdat de halo in de weg zat. Het hele seizoen heb ik die beelden dan ook niet meer gezien. Gisteren wel weer eens, onboard bij Verstappen. Wat een mooie beelden levert dat toch op. Veel mooier dan van bovenop de airbox. Spijtig dat die halo het meeste zicht ontneemt, maar ik ben toch blij dat ze nog een beelden met die camera hebben laten zien.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Ik ben ook eens benieuwd naar Formula E wat hij daar gaat doen. Iedereen stoeft altijd wel over zijn lagere klasses. Maar ik zie daar dan altijd namen als Palmer, Sirotkin als concurrenten... Ik wel hem dat wel eens zien doen tegen ervaren getalenteerde kerels. Ik heb er niet veel vertrouwen in. Maar hopelijk heb ik ongelijk.
    Tja.. afwachten. Na de eerste ronde was hij gisteren in elk geval impressionant. Niet alleen snel maar ook in staat om de banden te sparen. In elk geval zal ik dit jaar de Formule E volgen, en dat is iets wat ik de voorbije jaren niet gedaan heb.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #7
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Geen enkele reactie na de race. Ik ben blijkbaar niet de enige voor wie het seizoen te lang duurt
    Dat het seizoen te lang duurt, daar ben ik het mee eens. Ergens tussen 16 en 18 races zou ik ideaal vinden.
    Maar dat ik nog geen reactie heb achtergelaten heeft eerder geografische redenen. Geografisch, zoals in : De race was in Mexico en daar is het 7 uur vroeger dan hier. De race was hier pas om 10 uur 's avonds gedaan. Dan is bij mij het vet al van de soep (of hoe die uitdrukking ook gaat), dan denk ik eerder aan mijn bed dan aan mijne pc. Zeker als de volgende dag een werkdag is.
    Nee, dan heb ik liever dat de races 's morgens vroeg zijn. Gewoon omdat dat beter bij mijn bioritme past. Maar zoiets verschilt wellicht van persoon tot persoon.

    Ik heb me overigens geamuseerd met deze race. Deze was veel beter dan verwacht.
    En dat heeft dus met de banden te maken, die deze keer dus redelijk snel sleten. Waardoor ze bijna allemaal 2 keer hebben moeten stoppen. En dat levert dus (naar mijn mening) altijd betere races op dan dat ze allemaal maar 1 keer stoppen.

    Ik heb zo niet op de live timing gelet tijdens de eerste ronde maar Stoffel is inderdaad teruggevallen na in de eerste ronde. Of hij laatste is geweest, dat durf ik niet zeggen maar volgens de rondetabel van de race is hij op het einde van de eerste ronde als 19e en voorlaatste doorgekomen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  8. #8
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Dat het seizoen te lang duurt, daar ben ik het mee eens. Ergens tussen 16 en 18 races zou ik ideaal vinden.
    Maar dat ik nog geen reactie heb achtergelaten heeft eerder geografische redenen. Geografisch, zoals in : De race was in Mexico en daar is het 7 uur vroeger dan hier. De race was hier pas om 10 uur 's avonds gedaan. Dan is bij mij het vet al van de soep (of hoe die uitdrukking ook gaat), dan denk ik eerder aan mijn bed dan aan mijne pc. Zeker als de volgende dag een werkdag is.
    Nee, dan heb ik liever dat de races 's morgens vroeg zijn. Gewoon omdat dat beter bij mijn bioritme past. Maar zoiets verschilt wellicht van persoon tot persoon.
    Join the club. Ik ben ook een ochtendmens. Om een uur of 5 's morgens opstaan is geen enkel probleem, maar vanaf een uur of 10 's Avonds vallen de ogen heel graag dicht. Maar ik heb 3 daagjes verlof genomen deze week. Een weekje ervantussen. Maar natuurlijk, als ik verlof heb ben ik ziek. Heb bijna de hele zondag geslapen. Bijgevolg kon ik wakker blijven tijdens de race. Ik ben nu nog altijd niet op mijne kilo trouwens. Mag wel stilletjes stoppen, maar ja. It is what it is...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ik heb zo niet op de live timing gelet tijdens de eerste ronde maar Stoffel is inderdaad teruggevallen na in de eerste ronde. Of hij laatste is geweest, dat durf ik niet zeggen maar volgens de rondetabel van de race is hij op het einde van de eerste ronde als 19e en voorlaatste doorgekomen.
    Hij had toen al terug een plaats goed gemaakt. Hij is heel even, hoop en al 2 bochten lang, echt allerlaatste geweest. Dat is trouwens in beeld geweest, maar je moest dan wel in de achterhoede kijken natuurlijk. Ook is zijn naam even naar helemaal beneden gezakt in de stand die je links steeds in beeld ziet.
    Soit, maakt niet uit. 19de of 20ste, blijft gelijk. Zijn remonte was geweldig, maar zijn eerste ronde rotslecht.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. [Prono] WRC - Rally Guanajuato Mexico 2011
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 83
    Laatste bericht: 7 March 2011, 21:09
  2. Corona Rally Mexico 2010
    By Boucles in forum Rally buitenland
    Reacties: 77
    Laatste bericht: 11 March 2010, 11:11
  3. [Prono] WRC - Corona Rally Mexico 2010
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 76
    Laatste bericht: 9 March 2010, 00:51
  4. [Prono] Rally Mexico 2008
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 124
    Laatste bericht: 19 March 2008, 19:50
  5. WRC Corona Rally Mexico
    By Boucles in forum Rally buitenland
    Reacties: 254
    Laatste bericht: 5 March 2008, 21:44

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •